Roken

Hoi Dames,

Toen ik stopte met de pil kon ik ook niet stoppen bij de eerste, zodra ik een positiefe test in handen had gingen de sigareten meteen weg, want ik vond dat je vanaf dag een voor je kleintje moet zorgen. Moet zeggen dat het redelijk ging ik rookte toch 1.5 pakje per dag maar had weinig last. Toen de kleine man geboren werd ben ik na een half jaar weer begonnen. Drie maanden daarna was ik zwanger van de tweede meteen weer gestopt.

Na haar bevalling wilde we snel nog een kindje, ik had toen echt zoiets van ik begin nu niet weer want dan moet ik weer stoppen. Na de derde kreeg mijn vriend teelbal kanker dus toen had ik echt zoiets van we roken nooit meer, hij is toen ook gestopt met roken. Ik ben er nu bijna 6 jaar vanaf hij 3,5, dus dat gaat lekker.

Ik hield me ook voor ogen dat ik ook graag wil genieten van mijn kinderen en ook als het lukt mijn kleinkinderen wil op zien groeien en ik vergroot de kans daarop door niet te roken, dit hield mij gemotiveerd.

SUCCES allemaal

groetjes linda

hoi,

herkenbaar allemaal, ik ben nu 1.5 week gestopt met roken. Ik zij ook tegen mezelf als ik een posie test in handen heb, maar bij mij ging het knopje toch iets eerder om. Ik was bang dat het roken misschien me vruchtbaarheid aantast. Omdat het naar mijn iedee niet snel genoeg gaat. Het gaat me goed af, had de 1e dagen echt sago buien, maar nu kan ik er goed mee ongaan. soms is er indd. die trek, maar dat gaat wel weer over als je weet wat je doel is.

Over dat je stres heb van niet roken, dat is onzin. Als je verslaafd bent aan nicotine dan vraagt je lichaam daarom, als je dat niet krijgt dan krijg je dus ontwenningsverschijnselen. Dat is geen stress.
Ook beweren veel Rokers dat ze niet gestopt zijn tijdens de zwangerschap omdat dat dus teveel stress op zou leveren en dat is slecht voor je kindje.
Zoek het maar op op internet, als jij je kindje negen maanden bloot stelt aan zware stress, ja dat is slecht voor je baby, maar de stres die je van niet roken krijgt is niet zo slecht voor je kindje als het roken tijdens je zwangerschap.

Probeer geen smoesjes te verzinnen voor het roken tijdens de zwangerschap, want jij wilt het toch niet op je geweten hebben dat je kindje later een long aandoeing heeft of astma, of brochites. (ik ken iemand, en  die heeft geen idee dat het door het roken komt). Denk aan jullie gezindheid en vooral die van je kindje, dan kan je het, zeker weten.

succes ermee.

xxxx Bambi

Wij gaan nu  15 november allebei stoppen met roken! We hebben maar een datum gesteld zodat je er naartoe kunt leven.
Toen ik zwanger was van mijn eerste ging het ook vet makkelijk, dus waarom zou het dan niet kunnen als je zwanger wilt worden denk ik dan maar... Nog een maandje en dan ben ik dus hoe dan ook gestopt

Terug
Bovenaan