roken

hoi allemaal.

ik heb ook een vraag,
ik ben 6 weken zwanger en ik rook.
ik ben al een stuk gemindert met roken.
maar ik wil helemaal stoppen maar dat is heel moeilijk.
nu is is mijn vraag zijn er ook dames die roken
en hoe hebben jullie dat.

gr jaq

 

Hoi Jaq

even een reactie op jouw berichtje.
ik kwam er achter dat ik zwanger was toen ik al bijna 11 weken zwanger was, en ik heb dus al die weken nietsvermoedend doorgerookt.
tot ik wist dat ik zwanger was, ik heb meteen alles weggedaan, ik heb er geen moeite mee gehad want ik wou eigenlijk al eerder stoppen maar had de motivatie er niet voor, maar toen ik eenmaal wist dat er een kindje op komst was was de keuze dan ook snel gemaakt.
roken is gewoon slecht voor je uk hoe je het ook went of keert maar ik weet ook wel dat het erg lastig kan wezen als je moeite hebt met stoppen.
mijn vriend rookt ook nog gewoon dus eigenlijk rook ik wel gewoon mee maar strax als de kleine er is word er niet meer in huis gerookt, ik heb er duidelijke afspraken overgemaakt!

ik wens je veel succes, ik weet echt dat het moeilijk kan zijn maar je weet waar je het voor doet!

liefs sarah 26w4d van 1e kindje
 
Ha Jaq,
Ik zou er eens rustig voor gaan zitten en alle folders en boeken die er zijn over roken en zwangerschap. Die kindertjes worden vaak kleiner geboren door de pure stress die het krijgt als jij aan het roken bent. Dan krijgt het namelijk geen zuurstof meer. Verder heb je meer kans op een miskraam,  wiegendood, afwijkingen, etc. Als je gaat stoppen zul je een tijd niet lekker in je vel zitten en dat is ook  niet goed voor de kleine, maar dat duurt maar een paar weken en het vergiftigen van je kind de hele zwangerschap....  Ik weet dat het moeilijk is (ben zelf van 2 pakjes naar nul gegaan), maar als je door blijft roken geefg je je kind geen goede start mee....
Heel veel sterkte ermee!!!  
 
Ha Jaq,
Ik zou er eens rustig voor gaan zitten en alle folders en boeken die er zijn over roken en zwangerschap. Die kindertjes worden vaak kleiner geboren door de pure stress die het krijgt als jij aan het roken bent. Dan krijgt het namelijk geen zuurstof meer. Verder heb je meer kans op een miskraam,  wiegendood, afwijkingen, etc. Als je gaat stoppen zul je een tijd niet lekker in je vel zitten en dat is ook  niet goed voor de kleine, maar dat duurt maar een paar weken en het vergiftigen van je kind de hele zwangerschap....  Ik weet dat het moeilijk is (ben zelf van 2 pakjes naar nul gegaan), maar als je door blijft roken geefg je je kind geen goede start mee....
Heel veel sterkte ermee!!!  
 
Ik rookte ook voor mijn 1e zwangerschap (en huidige) ik ben bij mijn 1e zwangerschap direct gestopt. Waardoor ik erg opgefokt was, en hormonen en afkickverschijnselen. maar ik heb het gered alleen me vriend had het erg slecht want die kreeg 9 maanden al mijn frustraties over zich heen! En nu was ik min of meer gestopt voordat ik zwanger raakte, rookte af en toe maar toen ik mijn test had gedaan heb ik geen sigaret meer aangeraakt. Ondanks me hormonen, ik heb het nu wat beter onder controle.
Ik zou als ik jou was proberen zoveel mogelijk aan je kind denken wat de gevolgen het zijn, en veel lezen erover. Maar gewoon je laatste sigaret uitmaken en denken nu moet ik niet aan mezelf denken maar aan de baby die er niet voor kiest om al die rook binnen te krijgen.   Ik dacht ook niet aan mezelf maar aan de baby. Succes
 
Hoi,

Ik heb nog nooit gerookt dus ik weet niet hoe het is... Wat ik wel weet en jij natuurlijk ook wel hoe slecht het voor je is en helemaal voor je kindje!! Ik werk als verpleegkundige en tijdens mijn opleiding hadden we natuurlijk ook theorie over zwangeschap. Ter illustratie nam de lerares toen een nageboorte mee van een vrouw die af en toe een sigaretje rookte. Er zaten dus allemaal littekentjes op terwijl het er in principe gewoon gaaf en glad uit moet zien! Beschadigingen dus!! Ik weet dat het erg makkelijk is gezegd maar je kiest nu niet voor jezelf wel of niet roken maar je neemt ook de beslissing voor je kindje die helaas daarover nog niet zelf kan beslissen!!
Ik hoop voor je dat het je lukt om te stoppen! Suc6, en geniet van je zwangerschap.

Groetjes Ineke
 
Hoi Jaq, je kindje kan nog niets aan je vragen, dus doe ik het voor je: STOP alsjeblieft het is zo slecht voor je baby. En voor jou ook.
Hoe moeilijk het ook is. Ik heb ook gerookt, 16 jaar lang, en drie jaar geleden gestopt omdat mijn zusje zwanger werd. En ik heb er nog geen seconde spijt van gehad.
Dus: hier geldt niet: ja makkelijk gezegd... nee ik heb het zelf ook moeten doen. Dus ik weet hoe het is.
Groeten, Taatje

 
Ik heb 22 jaar stevig gerookt maar ben acuut gestopt toen bleek dat ik zwanger was, nu 3 jaar geleden.
Sindsdien ook geen sigaret meer aangeraakt. Ben nu zwanger van de 2e.
Persoonlijk vond (en vind) ik dat ik het niet kon maken om te roken tijdens de zwangerschap.
Stel je maar eens voor dat je  kindje in een slaapkamertje ligt waar het werkelijk blauw staat van de rook.....zo is het dus namelijk volgens mij ook als je kindje in je buik ligt. Voor mij was het absoluut geen enkel probleem om zo te stoppen, na 22 jaar, mijn kindje was mijn motivatie.
Waarom zou het jou dan niet lukken????
Gewoon doen!!! Veel wijsheid en succes gewenst!
Claudia. (33 weken + 4 dagen)
 
Terug
Bovenaan