Roken

Hoi hoi,

Hier word wel in huis gerookt, maar savonds, als de kids op bed liggen. Verder gaan we altijd buiten staan.
Toevallig is er zaterdagavond gerookt hier.. Mijn schoonouders waren hier voor Sinterklaas, en toen hebben we wel binnen gerookt.. Ze waren hier voor het eten al, en een kwartiertje voor de kids naar bed gingen, is er dus gerookt.
Als het sporadisch voorkomt, heb ik er niet zoveel problemen mee. Maar ja.. Ik heb met allebei mn zwangerschappen gerookt, dus wie ben ik om te zeggen dat er niet gerookt mag worden?

Liefs Deb.

Hoi hoi,

Ik ben nu bijna 4 jaar gestopt. Heb zelf ruim 10 jaar gerookt.
Mijn huis is rookvrij en als er mensen komen die roken, zet ik onde de veranda buiten.

Alleen als we ergens komen waar wel gerookt word kan ik niet verbieden dat zou vreemd zijn bij die ander thuis lijkt me. Eerder weggaan doe ik ook niet, want zo vaak komt het niet voor en je kunt ze ook niet in een glazen kastje zetten vind ik. Maar goed dat is dus mijn persoonlijke mening.

Groetjes Saskia

Hoi,

Zelf roken wij niet en ik moet zeggen dat iedereen in onze omgeving er rekening mee houdt. Ik heb nooit hoeven vragen of mensen buiten willen roken. Het is bij ons in de familie heel normaal om buiten te roken.
Als ik op een verjaardag ben dan komt het weleens voor dat er een sigaret gerookt wordt, maar dat vind ik geen ramp. Zolang het niet blauw van de rook staat en het is ook maar zelden gebeurd

Hai,

Wij roken gelukkig allebei niet. Vind het ook onwijs stinken. Bij ons rookt eigenlijk niemand in de omgeving dus wij zitten ook nooit met het dilemma roken. Vind ook dat mensen gewoon buiten moeten roken als ze bij je op bezoek zijn.

Ik heb zelf heel lang gerookt, maar ik heb sinds ik kinderen heb nooit binnen gerookt. Sinds een jaar ben ik helemaal definitief gestopt, daarvoor rookte ik alleen op werk (hoe suf is dat.....)

Mijn man heeft echt een hekel aan rook. Gelukkig rookt er in onze vriendenkring niemand, en van familie alleen mijn vader en mijn zwager. Mijn zwager rookt ook buiten, ook in zijn eigen huis, en mijn vader rookt wel in zijn eigen huis, maar gaat als wij komen ook altijd naar buiten.

Ik vind best dat mensen er rekening mee mogen houden. Ook in hun eigen huis. Maar als mijn vader in zijn studeerkamer binnen een sigaret rookt, zitten wij ook niet te zeuren over de lucht die je toch altijd wel ruikt. Het zou wat anders zijn als hij met een peuk in zijn mond 1 van de kinderen op schoot heeft bijv.

Ik rook zelf niet, maar mijn man, mijn schoonmoeder, mijn moeder en mijn zusje wel.
Mijn moeder en mijn zusje roken niet waar de kids bij zijn, waar ik heel blij mee ben!
Maar mijn man en schoonmoeder doen dat wel. Ik heb daar een hekel aan, maar in deze heb ik als moeder blijkbaar niks te zeggen....

Terug
Bovenaan