Roken

hoi hoi..

even op die kaasjes verder..
de verloskundige hier zei dat alle kaasjes die je in de supermarkt koop veilig zijn.. t enige waar je in nederland voor uit moet kijken is boerenkaasjes of melk.. (dat komt vaak rechtstreeks bij de boer vandaan en is dus nie gepasteuriseerd..) vraag er ook naar in restaurants!

liefs

Meiden, bedankt voor de tip over de kaas!

Ik denk niet dat mijn kind er grote schade aan ondervind als ik 1 keer in de maand 5 sigaretten rook.
Vroeger wisten de mensen niet anders en werden er ook gezonde kinderen geboren...
Laten we het er maar op houden dat iedereen een eigen mening heeft!!

Het is ook niet mijn bedoeling om nu een discussie over Epke tijdens de zwangerschap te ontketenen, het is iets waarmee ik worstel en waar ik graag tips voor wilde!

Ik ben nu 8 jaar gestopt met roken en ik heb heel heel heel soms nog trek in een sigaret. Bijv. bij een borreltje drinken met vriendinnen. Nu ik zwanger ben, heb ik dat helemaal niet, maar sta ook niet meer in de kroeg. Ik denk dat een sigaretje niet zo heel veel uitmaakt als je kijkt naar de stress die het soms oplevert met het stoppen. Dat is ook niet goed voor de baby. Ik zou wel proberen het zo min mogelijk over de longen te doen.

Moonpoontje, je hebt helemaal gelijk.
Tips;
Iets gezond snoepen als je trek hebt in een sigaret,
'S avonds een douche nemen,
Situaties wanneer je meer trek krijgt in een sigaret ontwijken,
Vragen aan mensen of ze je willen helpen. (Door bv buiten te roken of gewoon een avondje niet)

Bij mij werken deze dingen wel, miss heb je er wat aan!

Groetjes Sonja

Ik ben een half jaar geleden gestopt met roken omdat we graag een kindje willen. ik vond en vind het belangrjik dat je dan van te voren stopt met roken. Ik heb het daarom makkelijk volgehouden. Mijn a.s. echtgenoot rookt helaas nog steeds. Na vele pogingen is het nog niet gelukt. Binnenkort gaat hij voor laseren.
Maar goed, als hij op het balkon een sigaretje rookt, dan krijg ik me toch een trek in een sigaretje! Mmmmoaaaahhh..... Dat ruikt zo lekker! Ik heb een pakje per dag gerookt dus ik kon er wel wat van. Maar zodra hij naar binnenkomt met een asbaklucht om zich heen, dan moet ie zich een hele tijd niet in mijn buurt bevinden. En al helemaal niet met ijn mond in de buurt van mijn neus komen. GATVERDAMME! Je bent dan meteen die lekkere lucht vergeten.
Mijn vader is 25jaar geleden gestopt met roken, en zelfs die heeft die trek zo nu en dan nog steeds. En die vindt nog altijd de net opgestoken sigaretjes zo lekker ruiken..... Helaas gaat dat dus nooit weg. Misschien moeten we er nu trots bij denken: 'Maar ik geef er niet meer aan toe!'.

Roken in de zwangerschap zal altijd een discussiepunt blijven, maar stiekem weet iedereen wel dat het gewoon nooit goed is.. En uiteraard ieders eigen mening! Ik heb vorige 2 zwangerschappen gerookt, totdat ik positief testte... Toen mijn dochter met 26 weken al wilde komen en een enorme groei achterstand had, heb ik me toch lange tijd heel schuldig gevoeld... Dus geef ik toch aan, dat het echt voor alles beter is om helemaal niet meer te roken.. Weet ook uit ervaring hoe moeilijk dat is, want de stelling dat je een sigaret boven de gezondheid van je kind kiest, slaat naar mijn idee nergens op... Ook iedereen weet dat het heel moeilijk is om te stoppen!!

Voor een ieder die ermee worstelt, zou ik willen zeggen... Sterkte!

Liefs Ro
8wk+ 3dgn

Terug
Bovenaan