Kijk op sites die over stoppen met roken gaan. Ga in ieder geval met je huisarts ervover praten. Ondanks dat er gelukkig gezonde kindjes geboren worden van rokende ouders, is en blijft het heel slecht voor je kind. Ga jezelf daar nou niet mee voor de gek houden!
Je zou eigenlijk bij een echo moeten zien wat er met je kind gebeurt op het moment dat jij een sigaret rookt. Ik snap dat het moeilijk is, want ik heb zelf ook 15 jaar gerookt, maar ben meteen gestopt toen bleek dat ik zwanger was.
Misschien moet je je het kindje in je buik proberen voor te stellen. Totaal afhankelijk van wat jij doet. Stel dat het kindje geboren wordt met astma of brochitis. Dan heb je toch de rest van je leven een schuldgevoel? Ook de kans op een miskraam is groter als je rookt of op een vroeggeboorte. Ik weet het, het klinkt allemaal heel hard, maar het is gewoon echt slecht.
Vind het overigens erg goed dat je er over nadenkt en hulp zoekt. Hoe sneller je stopt hoe beter. Misschien lukt het niet meteen, maar elke sigaret is er één minder. Eis ook van mensen uit je omgeving dat ze niet meer in jouw bijzijn roken, dan kom je misschien minder in de verleiding.
Heel veel sterkte ermee.
groetjes M (36 wkn)