Roken

Hay hay,

Ik durf bijna niet maar laat ik er dan ook maar een reactie bijzetten. Ik ben altijd zelf een zware rookster geweest. 25 op een dag en dan reken ik nog niet eens de feestjes mee! Belachelijk veel..........I know! Heb dat 11 jaar gedaan. Mijn moeder is zo,n zelfde rookster...

Graag zou ik in de schoenen staan van een niet-roker. Graag zou ik zeggen dat ik toen ik 14 was die ene sigaret nooit aangenomen zou hebben en dus ook nooit verslaafd was geworden.

Helaas is dit wel het geval en is mijn lichaam al 11 jaar een dosis van die bende gewent. Ik heb altijd geroepen dat ik zou stoppen als ik zwanger zou worden......helaas is dit niet gelukt.

Ik rook er nu 4 op een dag.....heb dit ook overlegd met mijn verloskundige en die heeft gezegt dat ik al heel goed op weg ben en met dit aantal mijn baby niet zal schaden en dat ik dat ook niet zo mocht voelen want dan doe ik mezelf tekort...

Een niet-roker vindt het 4 sigaretten teveel...
Een roker vindt het ruim 20 sigaretten minder dan eerst!

Aan de ene kant voel ik me er rot bij en aan de andere kant ben ik ook heel trots want heb dit nog nooit volgehouden!

Ik drink niet en ben verders gezond en in goede conditie.......jij als niet-roker........(in mijn ogen een sterke mazzelaar!) hoeft zich dan al helemaal geen zorgen te maken denk ik.

Fijne zwangerschap!

Liefs mij

Liefs mij....

@micromuis, Ik kan alleen maar zeggen dat iedereen trots op je mag zijn en jij vooral op jezelf , dat je het zo goed volhoudt om zoveel te minderen!!!! Petje af hoor!!!

Ja, ik vind het ook supersterk!!
Bij m'n eerste bleef ik ook roken, zo'n 4 inderdaad. Maar zodra hij geboren was (na 42 weken) en door nog steeds niet nader te verklare redenen in de couveuse moest, ben ik direct gestopt!!
Het was gewoon heel moeilijk om een voorstelling te maken van het kindje dat er wel zat maar er nog niet was (beetje mannelijk) en daardoor kon ik er ook niet helemaal mee stoppen geloof ik. Maar toen hij eenmaal daar zo lag in z'n bakje..........

Maar, als ex roker, ik vind het heel goed dat je zo geminderd bent!

Kus

@ Micromuis:

De stress van het (niet kunnen) stoppen schijnt slechter voor je baby te zijn dan een paar sigaretten op een dag, heb ik wel eens gelezen. Gaat de goede kant op dus, en wie weet lukt het over een tijdje om helemaal te stoppen!

liefs,

@Micromuis, ik vind het dapper dat je het schrijft en goed dat je zoveel hebt kunnen minderen.
Ik als niet-roker kan me heus wel voorstellen hoe heftig een verslaving kan zijn.
Ik zal je zeker niet veroordelen, sterker nog, ik vind dat je goed bezig bent!!

Ik wordt alleen af en toe prikkelig als mensen het proberen goed te praten of met kromme beredeneringen komen dat het eigenlijk niet slecht is, daar kan ik wat minder goed tegen.

Maar nogmaals, goed bezig en volhouden meid!!

liefs Lorelei

ps ik hoop echt dat je echo goed is, zie topic, 'nee, toch?'

@ micromuis84

ook ik vind het super stoer van je ! ik kan me voorstellen dat het erg lastig is om te stoppen.

en al die verhalen over roken PFF je word er soms gek van ... tuurlijk is minder roken of niet wel beter maar niet roken en veel stress hebben is ook niet echt prettig voor je kindje. dus ik zou zeggen blijf zo sterk en houd vol !

Hoe ver ben je in de zwangersschap ?

Jij ook fijne zwangerschap !

xx

Terug
Bovenaan