roken

hoi allemaal, ik heb echt een mega probleem...ik kan niet stoppen met roken. ik vind het zo erg en elke keer als ik er een opsteek voel ik me ECHT schuldig. als we ergens zijn dan kan ik het wel laten maar als ik thuis ben dan kan ik het niet laten. ik probeer het echt maar het wil niet. wie o wie kan me "helpen"???? groetjes van mij
 
Hoi,

Ik ken het probleem ik kan het ook maar niet laten, ik kan het beperken tot 6 per dag. Ik heb ook steeds ruzie met mijn vriend erover want hij vind het ook belachelijk dat ik niet stop. Ik denk steeds ja het is beter om te stoppen maar vroeger wisten ze het toch ook niet, en iedereen die ik ken zijn ook gewoon doorgegaan met roken en hebben een supergezond kindje gekregen. Dus dat maakt het voor mij nog moeilijker.
Succes!!

Groetjes Kelly
 
Kijk op sites die over stoppen met roken gaan. Ga in ieder geval met je huisarts ervover praten. Ondanks dat er gelukkig gezonde kindjes geboren worden van rokende ouders, is en blijft het heel slecht voor je kind. Ga jezelf daar nou niet mee voor de gek houden!
Je zou eigenlijk bij een echo moeten zien wat er met je kind gebeurt op het moment dat jij een sigaret rookt. Ik snap dat het moeilijk is, want ik heb zelf ook 15 jaar gerookt, maar ben meteen gestopt toen bleek dat ik zwanger was.
Misschien moet je je het kindje in je buik proberen voor te stellen. Totaal afhankelijk van wat jij doet. Stel dat het kindje geboren wordt met astma of brochitis. Dan heb je toch de rest van je leven een schuldgevoel? Ook de kans op een miskraam is groter als je rookt of op een vroeggeboorte. Ik weet het, het klinkt allemaal heel hard, maar het is gewoon echt slecht.

Vind het overigens erg goed dat je er over nadenkt en hulp zoekt. Hoe sneller je stopt hoe beter. Misschien lukt het niet meteen, maar elke sigaret is er één minder. Eis ook van mensen uit je omgeving dat ze niet meer in jouw bijzijn roken, dan kom je misschien minder in de verleiding.

Heel veel sterkte ermee.

groetjes M (36 wkn)
 
hoi, ik ben nu ruim 5 maanden en kan ook niet stoppen hoor.ik rook gewoon dus ook niet minder en ja je krijgt veel commentaar van iedereen.maar niet iedereen is hetzelfde.
 
Hier idem, heel erg maar ja....ook het schuldgevoel komt me bekend voor. Ik wil me ook niet verschuilen achter het feit dat er ook gezonde kindjes bij rokers geboren worden. Ik heb geen excuus, ben gewoon een slapjanus, maar goed.....ik denk ook dat er een heleboel zijn die stiekem wel roken maar zeggen gestopt te zijn. Maar dat hoor je meestal achteraf. Als ik nu een sigaret opsteek en me al verontschuldig is de reactie: och meid, bij mijn zwangerschap heb ik ook gewoon gerookt. Ik heb het gewoon niet gezegd ivm vervelende reacties. En dat is niet bij een enkele persoon maar bij meerdere, maar goed...het blijft een slechte zaak natuurlijk!!

sterkte ermee!!
 
ik kan het ook niet laten en na 2zwangerschappen worstelen met hetzelfde probleem het schuldig voelen,hou ik nu op met mezelf gek te maken,ook ik heb ondanks het roken 2 gezonde prachtige kinderen rondlopen,en ook bij mij in mijn omgeving heeft iedereen gewoon doorgerookt tijdens de zwangerschap en ook gezonde kindjes gehad.Het blijft erg maar ik ga niet meer nachten liggen huilen uit schuld gevoel.
 
Gezondheid is niet alleen aan de buitenkant te zien,
wie weet hoeveel kindjes van rokende moeders helemaal niet zo gezond zijn als ze lijken..........
Snap niet dat je je kindje dat aan kan doen, is voor niemand goed, maar voor een (ongeboren) baby gewoon puur vergif!!
 
Terug
Bovenaan