roken

Goedemorgen allemaal,

Ik lees net het stukje over roken, zelf ben ik gestopt tijdens de zwangerschap ik was toen 3 maanden zwanger.....ik dacht de hele tijd maar stel dat het mis gaat dan is dat mijn schuld je bent gewoon je ongeboren kindje aan het vergiftigen dus bot weg gezegd aan het doden/verkankeren en dat arme kind kan er niet tegen doen......de gyn in het ziekenhuis zei dat als je een jaar rookt het een half jaar duurt voordat de giftige stoffen uit je lichaam zijn.
Dus meiden mijn advies STOP nu !!!!
Weet je wat ik ook zo raar vind je zet de hele wereld op z'n kop om zwanger te worden maar stoppen met roken??? ho maar, al die smoesjes van het is zo moeilijk of het lukt niet....(zo was ik ook hoor)  maar hou dit in je gedachten.

HOE VERGEEF JE JEZELF ALS JE ZWANGER BENT EN HET GAAT FOUT OMDAT JE ROOKT ???

dit berichtje is absoluut niet persoonlijk maar mijn ervaring met roken tijdens (een gedeelte) van de zwangerschap...

Liefs ineke en succes met stoppen

He meiden,
heel moeilijk onderwerp dat roken.

ik heb zelf ook gerookt als een ketter,maar toen ik wist dat ik zwanger was(6 weken) zijn mijn vriend en ik METEEN gestopt!!
mijn haren gaan dan ook overeind staan als ik zwangere vrouwen stug door zie roken!
mijn schoonzus rookte lekker door met als gevolg dat dr dochter astmatische bronchitus heeft ,en dr zoonte ook steeds van die toestanden heeft, maaaar volgens haar komt dit niet door het roken  ze rookte zelfs met dr kind achter in de auto met de ramen dicht, sorry hoor dan kan ik wel janken
en nog een voorbeeld: een oud collegaatje dr kindje veel te klein bij de geboorte nog geen 2 kilo!!! en dr eerste kindje overleden in dr buik door te weinig zuurstof!!
ik had vroeger ook nooit een reden om te stoppen , maar toen ik zwanger was accuut gestopt, ik vergeef t mezelf nooit als er iets met me zoontje zou zijn.

meiden wees sterk en probeer je te stoppen , kan je ook van je partner verlangen om mee te stoppen want dat is wel zo eerlijk!!!!

lieve aanstaande mama's heel veel succes met stoppen !

liefs Priet

hey prietje , jaaa jouw mening deel ik en als ik positief test ben ik niet langer als 5 weken zwanger en wij hebben ook meteen gezegd samen te stoppen op dat moment als eerst kun je je erop voorbereiden zo en ten tweede je kindje krijgt dan nog niks mee!!
ja en mensen die met n dikke buik paffen kan ik als roker onder hun darmen schoppen
hou gelukkig nu wel al wat rekening met zwanger worden en roken , rook stukken minder dan is strakjes de stopstress niet zo groot,
verder wijt ik geen woorden meer aan dit topic want het is en blijft een ja nee topic en met teveel uitgesproken meningen terwijl ieder waarschijnlijk doet wat hem op dat moment t beste lijkt
heb deze discussie eerder gelezen op het forum en in die discussie heb ik persoonlijk geen zin meer!!
veel liefs en allen succes met stoppen of doorroken
tamaar

Hey !
Ik heb vroeger ook gerookt en ben gestopt op het moment dat we zwanger wilden worden. Meer toen met het idee van als het niet meteen lukt, het stoppen, dan kan ik het langzaam afbouwen.
Op het moment dat ik zwanger bleek te zijn hebben we het roken in huis ook meteen afgeschaft. Gek genoeg hebben we daar alleen maar positieve reacties van gehad.
Toch weet ik uit ervaring dat het stoppen niet altijd makkelijk zal gaan en vind het al een prestatie als je in ieder geval probeerd te stoppen met roken als je zwanger bent.
Helemaal stoppen is natuurlijk altijd het beste, dat weet iedereen.
Wel wil ik aangeven dat je baby  ook erg klein  kan zijn als je tijdens je zwangerschap niet gerookt hebt.
Ik zelf heb dus niet gerookt, onze dochter is met 38 wk. zwangerschap geboren en woog 2200 gram. Zelf ben ik ook niet groot 1.54 dus wie weet ligt het daar wel aan.
Ik wens iedereen die probeerd te stoppen met roken veel succes !!!!!!

Ik WAS een verwoed rookster. Ik rookte anderhalf pake sigaretten per dag. Vorig jaar wist ik al dat we in 2006 voor een babytje zouden gaan. Ik heb toen van de een op andere dag besloten om te stoppen met roken. Mijn idee was ook dat dit voor mij erg stressvol zou zijn en dat als ik zou stoppen op het moment dat ik zwanger zou zijn, deze stress ook nog goed zou zijn. Ik ben nu anderhalf jaar gestopt. Ik heb het er heel moeilijk mee gehad, maar heb er nu absoluut geen moeite meer mee. Mijn man is mee gestopt, maar kort daarna weer begonnen. Hij rookt nu onder de afzuigkap. Visite mag nog wel binnen roken. Mocht ik zwanger zijn, wordt er binnen niet meer gerookt.
Mijn advies is dus stoppen voordat je zwanger bent, omdat het (mij in ieder geval) een hoop stress heeft gegeven. Daar moet ik wel bij vermelden, dat ik ook geen type ben wat had kunnen minderen/afbouwen, echt alles of niets.
groetjes Rannie

Ik ben een jaar geleden gestopt met roken! Viel me erg mee, ik had gedacht dat het heel moeilijk zou zijn en zag er al jaren tegenop. De eerst paar dagen waren het moeilijkst, vooral als je even rustig gaat zitten. Dus veel op stap gaan, een springtouw klaar leggen om je stress kwijt te kunnenen een kilo druiven kopen zodat je wat te doen hebt. Aan iedereen vertellen dat je gestopt bent hielp bij mij ook, moeten zeggen dat ik het niet gelukt was leek mij zo'n afgang....

Succes ermee!

Ja ik rook nog wel, kan prima stoppen op het moment van de test, maar daarvoor...errug lastig.
Bij alle 2 de kids gestopt op het moment van zwanger zijn. Nu wel geprobeerd maar ben blijkbaar erg zwak.... Nou ja bij test positief gooi ik ze weer mooi in de prullebak! Dan weet je waar je het voor doet he...

Terug
Bovenaan