Roken?!!

Dames een gevoelig onderwerp wellicht maar roken jullie?? of zijn jullie gestopt nu je zwanger bent?
Ik helaas rook nog wel,alhoewel ik me wel netjes aan 3-4 peukjes op een dag hou....

Tja voor sommige is het misschien wel een gevoelig onderwerp maar vindt wel dat iedereen dat voor zich moet weten. Ik ben wel gestopt, ik denk dan zo je kindje heeft geen keus wel of niet roken maar ik wel vandaar de keuze. Maar het is en blijft wel moeilijk.

Liefs RH

Lukt echt niet om te stoppen dan.....???zoveel beter voor jou kindje,schijn dat de baby in de buik er echt last van heeft hoor.en kindje kan ook achter lopen op de groei daardoor.
ik denk die paar maanden dat moet toch lukken??
maarja ik heb nooit gerookt en vind echt smerig dus misschien heb ik te makkelijk praten.....

liefs jootje

Hej heb ook gerookt ben ook gestopt. Maar als ik het echt op de heupen krijg neem ik wel een paar trekjes. Dat is 1x per maand ofzo. Ik zeg ook niet tegen mezelf dat ik moet stoppen want dat maakt het alleen maar moeilijker. Ik heb een knop omgezet en hoop dat ik na de bevallling in deze koers kan door gaan. Heb het wel afgebouwd vanaf drie sigaretten. En ben begonnen om de sigaret die ik het lekkerste vond(smorgens) als eerste uit te stellen. Door stomweg mijn dag te beginnen met de normale bezig heden. Ook roken wij niet meer binnen dus dat scheelt ook een hoop.

Ik heb gelukkig nooit gerookt dus ik heb dat probleem niet. Wel rookt mijn vriend, maar doet dit niet meer binnen. Zou het liefst willen dat hij stopt maar hem dwingen heeft geen zin. Hopen dus maar dat hij het zelf gaat willen.
Liefs juudje

Ik rook zelf niet, nooit verslaaft geweest, maar ik heb wel begrip voor het feit dat stoppen met roken niet zo vanzelfsprekend is. Ook al ben je zwanger, je stopt niet zomaar dat kost veel moeite. Voor wie wil stoppen ik weens je echt sterkte, als je gestopt bent hoop ik echt dat je het kunt volhouden.

Gelukkig heb ik ook nooit gerookt, zelf heb ik niet zoveel moeite met mensen die dit wel doen tijdens hun zwangerschap. Ik bedoel hiermee, iedereen moet het zelf weten. En als je terugkijkt naar vroeger toen nog niet bekend was dat het schadelijk is voor je kindje toen rookte mensen ook gewoon. Hebben die kinderen er blijvende schade aan over gehouden? Ik ken een paar gevallen van kettingrokers van vroeger en hun kinderen (voorheen vriendinnen van mij) en die meiden hadden nergens last van hoor.

Dus mijn mening is, probeer het zoveel mogelijk beperken. Stoppen is geen optie dat geeft stress en dat is namelijk ook weer niet goed voor je kindje.

liefs

Bij de eerste zwangerschap was ik netjes gestopt en ging het me ook heel makkelijk af maar toen ik eenmaal die 40 weken voorbij was toen kreeg ik opeens wer enorme behoefte en heb ik iedere da1 sigaret gerookt( ben bevallen toen met 43 weken).na de bevalling heb ik helemaal niet gerookt. ik begon weer toen mijn dochter ongeveer 1 jaar was( zo stom)
Nu bij de tweede ook nog totaal geeen behoefte eraan gehad al neem ik heeeel af en toe een hijsje van een vriendin als we bv in de kroegzitten .

Tuurlijk is het stom en niet goed maar dat weet je zelf ook wel...als je het maar echt bij die 3 sigaretten!Volgens mijn verloskundige kun je beter 3 sigaretten per dg roken ipv stress hebben en je v volvreten van het niet roken, stress is veeeel slechter!

Terug
Bovenaan