Roken

Hallo allemaal,
Het is gisteravond dus niet gelukt om de sigaretten te laten liggen. Besloten t pakje leeg te roken en geen nieuwe te halen. Ook mijn vriend streng verboden wat te halen. Het is gewoon heel raar. Bij mijn vorige zwangerschap ben ik gelijk gestopt en ondanks dat ik zo nu en dan met mijn neus in de asbak zat heb ik nooit een opgestoken. Inderdaad was ik daar heel trots op. Voelde goed om ze te laten staan en het beste voor de baby te doen.

Hej Lin,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik ben in 1 keer gestopt met roken en rookte best wel veel daarvoor..
Heb geen sigaret meer aangeraakt... Het koste me aan het begin wat moeite maar later helemaal niet meer...

Denk maar zo, jij kan kiezen en je kleine heeft geen keus.

Succes met stoppen! Misschien heeft je vk nog tips voor je!

Liefs Lot
35+4 weken

Hoi Lin!

Wat ontzettend goed van je dat je WIL stoppen!!!!

Ik heb nl ook gerookt tijdens mijn eerste zwangerschap (mijn zoon is nu 8 jr) en kon tijdens de zwangerschap niet stoppen, dacht er te makkelijk over, wilde de waarheid niet zien denk ik. Toen hij geboren was voelde ik me schuldig want toen ZAG ik echt voor het eerst waar al die nicotine naar toe was gegaan, naar dat kleine, hulpeloze babytje...Ik ben toen gestopt toen hij 7 wkn oud was en dat is deze maand dus 8 jaar!!!!

En ben i.d.d. SUPERTROTS op mezelf dat ik gestopt ben!! Ik denk er ieder jaar weer aan. Ben ook in 1 keer gestopt en nooit meer gerookt. Je hebt wel vlagen dat het moeilijk is en het afkicken ook vd gewoonte is in het begin heel onwennig, maar geloof me, het is absoluut de moeite waard want dan ben je geen slaaf meer van die sigaret maar EIGEN BAAS! En veel minder risico's voor je nog ongeboren kindje en die kan zich in alle rust ontwikkelen.

Ik wens je heeeeeeel veel succes, zet 'm op, je kan het!!!

Hartelijke groetjes, Natasja
40,1 wkn. zwanger van derde kindje.

Hallo allemaal,
Wat goed dat jullie gestopt zijn met roken!
Ik stop ook elke keer tijdens zwangerschappen en borstvoeding, en tussen de zwangerschappen in rookte ik buiten  4 sig per dag.
Nu zwanger van de derde rook ik ook niet.
Ik heb wel begrepen van de gyneacoloog dat als je onder de 4 sig. blijft
per dag dat geen schade aanricht bij je baby. Ik kan prima stoppen dus dat doe ik dan liever.Het lijkt me ook gewoon beter.
Volgens mij verschillen de meningen daar ook over. Maar goed.. dit heb ik gehoord en
misschien is het een kleine geruststelling als je bezig bent met stoppen en het
lukt niet gelijk?!Ik hoop dat het iedereen lukt want roken kost ook veel stress
door je bezorgheid voor je kindje en het aller belangrijkste voor je kindje zelf!
Succes ermee!
groetjes Daan

Tja...roken... bij iedereen bekend hoe slecht het is, en toch beginnen we
er massal aan.
Ook ik...zwakkeling... was én ben een roker, ondanks dat ik 25 weken zwanger ben.
Ook al rook ik minder dan voorheen, het schuldgevoel blijft.
En het is zo makkelijk om te zeggen dat je moet stoppen, maar het is zo ontzettend
moeilijk als je jaren hebt gerookt.
Natuurlijk denk ik bij iedere sigaret aan de kleine, en ben teleurgesteld in mezelf,
maar het lukt me gewoon niet.
Heb het gezegd aan de gynaecoloog, ook eerlijk verteld dat ik er meer dan 7 per dag rook, en volgens hem is het gewoon aan jezelf wat je beslist.
De kleine groeit verder goed, met mij gaat het goed, en hij zegt gewoon dat
als je stopt met roken en je daar zelf veel hinder aan ondervindt, zoals stress, en
afkick verschijnselen dat dat ook niet goed is voor de baby.
het is gewoon een keuze die ieder voor zich maakt.
Vind het alleen erg jammer dat er altijd andere mensen zijn die gelijk
een oordeel vellen over zwangere vrouwen die een sigaretje op steken.

doe gewoon waar je zelf achter staat.
stop alleen als je zelf wilt, en kan, en laat het zeker niet bepalen
door andere mensen.
Wanneer je dat gaat doen, weet je zeker dat jet het niet gaat volhouden.

Succes.
simone

ik heb bij de eerste ook niet meer als 10 per dag gerookt ik weet ook wel heel slecht maar ik kan gewoon ook echt niet stoppen maar ik heb een kind van 8.5 pond gekregen en was kerngezond dus was wel heel blij dat het kind niks had opgelopen en ik ben na de bevalling 8 maanden gestopt geweest omdat ik borstvoeding gaf?? ja echt heel raar en toen ik stopt daarmee ben ik ook opeens weer gaan roken vanuit het niets echt heel stom!
en nu ben ik 3 maanden zwanger en rook nu nog maar probeer nu wel te stoppen maar ben er bang voor! we gaan zaterdag naar emporium een heel groot feest in nijmegen dus dan rook ik toch nog. hopelijk stop ik daarna!!!

Hallo Mama Lin,

Ik heb geen tips maar misschien heeft je verloskundige die wel,ikzelf rook nogsteeds maar niet veel,ik ben zeer geminderd en rook denk ik 10 sigaretten op een dag,en ik rook ook nog eens mee met mijn man,want die rookt ook,alleen neem ik af en toe gewoon een trekje,dat is misschien een tipje om gewoon af en toe een trekje te nemen dan neemt de lust ook af namelijk,vroeger voor mijn zwangerschap rooktte ik een pakje per dag..dus voor mijn doen ben ik zeer verminderd.
Mijn kindje loopt anderehalve week voor op de groei zelfs...

Lfs Nice (27w+1d zwanger,augustus forum)

Ik ben geen roker, ook nooit geweest, dus zal niet zeggen gewoon stoppen...maar het is niet alleen roken tijdens de zwangerscahp wat schade aan kan richten, maar wat denk je van na de bevalling als het kindje er is. Buiten roken helpt iets, maar je kindje zal altijd in contact komen met sigatettenrook en de longetjes kunnen daar echt niet tegen. Ook als voorbeeld voor je kinderen als die wat ouder zijn is niet echt florisant, een gezonde levensstijl nemen kinderen over, maar een ongezonde ook...

nogmaals, voor mij makkelijk praten, maar als je zo'n kwetsbaar nieuw leven in je hebt moet je daar niet mee gokken...ook niet een beetje

Terug
Bovenaan