Roken?!!

ik rook ook. niemand hoeft me commetaar te geven want daar heb ik echt geen zin in.
moet zeggen dat ik behoorlijk wat rook. eigenlijk even veel als dat ik niet zwanger ben.
bij mn meiden heb ik ook gerookt.
bij de eerste zat ik keurig op de 7 per dag (was t max wat de vk me toen gaf) bij de 2e was het al meer (zo'n 10 tot 15) en nu zit ik aan de 15/20 per dag.
dat t slecht is weet ik, dat hoeft niemand mij te vertellen.
wel een leuke trouwens: na de bevalling wordt natuurlijk de baarmoeder gecontroleerd. en wat werd gezegd bij beide meiden: je zou niet zeggen dat je heb gerookt! baarmoeder was totaal niet aangetast.
ook de kids hebben er niks aan overgehouden.

ik vind 3 sigaretten echt netjes hoor. als je het zo kan houden is het prima toch!

liefs, do

Hoi,
Tja roken.... gevoelig onderwerp. Zelf nooit gedaan.
Mijn moeder overleden op jonge leeftijd aan longkanker, ja en zij rookte! Mijn vader bleef achter met 4 jonge kinderen.....
Dus weet waar je het voor doet, voor het genot of ga je voor je gezin!
En heb in het ziekenhuis genoeg baby's gezien die te klein waren omdat moeder rookte, en te klein is niet zonder risico's! En de meerderheid van de kinderen met benauwdheidsklachten heeft ouders die roken, al dan niet binnen!
Dus ik heb eigenlijk maar 1 mening rook a.u.b. niet!
Maar gezien mijn geschiedenis wel begrijpelijk.

Pff...vind het best schokkend dat er nog kennelijk nog zoveel mensen tijdens de zwangerschap roken!!heb een paar collegas die ook rookten maar dan tijdens de zwangerschap wel stopten,dacht wel dat de meeste minderen of stoppen,maar wat lees ik hier:15 tot 20 siggaretten!!!!dat kan toch niet!
ook al ging het met die andere kindjes wel goed wie zal zeggen dat nu wel goed gaat.....en dan nog eens veel meer als bij die andere!!
sorry maar ik vind echt naief en egoistich!zoveel roken in een zwangerschap!
zeg niks van de mensen die veel roken en nu nog zo weinig omdat ze echt niet kunnen stoppen jullie doen er wat aan,maar kortom 20 siggaretten op een dag dat hoeft toch echt niet!!
oke zal wel commentaar krijgen op dit bericht maar moest even mn mening kwijt!vind zo zonde voor het kindje want mij maak je echt niet wijs dat de baby daar echt geen last van heeft.
liefs jootje

lastig onderwerp he...Ik heb bij de eerste ook gerookt, 4 sigaretten per dag ong. maar veel mensen om mij heen rookte toen ook nog.dus ook veel meegerookt mijn zoon kwam 3 weken te vroeg, was wel keurig op gewicht maar mijn placenta was niet om aan te zien..de vk zei letterlijk dat het een van de lelijkste was die ze ooit gezien had..daar had mijn ventje het geen week meer op volgehouden! ik ben daar toen wel erg van geschrokken en direct met roken gestopt en nooit meer begonnen. mijn zoon is wel erg snel ziek, heeft veel psuedo kroep aanvallen gehad en hoest heel veel. tja of het daar mee te maken heeft weet je natuurlijk niet...de 2e kwam 4 dagen eerder, prachtige placenta en heeft eigenlijk nooit wat.
dus ja als je kan stoppen zou ik het zeker doen maar ik begrijp en weet maar al te goed hoe moeilijk dat kan zijn!!

@dotjuh,
nou ben dr ook zo eentje hoor rook ook nog steeds en net zoveel als jij, begin me nu toch wel heel erg schuldig te voelen, maar goed tis net of mijn sigaret behoefte groter is dan voorheen.
Ook heb ik een darmziekte waarvoor ik iedere 8 weken naar het ziekhuis ga voor een kuur via het infuus, maar nu ik zwanger ben krijg ik die kuren niet dus het roken houd mijn darmen ook rustig, dus ja wat moet je.

groetjes daan

Ik rookte tot de dag van de test.
Bij mijn 1e is het ook zo gegaan.
De zwangerschap maakt het voor mij mentaal super makkelijk om niet aan de peuken te komen.
Als je ook leest bij Stivoro enz wat het voor een gevolgen heeft en kan hebben op je ongeboren kindje, dat wil ik niet op mijn geweten hebben.
En ik wil mijn kindje zo gezond mogelijk op de wereld brengen.
Ieder is baas over eigen lichaam, maar zou jij een sigaret in de mond van je baby doen als hij is geboren?
Ik persoonlijk vind het erg egoIstisch.
Hopelijk heeft jou kindje er geen nare door.
Groetjes!

was deze topic eigenlijk alweer vergeten, kwam er tijdens een verveling opeens weer op.

ik ga me niet verdedigen, dat doe ik gewoon niet.
maar even voor de niet rokers (vind ik zowieso al lekker makkelijk praten)

krijgen mensen die nog nooit een sigaret hebben aangeraakt geen kanker?

kinderen die geboren worden waar de moeder niet van heeft gerookt zijn gezonder?

mankeren kinderen nooit wat als ze niet met rook in aanmerking zijn geweest?

flauwekul!

hiert mijn ervaringen:

mijn oudtante, nog nooit een peuk/alcohol aangeraakt.... longkanker... dood

mijn moeder heeft bij mn zusje ook totaal niet gerookt... 40 weken goede zwangerschap... kind wordt geboren...dood!
bij mn broer en mij wel gerookt trouwens

ik heb gerookt bij mn kinderen...
mijn kinderen zijn zeer zelden ziek
oudste van mij heeft 1 keer in t ziekenhuis gelegen vanwege 42 graden koorts maar verder in haar hele leventje nooit ziek geweest. jongste ook nog nooit.
verkouden zijn ze ook zeer zelden.

kindje van mn vriendin wordt geboren: nog nooit gerookt... open lip

kindje van mn oude forum... moeder nog nooit een peuk aangeraakt... kind zwaar autistisch

ik kan zo nog wel een uur doorgaan

wat ik ermee bedoel te zeggen is:

het kan altijd gebeuren of je je nu keurig netjes aan alle regels houd of niet, er kan altijd iets fout gaan.
laat elkaar in hun waarde en ga niet zomaar oordelen over mensen.
worden als egoistisch kunnen niet! kijk eerst naar jezelf. ook al rook je dan niet, er zijn vast wel weer andere dingen die jij niet goed doet. een nee wil ik niet horen, dan ben je nl heilig en zover ik weet zitten hier geen heiligen op t forum!
ik heb t nu niet alleen over een zwangerschap maar ook over het daarna (het opvoeden)
iedereen doet dingen "fout"

respecteren en accepteren en niet zomar oordelen!

liefs, do

Terug
Bovenaan