Hoi,
Ik zat een beetje terug te lezen en kwam deze topic tegen. Zelf ben ik op 20 april 2004 gestopt met roken. Ik wilde graag lang en breed gestopt zijn voor er ook maar een zwangerschap aan de orde zou zijn. Het zijn namelijk de eerste weken in een zwangerschap die het belangrijkste zijn om niet te roken.
Ik ben heel blij dat het me gelukt is. Ik heb nooit meer gerookt daarna. Alleen nog wel eens in mijn dromen, je blijft een roker hoor, haha. Toen Renée acht dagen oud was, moest ze worden opgenomen in het ziekenhuis. Toen heb ik echt op het randje gestaan, maar het is me gelukt om niet te beginnen.
Persoonlijk vind ik het onbegrijpelijk dat mensen roken met kleine kinderen in huis. Dat een verslaving sterker is, dan wat het beste is voor je kindje.
Ik weet wel zeker, dat stoppen alleen lukt als je het ECHT wil. Dat is dan, naar mijn mening, ook de reden waar het vaak misgaat. Je moet het echt willen, anders lukt het niet.
Voor alle ex-rokers, volhouden hoor, heel erg goed!!!
Voor iedereen die er over denkt om te stoppen, probeer eens op een rijtje te zetten wat de voordelen zijn van roken en wat de voordelen zijn van niet roken. Vond ik heel behulpzaam. Behalve het bevredigen van een verslaving aan nicotine, doet het heel weinig hoor.
Voor iedereen die er niet over piekerd om te stoppen: ik hoop voor jullie dat je kinderen er nooit last van krijgen, wat dat lijkt me heel erg moeilijk.
Omdat we het heel graag gezellig houden op het forum, wil ik tot slot melden dat ik hiermee niemand persoonlijk aan wil vallen. Dit is mijn mening, verder niets.
Veel liefs,
Evelien