rol opa en oma

herkenbaar verhaal. Mijn ouders wonen bij ons om te hoek en mijn moeder wipt dagelijks even langs, dat kan soms ook maar 5 min zijn. Als ze iets doet wat ik irritant vind zeg ik dit, bij mijn schoonouders niet of veel voorzichtiger. Het is ten eerste minder vertrouwd, als moeder doe je het ook nog eens op een eigen manier ( waarvan ouderen zeggen: het verandert ook telkens vroeger moest het juist andersom) en een stukje van wat je zelf hebt meegekregen ( wat dus anders is als schoonouders).
Mijn man komt regelmatig bij zijn ouders zo tussen de regels door, maar ik moet echt mijn man op zondag dwingen om met onze dochter daar naar toe te gaan, Om vervelende opmerkingen te voorkomen.

Oh, dat probleem ken ik niet.

Mijn vader leeft niet meer, mn moeder woont 550km verder op...
m'n schoonouders zijn gescheiden, met sch.ma wel goed kontakt maar zij woont ca 3000km verderop...

àls de oma's al hier zijn dan genieten ze gewoon lkkr van de kids.Wel bel ik regelmatig met mn moeder en vraag dan ook wel eens hoe zij dat deed bij ons enzo ,maar we zijn samen (man en ik) een topteam en het voelt goed zo ;)

Fijn al die herkenbaarheid..

Ik heb het echt moeilijk met deze situatie.. Heb gewoon echt geen behoefte om hun nog vaker dan 1x per week te zien.. Hen laten oppassen zie ik nog gewoon niet zitten en gelukkig hebben we dit ook nog niet nodig gehad. Man en ik kunnen alles zelf opvangen..
Merk dat, sinds de discussie vorige week, ik me nog steeds rot voel in deze situatie. Voel me absoluut niet begrepen en dat doet me pijn.. Natuurlijk begrijp ik dat ze mijn zoontje willen zien opgroeien en genieten van hem.. Maar ik begrijp gewoon niet dat ze niet tevreden zijn met 1x per week hem zien, kunnen vasthouden.. Waarom moet er perse opgepast worden op hem? Waarom perse een keer in bad doen?
Mijn eigen familie zegt; laat het gewoon los, ze zullen het nooit accepteren.. Maar ik kan het niet loslaten, zo lastig!!

Bedankt voor de berichtjes!

Tegen de tijd dat je kind toe is aan flesvoeding ipv borst. is je kind al wat ouder en vind je het zelf misschien minder erg, misschien wel handig zelfs. Ik kan je schoonouders niet echt inschatten wat voor types het zijn, maar hoe staat je vriend/man er in? Als ik het goed berijp zullen ze nooit tevreden met je acties zijn terwijl je het allemaal doet om hun tevreden te stellen?
Ook een idee geef ze regelmatig een fototje van je kind, daar zijn mijn ouders en schoonouders erg blij mee en dat doet me goed

Terug
Bovenaan