Roken??!!

A

Anoniem

Guest
Pff moeilijk om deze topic te openen en ik weet dat ik vast boze zoniet woedende reacties zal krijgen.
Maar.......ik kan het niet laten. Jah als ik thuis ben wel. En me mannetje rookt ook niet, maar als we ergens op visite zijn waar mensen roken kan ik me niet in houden.
Ik vind dit heel erg van mijzelf maar kan het niet laten. Zit dan hele avond of dag in de stress.
Ik weet dat we het er in het begin ook over hebben gehad, maar helaas kan ik daar niks meer van terug vinden.
Hoe gaat het bij jullie?   Ben ik de enige of zijn julllie allemaal 100% gestopt???

(ik weet dat het slecht is en wat de risico's zijn, dus dat hoeven jullie mij niet te vertellen)

hi.

ik gellof idd niet dat je nog maals de gevaren wil horen, ik heb gewoon mazzel dat het mij gelukt is om met 9 weken te stoppen.
maar dat betekend niet dat ik het elke dag zwaar heb, als het ergens gezellig is op een verjaardag ofzo heb ik het echt zwaar.

maar ik kan ook langs een rokend iemand lopen en het verschrikkelijk vinden stinken.
nu is mijn wil om niet te roken nog groter, maar ik weet niet of dat na bevalling en borstvoeding nog zo is.
makkelijk is het niet, dus ja moeilijk moeilijk.

succes.

xx martine

hoi

je bent niet de enigste hoor,ik rook helaas ook nog steeds,6 of zo per dag,weet ook dat het slecht is en heb het geprobeerd maar helaas,bij de eerste kon ik het nog iets minder laten,maar nu pfff gr wendy 36,1p.s er zijn zwangere die veel meer roken hoor die kijken helmaal nergens na.

Hai,
Mij is het ook wel gelukt om helemaal te stoppen, maar ik vind het niet makkelijk.
En als ik heel eerlijk ben kan ik al met veel verlangen denken aan na de bevalling, een kop koffie met sigaretje! Dom natuurlijk als je al zo lang gestopt bent, wie weet laat ik het wel, maar helemaal zeker ben ik daar niet van.
Groetjes Soela

Hoi hoi

Zelf ben ik wel gestopt, bij mijn 1e zwangerschap al.
Meteen op de dag dat ik dat wist, heb ik alles weggegooid en niet meer aangeraakt.
Ik ben een enorme zeikerd geworden  mijn vriend rookt bijvoorbeeld nog wel, en ik vind het vreselijk stinken!
Je geeft zelf aan dat je weet dat het slecht is, dus ga ik je daar niet meer op wijzen, ik kan ook niet oordelen over de situatie, want voor het zelfde geld is er wel een goede reden waarom je er niet van af zou kunnen blijven.
Ik denk dan ook dat als je teveel stress zou krijgen van het niet roken, het ook niet goed is voor je kindje, dus het is even afwegen.

Enne...boze reacties doen we niet aan hoor  we laten elkaar gewoon in zijn/haar waarde!

Liefs

Hoi,
ik ben zelf een niet roker.
ik heb ook eigenlijk nooit gerookt omdat ik last van astma heb.
ik vind de vrouwen die gestopt zijn met roken wel enorm knap hoor.
ik snap dat het een verslaving is maar als je echt helemaal gestopt bent met roken tijdens de zwangerschap dan zou ik proberen dit ook vol te houden.
straks wil je misschien nog een kindje en dan krijg je weer die lijdensweg.
mijn vriendin is ook zwanger en zij kan ook niet van de sigaretten afblijven.
ze probeert het wel en haalt ze ook niet meer in huis dus ze rookt af en toe van een ander mee als ze het echt niet trekt.
als jij gaat stoppen en je krijgt een hoop stress is dat ook niet goed.
ik zou als ik jou was proberen zo min mogelijk te roken en dan doe je het al goed hoor meid.
je probeert het tenminste.
mijn moeder heeft bij mijn broer en mij allebei gerookt en wij waren ook allebei gezond dus maak je niet te druk.
succes verder met je rookverslaving
gr lisette

Bij mijn vorige zwangerschap ben ik direct gestopt toen ik wist dat ik zwanger was. Ik had   er wel moeite mee. Helaas ben ik daarna weer begonnen. eerst alleen op feestjes maar later toch weer meer. Alleen niet meer zoveel als dat ik deed.  Toen ik van deze zwangerschap wist ben ik weer direct gestopt. Dit keer ging het makkelijker omdat ik minder rookte. Ik heb eigenlijk totaal geen moeite gehad. Ook ik vind het nu verschrikkelijk vies. Mijn man rookt wel (pakje per dag) maar sinds dat ik in verwachting was van de 1e wordt er niet meer binnen gerookt. Ik weet ook nog goed dat als mijn man  net gerookt had ik niet wilde dat hij onze zoon vast hield. Voor mij ging dat niet samen. Zo'n lekker ruikende baby en die rooklucht. Ja iedereen moet voor zichzelf een keuze maken. Het is beter als je stopt maar als je daardoor  helemaal in de stress raakt is ook weer niet goed voor je kindje. Denk dat je het moet proberen zo veel mogelijk te beperken, maar ik weet dat het moeilijk is.

Groetjes Sabine.  

Stoppen met roken is idd erg moeilijk en vergt echt heel veel doorzettingsvermogen, en juist in zo'n situatie van een zwangerschap kun je die doorzettingsvermogen juist heel goed aan of heb je het er enorm moeilijk mee.
Meid, ik weet ook dat het beter is om te stoppen, maar als het toch echt niet lukt dan moet je er ook niet mee door lopen sukkelen om je schuldig te voelen. Mijn moeder heeft ook altijd gerookt toen ze zwanger was van haar 3 kinderen. We waren alledrie gezond en dat zijn we nog.

Liefs Hilma

Terug
Bovenaan