roken waar baby bij is...

Hoi allemaal,

Sorry maar ik moet echt eventjes mijn verhaal kwijt,
Ik ben dit weekend met mijn fam naar een vakantiepark geweest en we zaten allemaal in een zo'n huisje, ik had al ver van te voren met mijn moeder afgesproken dat er niet gerookt zou worden in het huisje zelf anders gingen wij niet mee, de eerste avond ging het al helemaal mis mijn ma stak gewoon waar mijn docher bij was een sigaret op.
vervolgens deden mijn   vader en mijn broer het zelfde.
Nu heb ik niets tegen mensen dat roken en iedereen moet het zelf weten of ze roken waar hun kinds bij zijn!
maar ik vind het voor mijn gevoel niet goed voor mijn kind en afspraken toch  zijn en blijven afspraken toch?!

Groetjes Chantal mama van Noa 30 januari 2008

hoihoi Chantal,

wat balen zeg, zulk gedrag, zeker als je vooraf overlegd hebt. Ben wel benieuwd hoe je gereageerd hebt...

ik was nl met kinderen en al vertrokken!

liefs

Hey,

Ik ben het helemaal met je eens! Niet roken bij mijn kleine. Ik heb dat duidelijk gemeld en gelukkig houdt iedereen er tot nu zich eraan.
Mijn vriend rookt wel, maar sinds onze dochter geboren is, niet meer binnen.
Zelfs mijn moeder gaat in haar iegen huis naar buiten en iedereen wordt dat ook verzocht als onze dochter daar is. Ze hebben zelfs een rookpaal in de tuin geplaatst haha.

Maar ook ik zou mijn mond goed open gedaan hebben. Wat heb jij gedaan?

Liefs Reneke

ohohoh wat erg!!!
moet zeggen dat mijn vriend en ik allebij roken, maar ruim een maand voordat nathalia geboren werd, besloten we om niet meer binnen te roken. nu staan we netjes op het balkon te roken.
rook blijft namenlijk op 80cm van de grond hangen. je kindje ligt daar dus precies tussenin.

ben ook wel erg benieuwd hoe je heb gereageerd naar je moeder toe.
ik zou er echt wat van zeggen! zeker als het van ter voren al is afgesproken.
deed ze dat vroeger ook toen jij een baby was?

liefs, do

Hee dames,

ben blij dat jullie er ook zo over denken!

Mijn reactie naar mijn moeder liep uit in een flinke discusie en omdat mijn vader en broer achter mijn   moeder stonden was het weekend niet leuk meer en zijn mijn man Noa en ik eerder naar huis gegaan, met ruzie in zo'n klein huisje zitten gaat echt niet!

Verheug me nu al op kerst.....

Weet 1 ding zeker Noa gaat nooit bij opa en oma slapen want nu heb ik met eigen ogen gezien dat ze gewoon roken waar de kleinkindjes bij zijn en het ze niet echt uitmaakt wat ik ervan vind.

Mijn moeder heeft altijd stevig  gerookt ook tijdens haar zwangerschappen,

Ze moet het allemaal zelf weten maar niet waar mijn kliene meid bij is!!!!!

Groetjes Chantal

hey chantal.

goed zo meid!
tuurlijk is ruzie niet leuk, zeker niet met je moeder, maar je hebt er goed aan gedaan om voor je kindje te kiezen!
blijf achter je punten staan. als jij iets niet wilt betreft jouw kindje, moet je dat ook zeker niet doen. wat anderen ook zeggen enz.
en als jij niet wilt dat jou kindje bij je moeder gaat slapen (terecht) en ze gaat er over zeuren, kan je rustig zeggen dat je niet wilt dat jouw kindje ziek word (astma enz) omdat zij zonodig moet roken in bijzijn van jouw kleintje.
nog belangrijker: zit er niet over in. je hebt een goede beslissing gemaakt en het is niet jouw fout, dat zij een peuk opstak.

liefs, do

btw, snap ook wel dat de vooruitzichten naar de kerst toe minder leuk zijn nu
maar ook daar moet je eigenlijk heel simpel in zijn: laat alles gewoon op je afkomen, ga positief daar naar toe. maak het gewoon gezellig.
mochten ze toch een peuk opsteken, ben je zo weer weg.
dit kan je ook makkelijk zeggen rond de kerstdagen als je je vader of moeder spreekt.

mischien klink ik een beetje hard, maar bedoel het goed. weet dat dit soort dingen moeilijk zijn. maar nogmaals: ik vind dat je het goed heb gedaan!

liefs, do

Hoi,

Wat goed dat jullie zo gereageerd hebben!

Wij hadden van de week ook zoiets dergelijks maar dan nog gevaarlijker.
Mijn schoonvader kweekt beetje wiet voor eigen gebruik ivm heftige reumapijn.
Prima moet hij zelf weten.
Waren dus van de week op bezoek en hij had net de wiet geknipt. Myrthe lag op de grond te spelen, zag ik ineens een snippertje wiet aan dr truitje zitten!
Momenteel pakt ze iedere kruimel op van de grond, ik moet er niet aan denken dat ze wiet binnen krijgt!
Heb er ook wat van gezegd, krijg ik alleen te horen: en ik had nog wel gestofzuigd!
Nou dan bizar slecht want het zat zelfs op de stoelen!!
We hebben haar van de grond gehaald en in een wipstoel gezet, niet meer op de grond spelen. Vlak voor we weggingen heb ik haar schone kleertjes aangedaan en thuis al haar speelgoed gelijk in de wasmachine.

Ook hebben ze katten, waardoor al de stoffen speelgoed gerust een bonk haar is! Ik heb ook katten en een paar haartjes voorkom je ook niet, maar echt hele bossen haar!
En dan beledigd zijn als je dat speelgoed weglegd. Nou sorry hoor, maar dat gaat me echt te ver. Ik vind het vies.

Zo ook ff mn gal gespuwd hihi. Blijkt maar weer dat sommige familieleden het niet zo nauw nemen met welzijn van je kind!

Liefs Reneke

Terug
Bovenaan