Roken! Wie wel wie niet?

Hihi...
Gelukkig ben dus echt niet de enige hier!!!!
En ik had nog zo gezegt dat ik gestopt wilde blijven, maar jah het is wel lekker he Ook al snappen de niet rokers het miss niet !!

Liefs bianca

hallo,

Ik ben een half jaar voor mijn zwangerschap gestopt en nu nog steeds, dus al ruim een jaar. Tijdens de feestdagen had ik dit jaar wel zin in een sigaretje maar had één trekje genomen en was er weer klaar mee.
Na de kerst is mijn man ook eindelijk gestopt (hij zou gelijk met mij gestopt zijn) maar hij heeft er nog wel erg veel moeite mee maar ik ben in ieder geval erg trots op hem.

groetjes anke

Hoi,
Ik ben gestopt gelijk na mijn zwangerschaps test en was toen 7 weken zwanger.
Nu is mijn dochtertje al een half jaar en nog steeds gestopt.
Ben wel trots op mijzelf dat ik het al zo lang volhoud.

Liefs Ilse en Danique

Hoi,

Ik ben gestopt met roken toen we zwanger wilde worden ( van Yenna ).
Yenna is nu ruim 2,5 jaar dus al een hele tijd geleden dat ik gestopt ben, (   ben best trots op mezelf ).
Bij ons thuis wordt er nooit gerookt, alleen bij slecht weer onder de afzuigkap.
Nu manlief nog stoppen, gaat binnenkort  een poging doen, ben benieuwd...

Groetjes Marina.

Hier nog 1, ik dacht dat ik de enige was, niet dus.
Helaas heb ik ook gerookt tijdens mijn zwangerschap. Ik heb geprobeerd te stoppen direct toen ik wist dat ik zwanger was, niet gelukt natuurlijk wel veel geminderd.
Er wordt sindsdien niet meer gerookt in huis of in de auto, maar als het echt slecht weer is zoals gister of heeeel erg regent dan sta ik ook onder de afzuigkap en ook alleen als mijn dochter boven is.

Ik vind het ontzettend knap van de dames die nog steeds zijn gestopt met roken!!!

Liefs Lilian mv Lotte 24 wkn

Hoi,
Ik zat een beetje terug te lezen en kwam deze topic tegen. Zelf ben ik op 20 april 2004 gestopt met roken. Ik wilde graag lang en breed gestopt zijn voor er ook maar een zwangerschap aan de orde zou zijn. Het zijn namelijk de eerste weken in een zwangerschap die het belangrijkste zijn om niet te roken.

Ik ben heel blij dat het me gelukt is. Ik heb nooit meer gerookt daarna. Alleen nog wel eens in mijn dromen, je blijft een roker hoor, haha. Toen Renée acht dagen oud was, moest ze worden opgenomen in het ziekenhuis. Toen heb ik echt op het randje gestaan, maar het is me gelukt om niet te beginnen.

Persoonlijk vind ik het onbegrijpelijk dat mensen roken met kleine kinderen in huis. Dat een verslaving sterker is, dan wat het beste is voor je kindje.
Ik weet wel zeker, dat stoppen alleen lukt als je het ECHT wil. Dat is dan, naar mijn mening, ook de reden waar het vaak misgaat. Je moet het echt willen, anders lukt het niet.

Voor alle ex-rokers, volhouden hoor, heel erg goed!!!
Voor iedereen die er over denkt om te stoppen, probeer eens op een rijtje te zetten wat de voordelen zijn van roken en wat de voordelen zijn van niet roken. Vond ik heel behulpzaam. Behalve het bevredigen van een verslaving aan nicotine, doet het heel weinig hoor.
Voor iedereen die er niet over piekerd om te stoppen: ik hoop voor jullie dat je kinderen er nooit last van krijgen, wat dat lijkt me heel erg moeilijk.

Omdat we het heel graag gezellig houden op het forum, wil ik tot slot melden dat ik hiermee niemand persoonlijk aan wil vallen. Dit is mijn mening, verder niets.

Veel liefs,
Evelien

Hallo allemaal,

Ik heb zelf nooit gerookt. Mijn ouders wel, die hebben veel gerookt vroeger, mijn moeder ook tijdens de zwangerschappen. Ik wil even melden dat zowel ik als mijn broer er niets aan hebben overgehouden! Het enige wat  we eraan hebben overgehouden is dat  we nooit  zijn gaan roken. Wij vonden het allebei vroeger zo stinken dat we nooit zelf de behoefte hebben gehad om het te gaan proberen.

Mijn man is een "gezelligheids" roker. Hij rookt dus heel weinig, alleen bij feestjes en gelegenheden. Dus daar kan ik goed mee leven. Hij rookt thuis verder niet. Hier in huis wordt helemaal niet gerookt. Ik als niet roker heb absoluut geen moeite met rokende mensen. Ben ook geen voorstander van rookvrije cafés. Die zouden er m.i. allang zijn geweest als daar zo'n behoefte aan was.

Ik vind het heel knap van degenen die gestopt zijn met roken in hun zwangerschap en dat nog steeds volhouden! Ga zo door!

Voor degenen die nog wel roken en willen gaan stoppen. Het belangrijkste is dat je het voor jezelf doet en zelf wilt. Als je het voor een ander doet, dan is de kans veel groter dat het mislukt. Wat mijn tante heeft geholpen is om de paar dagen een sigaret minder gaan roken. Het duurt wat langer voor je ervan af bent, maar je lichaam went dan langzaam aan minder nicotine. Maar je moet dat wel kunnen. Ik wil jullie in ieder geval veel sterkte wensen met het stoppen met roken.

Groetjes,
mama van Tijs

Hoi Allemaal
Ik begrijp dat mensen zeggen van wij of ons kind er niets van opgelopen   hebben dat   of mijn moeder of ik zelf hebben gerookt,
En gelukkig maar.

Maar er zijn genoeg verhalen waar het wel is misgelopen omdat mensen hebben gerookt.
Er zijn altijd wel goede verhalen, maar vergeet nooit de slechte.

Liefs Ilse

Terug
Bovenaan