roken

ik ga je niet veroordelen want je weet zelf best dat het beter is om te stoppen.

heb je ook echt geprobeerd,niet na uurtje dat je weer een sigaret op stak,ik was ook een ketting rookster 4 pakjes shag in de week,zodra ik wist dat ik zwanger was ben ik direct gestopt en tuurlijk was het moeilijk nu nog naar 1,5 jaar,maar ik heb er echt alles aan gedaan om niet te roken,en ik ben er super trots op,krijg allemaal complimenten van mensen en dat heeft me erg gesteunt.

als je echt wilt!!! kun je er echt wel afblijveb.
 
Hoi,

Ik kon eerst ook niet stoppen en was overgegaan naar 3 sigaretten op een dag. de verloskundige vertelde mij dat het beter was te stoppen en ik ben over gegaan naar 1 sigaret per dag (iets om naar uit te kijken). Toen las ik ergens een zinnetje en die kon ik niet uit mijn hoofd krijgen: "Bij elk trekje dat je neemt krimpt je kindje van ellende in elkaar..." Nou toen ben ik acuut gestopt en ik moet zeggen, zo moeilijk vind ik het echt niet. Ik had verwacht dat het moeilijk zou zijn, en ondanks dat iedereen om mij heen rookt ben ik blij dat ik het niet meer doe...

Succes!

Liefs Mariska 2
 
Hoi,

Ook ik weet hoe erg het is om van de sigaretten af te blijven. Het is mij gelukt, al had ik dat nooit verwacht maar het is gelukt. Geloof me, ik was zwaar verslaafd en kon mij geen leven voorstellen zonder mijn peukjes.

Het is mij gelukt door te beginnen de helft aan sigaretten te roken als wat ik normaal rookte, dus in plaats van 12 sigaretten 6. Ik stopte ze de avond van te voren in een leeg pakje zodat ik niet tegen veel sigaretten aan zat te kijken.

Toen ik daaraan was gewend heb ik dat weer gehalveerd, en een week later weer de helft. Net zolang tot er één overbleef. Toen heb ik mijzelf gezegd dat als ik met één sigaret de dag door kon komen ik ook zonder kon. Het was vijf dagen met mijn nagels in het plafond hangen maar daarna was ik erdoor!

Goed, jij bent mij niet en ieder mens is anders. Ik vertel dit omdat je er misschien iets aan hebt.
Enne, stres over wel of niet roken is ook niet goed voor de baby, dus maak je niet te druk.

Sterkte!
Machteld.
 
hoi hoi

gewoon de pakjes weggooien en sterk zijn en inderdaad denken bij ieder haaltje krimpt mijn baby in me buik ineen. ik heb jarenlang gerookt en veel 25 a 30 per dag. toen ik wist dat ik zwanger was ben ik gestopt hup weg ermee en ja heb jankbuien gehad had er de pest in had een rot humeur maar ben er wel vanaf en zal nooit maar dan ook nooit een sigaret aanraken tijdens de zwangerschap. ik wil mijn kind dit niet aandoen. ik kies ervoor om te roken niet het kind. dus echt je gaat ff door een rot tijd duurt een week maar je zal trots zijn op jezelf. kom op denk aan dat mooie babytje in je buik die er heeeeeeeel veeeeel last van heeft dat je rookt. kom op meid je kan het gooi weg die troep. succes!!!!!
 
hoi hoi

Ook ik rook nog steeds en ik weet dat het misschien slap is maar het lukt mij niet.Rook gelukkig wel veel minder maar ja alles is te veel.Maar ik krijg reacties van ik heb ook gewoon gerookt en ik heb gezonde kinderen ,maar dan niet door 1 iemand vertelt maar zeker al wel 30.Daar probeer ik mij dan maar achter te verschuilen terwijl ik weet dat het niet goed is.Ik heb overlegt met mijn verloskundige en die zei als je je kunt beperken tot 5 dan heb ik dat liever dan dat je in de stress schiet want dat is nog erger en daar houd ik mij nu aan.gr en heel veel succes mocht je het toch nog gaan proberen.
 
"De opluchting' van Jan Geurtz. In dat boek wordt ook nader uitgelegd waarom het zo is dat je, hoe schuldiger je je voelt, steeds meer gaat roken. En dat dat helemaal niet vreemd is maar eigenlijk het enige logische gevolg van zo'n enorm schuldgevoel. En dan ook nog al die mensen die hun oordeel klaar hebben... verschrikkelijk. Ik weet wat je doormaakt. Laat je door niemand iets aanpraten, een rookverslaving is iets heel vreselijks en niet iets om je schuldig over te voelen of over te schamen. Echt, lees dat boek!! Het geeft je een hele hoop inzicht in je verslaving. En dat helpt.
 
de stress van het stoppen met roken duurt een week en elke keer het schuldgevoel ohhhhhh ik steek er 1 op stom is dus 9 maanden lang. mij is het wel gelukt en heb totaal geen last van stress en schuldgevoelens. ik weet het het is verdomd moeilijk maar kom op jullie kunnen het. wat ik wel vreemd vind en een slap excuus vindt maar let wel het is mijn mening, ja vrienden van mij hebben ook door gerookt hebben allemaal gezonde kinderen enz enz enz. het is gewoon slecht voor het kind. ik snap gewoon niet dat je niet kan stoppen (is geen aanval hoor, nogmaals heb jaren gerookt weet hoe moeilijk het is om te moeten stoppen. maar ik had gewoon zo iets ok het is mijn kindje in me buik die ik zonder het slechte roken op de wereld wil zetten het is gewoon slecht. en voor dit kindje in me buik heb ik alles voor over echt alles dus ook stoppen met roken,. en reken maar dat ik me super kloote heb gevoeld maar dat was maar ongeveer een week echt een week vol ellende. maar ben blij dat ik gestopt ben, ik weet waar ik het voor doe. en ja een verslaving is heel zwaar ben ik helemaal met jullie eens maar toch. ach iedreen is gelukkig anders hoop gewoon dat het jullie ook lukt. succes
 
SCHANDE!! Als je doorrookt terwijl je zwanger bent. In een academisch ziekenhuis in Amsterdam loopt een onderzoek naar tieners met longkanker. Hoe komen zij eraan??? Doorroken en roken terwijl je borstvoeding geeft. En we weten allemaal dat na 4 dagen de nicotine uit je lijf is dus het zit tussen de oren. STOPPEN gewoon>
 
Terug
Bovenaan