Roken

Ik ben december vorig jaar gestopt met roken, omdat we weer een kindje wilden. Het heeft me eigenlijk geen moeite gekost, maar het rare is dat ik de laatste dagen weer ontzettende trek krijg in roken. En dat terwijl ik al zolang gestopt ben EN zwanger ben.

Wie is nog meer gestopt met roken voor de zwangerschap? Wie heeft er tips om met de trek om te gaan?

Natuurlijk ga ik absoluut niet roken en ook na de zwangerschap niet meer. Maar moeilijk is het wel!

Simone 12w, 1d

Hoi,

ik ben al zeker 5 jaar geleden gestopt en soms heb ik het ook nog moelijk mee. Ik probeer maar te denken aan het geld dat ik uitspaar. Ik rookte namelijk 7 á 8 pakjes sigaretten per week.
Verder probeer ik iets anders te gaan doen om mijn gedachten te verzetten. Dus op het moment dat ik trek krijg ga ik iets doen, zodat ik er niet meer aan hoef te denken.

Het blijft moeilijk, maar probeer je er niet aan over te geven!!!!

Sterkte,

liefs Jacquelien

Jacquelien1980: Dank je wel voor je reactie.
Dat ik er niet aan overgeef staat buiten kijf hoor, zwangerschap en roken gaan niet echt samen.

Goh, dat je dat na vijf jaar nog steeds soms hebt...

Hoi,

Ik ben gestopt toen ik wist dat ik zwanger was. Het heeft me wat moeite gekost totdat ik er een opstak en er zo misselijk van werd. (is dat nog ergens goed voor) En nu heb ik wel mijn momenten dat ik erg verlang naar een sigaret, maar ik hou maar in mijn achterhoofd dat ik er dan weer misselijk van wordt. En dan is de trek voorbij.

Ik rookte niet veel, met een pakje van 19 sigaretten doe ik normaal 2 weken. Ik was voorlopig niet van plan weer te beginnen na de zwangerschap.
Maar die momenten zijn toch moeilijk.....

Groetjes

Hoihoi!
Voordat ik zwanger werd van mijn eerste,(nu bijna 7jr!) ben ik gestopt met roken...dat ging me prima af! Maar toen mijn 2de 3jaar was, ben ik helaas weer begonnen! Door meerdere gebeurtenissen toendertijd, was het voor mij het makkelijkst om dan maar een sigaretje op te steken, want van al die vreetbuien werd het ook al niet beter!!hihi!!! Toendertijd rookte ik er liever weer eentje dan dat ik al die kilo's die ik kwijtgeraakt was, er weer bij op zou krijgen!!
Dat is nu ruim 2 jaar geleden en sinds 3 weken....jaja, je raadt het al: GESTOPT!!!
De reden is natuurlijk makkelijk te raden...ik ben weer zwanger, van nummer 3!!!
Hierdoor kan ik heel makkelijk stoppen gelukkig, het kost me niet veel moeite.
Maar of het me deze keer lukt om er voor altijd af te blijven...ik weet het niet hoor!!!
In die tijd dat ik gestopt was, bleef ik het op sommige momenten moeilijk vinden, vooral met een biertje op een terrasje enzo!!
Ik bekijk het gewoon per dag...elke dag die ik niet rook, heb ik er weer eentje gewonnen!!
Maar moeilijk...dat blijft het altijd!!!!
Lieve groet.
Flijn

hoi hoi..

ik heb eigenlijk geen tips ma wil je wel even een hart onder de riem steken.. ik rookte ook.. anderhalf pakje per week ongeveer..ma heb dit jaar al 2 miskramen gehad.. beide keren nog wel gerookt..(niet dat dat de oorzaak was van de miskramen hoor..)
deze keer samen met vriendlief gestopt (tijdens mijn laatste ongi)
en waaarempel.. morgen 11 weken zwanger!! en dat motiveert mij ontzettend! keb er natuurlijk af en toe wel eens aan gedacht.. ma keb er geen behoefte aan..

liefs!

Jeetje, wat knap van jullie!!
Ik kan het echt niet laten om met een feestje een paar sigaretten op te steken. Maar niet meer als 5 en door de weeks rook ik niet. (echt alleen met een feestje)
Mijn wijntje mis ik wel, maar las dat dat echt miskramen kon opwekken. Dus die laat ik echt staan.
Ik weet heus wel dat die sigaretten ook niet kunnen, maar ik mag ook al geen fillet, biefstuk en franse kaasjes waar ik allemaal zo dol op ben.

Sonja,

ik wil je eigenlijk niet afvallen, maar houd je er rekening mee dat je kindje hier een grote mentale achterstand van kan krijgen. Ook kan hij/zij er een groeiachterstand van krijgen. En ik kan je zeggen dat het heel zwaar is een kindje met een groeiachterstand. Mijn zoontje heeft het gekregen door zwangerschapsvergiftiging.
Dus ik zou er toch beter bij stilstaan om ook die sigaretten te laten voor wat ze zijn.

Ik kan je wel een beetje blij maken.
De meeste franse kaasjes die je in de supermarkt vind, mag je gewoon eten. Zoals brie, mozarella, camembert. Gewoon goed de verpakking lezen. Maar bijna al die kaasjes zijn hier gemaakt van gesteriliseerde of gepasteuriseerde melk. Dus die kunnen geen kwaad meer!

Succes.......
Liefs Jacquelien

Terug
Bovenaan