roken

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal het is stom van me maar ik ben nog niet gestopt met roken.
bij mn eerste zwangerschap kon ik het meteen laten maar ik heb er nu meer moeite mee en voel me schuldig hierover.

hoi mama cindy

ik ben ruim negen weken en voor ik zwanger was rookte ik bijna een pakje op een dag erg veel dus en ongezond.
zodra ik zwanger was wilde ik stoppen ik rook nu nog 1 a 2 sigaretjes op een dag
ik voel mij ook erg schuldig hier over .
mijn verloskundige heeft gezegd dat het beter is 1 of 2 sigaretten per dag te roken dan de hele dag in de stress te zitten dat is veel slechter voor je baby.
natuurlijk is dat geen excus maar ik ben nog steeds aan het proberen helemaal te stoppen.
ik stel het roken uit tot het moment dat ik denk dat ik het echt niet meer trek en dat heeft dus al geleidt tot 1 sigaret per dag het gaat mij zeker lukken
en ik hoop jou ook

veel succes

Kan me voorstellen dat het moeilijk is, maar bedenk wat voor gevolgen het voor  het kindje kan hebben als je door blijft gaan. Je kan een miskraam krijgen, kan afwijkingen krijgen, groeiachterstand, zelsf doodgaan en het kindje heeft een grotere kans op een wiegendood. Tuurlijk er zijn ook een heleboel voorbeelden te noemen waarbij het kindje geen schade erdoor heeft opgelopen, maar ik denk dat als dit wel het geval is je jezelf wel voor je kop kan slaan achteraf. Is dat het je waard? Dus voor iedereen die nog rookt probeer alsjeblieft te stoppen. kan me voorstellen dat het supermoeilijjk is, maar er zijn vast manieren te vinden om er vanaf te komen als rigoreus niet lukt. Heel veel sterkte in ieder geval en ik hoop echt dat het je alsnog lukt om te stoppen.

Liefs Maaike

Hallo mamacindy,

Probeer inderdaad te stoppen voor je kindje. Ik ben vorig jaar februari (zonder kinderwens op dat moment) in 1 keer gestopt. Je moet het echt willen anders is het heel moeilijk.
Koop anders heb boek van Allen Carr " stoppen met roken"
Ik ben hier een paar jaar geleden door gestopt voor 1 jaar, daarna ben ik weer gaan roken.... domdomdom.
maar goed probeer in ieder geval dat boek te lezen, het kost iets van 15 euro volgens mij.
als je er een jaar vanaf bent is dat precies genoeg voor in je zwangerschap!!

succes met stoppen.

groetjes Mariska
27 weken en 4 dagen

hallo bedankt voor jullie reactie
ik rook nu ook 2 sigper dag en wilzo snel mogelijk ervan af want bij mn dochter is het ook gelukt
trouwens las net bij een andere discussie over roken op pag 8 ongeveer nou dat was echt oorlog onder mekaar wil niet nou ook oolog gaan voeren ik weet dat het slecht is en ga zeker stoppen maar kan het niet in een dag.

Hoi,
Moeilijk hé stoppen met roken. Ik heb bij de eerste ook door gerookt met 2 sigaretjes per dag. Totdat ze met 30 weken zeiden dat m'n kindje niet goed groeide. Daar ben ik toen zo van geschrokken dat ik gelijk gestopt ben. Ik heb toen wel accupunctuur gehad en had wel het idee dat het hielp. Misschien een idee..?
Na de bevalling liet de vk de placenta zien en daar waren allemaal zwarte stipjes op te zien; afgestorven bloedvaatjes. Ik kon wel door dat bed zakken, dat had ik mijn kleintje aan gedaan! En het verhaaltje van de stres van het stoppen is erger dan die twee sigaretjes.. dat probeerde ik mezelf ook wijs te maken. Maar laten we eerlijk zijn, dat is gewoon een rot-smoes natuurlijk.
Heb die andere discussie over het roken ook een beetje gevolgd. Maar daar werd wel een hele rare vergelijking gemaakt, vond ik. Je bent al een heel eind als je beseft dat het fout is. Zet hem op, ga ervoor, je kan het best!
Groetjes Sil

Hoi
Het is moeilijk om te stoppen met roken ik weet er alles van ik ben nu iets meer dan
een week gestopt maar het blijft moeilijk Ik doe het voor mijn kindje en dat helpt al
iets verder heb ik geen shag of sigaretten in huis zo kan ik ook niet in verleiding
komen om er toch een op te steken .
Probeer om te stoppen ook al valt het niet mee het is voor een goed doel
groetjes Corina

Wie echt wil kan stoppen, zo ben ik ook gestopt nog voor ik zwanger werd. Alle smoesjes over stres en wat dan ook zijn natuurlijk kleine argumenten om maar wel een op te steken. Het boek van allen carr helpt echt en dan word je ook echt duidelijk dat alle smoesjes niet helpen.Hier een die ik nooit zal vergeten
Denk je nou echt dat mensen die niet roken meer stres bezitten, zij bezitten juist geen stres om die peuk die eigenlijk niet 'mag'.
Als ik mensen nu zie roken dan denk ik niet oooh ik kan nooit meer roken,
nee ik denk: gelukkig, ik hoef niet meer te roken, hoef dat goore spul niet meer in te ademen.

Het is een moeilijke verslaving maar het is wel te doen om er vanaf te komen,
alleen als je het echt wil dan lukt het je
heel veel succes, denk aan je kindje als het moeilijk wordt en  zoek afleiding, je zal je erna zoveel beter voelen.

Ik weet niet of je borstvoeding gaat geven, maar dan is het toch ook beter niet te roken, dan ben je straks zolang gestopt dat het nog een kleine doorzetting kost om nooit weer te roken, hoeft je kindje het ook nooit te zien, hij-zij zal het niet eens weten dat je ooit hebt gerookt. Het goede voorbeeld doet....................

Terug
Bovenaan