rokerige ruimtes?

wat doen jullie als je ergens op visite gaat en er word daar binnen gerookt?

en wat als het je eigen ouders zijn?
dus er vaker komt, verlang je dan dat ze buiten gaat staan?
en wat als mensen liever niet buiten roken?

ik vind het erg moeilijk vandaar deze vraag....

Goede vraag.... Gelukkig heb ik het niet met familie, maar heb tijdens en net na mijn zwangerschap bij 1 stel verstek laten gaan. Maar daar is het dan ook een rokershol, een flatje met minstens 5 mensen die roken. Nou is dat natuurlijk minder vervelend dan familie, die wil je idd wel wat vaker zien dan oppervlakkige vrienden.

Kan je niet eens laten vallen dat je het vervelend vind voor de kleine? Er is best een kans dat ze dat wel snappen, en dan die ene keer dat jullie er zijn, wel een andere oplossing hebben....buiten of niet in de woonkamer ofzo.

Ik hoop dat dit je een beetje helpt. Als je niks laat weten, zullen ze sowieso niet veranderen.

Liefs Marit

hoi

bij ons was dit geen enkel probleem.
de familie wat nog rookt is gewoon buiten gaan roken op de verjaardagen en als we gewoon op visite gaan wordt er meestal in de keuken gerookt.
wel ben ik van mening dat we reeël moeten blijven bij ons rookte iedereen toen we klein waren en zelfs tijdens de zwangerschappen dus een enkel sigaretje in de buurt zal heus geen kwaad kunnen. anders kun je ook niet meer op straat of zeker niet in een tunnel lopen met al die uitlaatgassen.

ik zou het dus gewoon eens aankaarten en misschien is het goed dat zij zelf met de oplossing komen en je kan dan kijken of je je er in kunt vinden.

groetjes Dango

Heeiiheeii..

Gewoon vragen...
In onze omgeving rookt ook bijna iedereen en wij hebben zelf ook gerookt tot we wisten dat we in verwachting waren dus ik vond het best moeilijk om te vragen omdat ik zelf ook heb gerookt maar toen ik het vroeg vatte iedereen het super goed op.. nu gaan ze of buiten of idd in de keuken met de deur dicht roken..

Zou het gewoon aankaarten..
Succes..

Liefs Mariska en haar kleine meisje Jeslynn!!

Hoi,

Ik zou het ook wel aankaarten en wat Dango zegt is wel wijs: kijk met welke voorstel ze zelf komen. Aangeven dat je het vervelend vindt als je baby in de rook ligt en vragen of daar een oplossing voor te vinden is.

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat mensen in deze tijd niet begrijpen dat roken niet echt gezond is voor een baby. Je kunt je kind inderdaad niet overal tegen beschermen, maar ik vind roken in het bijzijn van een pasgeborene persoonlijk not done. Sterker nog, ik vind het eigenlijk al goor als iemand die rookt mijn baby oppakt en dat vervolgens mijn baby stinkt naar rook(handen)... hahaha... maar ja, ik ben een niet-roker inmiddels;-)

Maar goed, ik weet niet hoe gecompliceerd dit ligt in jouw familie. Dus vandaar dat ik me aansluit bij Dango: met welke oplossing komen ze zelf?

Tja, ik ben er ook heel duidelijk in; wij komen niet als er gerookt wordt.
Ik heb zelf mijn jeugd lang asthmatische benauwdheid gehad, en iedereen lekker doorroken. Zo erg dat ik na 'gezellige' verjaardagsfeestjes soms in het ziekenhuis lag.

Nee hoor, geen rook bij mijn kind en wat Blossom ook zei; ik vind het al vies als iemand gerookt heeft en mijn kindje op/vastpakt.

X
Evje

dank jullie wel voor de reacties....
ik ben het helemaal met jullie eens,ik wil gewoon niet dat mijn kind in de rook van andere zit.

ik heb dit aangegeven en ze roken nu ook buiten of onder de afzuigkap maar het gaat niet van harte....
daar baal ik enorm van en iedereen denkt dat ik zo'n anti roker ben geworden sinds ik zelf gestopt ben met roken.
dat is niet zo, maar bij mijn man in de fam komt ook zware astma voor.
maar zelfs dan is er voor mijn gevoel geen begrip voor.
ik zit gewoon niet meer lekker op visite daar.....

Als je het al hebt aangegeven en ze doen weinig ermee of naar jouw gevoel niet geneoeg, je zit er niet lekker dan zou ik er niet of veeel minder vaak naar toe gaan.. Dan is de keuze aan hun, willen ze jou / jullie vaker zien dan roken ze toch ff niet of buiten... als dat al teveel gevraagd is.. En anders idd de visite andersom plannen, dat ze bij jullie thuis komen, daar ben jij baas en hebben ze maar buiten te roken...

Maar goed, missch heb ik makkelijk praten want wij roken zelf niet en van de ouders enzo ook niemand, ik ben ook echt er tegen..

Evt kunnen je het missch beperken om je kindje zo weinig mogelijk in de rook-ruimte te laten zijn, door hem / haar bijv boven te voeden en te laten slapen (ze slapen nu nog veel maar later gaat dit niet meer op, dat snap ik)... Ik neem aan dat er boven niet gerookt wordt?

Veel suc 6 met je beslissing, tis wel een dilemma jah.

Terug
Bovenaan