Roken

Hoi meiden ,

Ik ben 7 weken zwanger en vroeg me eigelijk af hoe het met roken zit.

Ik weet dat als je zelf rookt het niet goed is maar ik rook dus zelf niet mijn vriend ook niet dus in ons huis word eigelijk niet gerookt maar we zijn wel geregeld bij familie waar wel gerookt word is dit ook schadelijk ? qua miskraam enzo?

x

Ik ben gestopt met roken zodra ik wist dat ik zwanger was. Dit lukt me ook goed, totaal geen problemen mee. In mijn omgeving zijn er mensen die gewoon roken of gerookt hebben tijdens hun zwangerschap en toch gezinde kindjes hebben gekregen. Ik denk dus niet dat t echt schadelijk is ( goed is het natuurlijk nooit) om af en toe in een omgeving te zijn waar gerookt wordt. Ik zou alleen nooit met kleine kinderen komen waar gerookt wordt. Zelf hebben wij nooit binnen gerookt sinds de kinderen.

hoi Roos

een miskraam kan je niet voorkomen heb er zelf 2 gehad en die hadden eigenlijk geen duidelijk oorzaak, het pakt of het pakt niet dus daar heeft roken niets mee te maken!
wel vind ik het zelf ongezond en niet verstandig om een tijd in een rokerige ruimte te zitten....

groetjes

ik denk dat als je bij mensen zit die roken je niet daardoor een miskraam zo kan krijgen.( geen zekerheid hoor!) maar denk het.
ik vind het zelf niks aan om erbij te zitten. krijg er last van. mensen weten wel een beetje wat ik er van vind en staan dan ergens anders te roken, maar dat doen ze mede omdat ik jonge kinderen heb. hmmmmmmmm vind het nadeel alleen dat mensen zodra je kindje ander half is ineens denk oh nu kan er wel weer gerookt worden in huis.
maar goed haha zo wordt het een andere topic.
groetjes

Roken, en dus ook meeroken, is nooit goed. Je krijgt er geen miskraam door, dat is vaak een fout in de aanleg.
Maar je zou toch verwachten dat als je in deze tijd verteld dat je zwanger bent, men het fatsoen heeft om niet in jouw buurt te roken? Vind zeker dat je dat van mensen kunt verlangen.

Liefs,

Roken of meeroken is ongezond voor je uk. Nu kan ik daar als niet roker goed mee omgaan, maar ik kan me voorstellen dat het best lastig is in sommige situaties.
Toch ben ik hier heel stellig en hard in.

Liefs grotebroer

Ps Een soort gelijk topic is ook al geopend bij het zwanger zijn forum, dit ging er vrij heavy aan toe. Ik hoop dat wij het bij het onderwerp kunnen houden ;)

Hoi RoosB,

Ik ben het eens met mijn voorgangers. Ik vind roken normaal gesproken vies, maar als ik zwanger ben kan ik de geur absoluut niet meer hebben en ga ik vrijwel direct kokhalzen!!

Nu heb ik geen mensen in mijn directe omgeving die roken en andere weten dat ik er niet tegen kan, dus ik hoef er nooit moeilijk over te doen.

Ik kan me voorstellen dat je het best eng vind er wat van te zeggen tegen mensen die geen rekening met je houden, Maar je hebt echt alle recht om er wat van te zeggen en te vragen of ze even elders willen roken.
Meeroken is zeker schadelijk voor je ongeboren kindje!!

succes ermee!!

liefs Lorelei

ps dat andere topic was inderdaad heavy, maar wij houden het vast wel netjes..!!! (hihihi)

Jammer, kan die discussie op t zwanger zijn forum niet vinden! Vind t altijd wel grappig om andere meningen te horen, maar laten we elkaar idd blijven respecteren!!! ( zo ook toen over wel/geen prenatale onderzoeken). Wij gaan t hier gewoon super gezellig houden!!!

Terug
Bovenaan