roken


Hoi hoi,

ikzelf heb ook zo ´n 10 jaar gerookt, maar toen ik zwanger was ben ik acuut gestopt met roken. Heb natuurlijk wel mijn zware momenten gehad, en nu soms nog, ondanks dat ik al ruim 6,5 maand ben gestopt. Maar ik weet waar ik het voor doe, moet er ook niet aan denken dat er iets fout zou gaan, en dat ik mezelf moet afvragen of het is gekomen van het roken.
En elke keer wanneer jij een trekje neemt van de sigaret, krijgt je kindje ook minder zuurstof. Ik zou echt ff doorbijten en ermee stoppen! Weet dat het moeilijk is, maar het is zó super slecht voor je kind.

Nou, ik hoop dat het je gaat lukken meid!

Succes!

Groetjes Cody
 
Hoi,

Heb tijdens mijn zwangerschapstest de laatste gerookt. Moet wel bekenen dat ik express een week later heb getest. Ik wist wel dat ik zwanger was maar moest even alles overdenken. Ben dus meteen gestopt, wel af en toe gesmokkeld.
En ja het blijft moeilijk maar niet de nicotine maar de gewoonte.
Denk niet als ik stop krijgt de kleine te veel stress, dat is lulkoek. Tijdens het roken heeft de kleine namelijk meer stress.
Wat ik na de bevalling ga doen weet ik nog niet. Maar nu denk ik, ik vergiftig die kleine.
Dat ik me zelf vergiftig is mijn eigen pakkie aan!

Probeer er het beste van te maken. Bedenk ook dat veel rokende kleintjes veel kans op ADHD hebben, en andere ziektes.

succes groetjes Muts
 
over de noodzaaak zeg ik maar niets meer... Maar misschien helpt het om te denken dat als je zin in een sigaret krijgt, dat die enorme drang naar een sigaret maar tijdelijk is. Wacht die drang eens af, leid je zelf af en merk dat je dan weer enige tijd verder bent voor de volgende keer die drang zich aankondigt. En bij de volgende keer doe je hetzelfde (is dus je zelf afleiden). Je zult merken dat het steeds langer duurt voor je weer zo'n enorme trek in een peukje krijgt. En al die tijd krijgt je kleintje een gezonde omgeving in te groeien.
En als je per ongeluk toch eens de mist in gaat, denk dan niet meteen dat je het helemala niet kunt, maar begin gewoon weer opnieuw met niet-roken. Een verdwaalde misser is altijd nog beter dan gewoon doorroken. Wat neit betekent dat je gewoon moet minderen, want dat werkt niet.
Heel veel succes en een gezond kindje en eigen lijf gewenst!
greet
 
Terug
Bovenaan