rollen

Mijn zoontje kan nu van zijn rug op zijn buik rollen, maar nog niet terug.
Als hij even op zijn buik ligt begint hij te huilen.
Ik leg hem dan weer op zijn rug, maar hij draait zich direct weer terug met als gevolg weer huilen.
Hoe lang duurde het bij jullie kindje voor hij/zij ook weer terug kon rollen en zo weer meer plezier had in het spelen?
groetjes Marisca

Hoi Marisca,

Die van mij kon met 10 weken van rug naar buik en ging dan ook al snel huilen. Heel herkenbaar dus. Voordat hij echt ging terugrollen is hij al gaan kruipen (5,5 maand). Daarna vond hij het hele leven een feest. Maar hij kon het daarvoor wel steeds langer volhouden, dus we hoefden hem steeds iets minder vaak terug te draaien.

Hetzelfde gebeurde weer toen hij ging staan en niet meer terugkon naar zitten. Weer huilen en na neerzetten meteen weer gaan staan. Maar dit duurde maar een week ofzo.

Het hoort er dus echt even bij.
Groetjes

Hoi,
Mijn dochtertje is 6 maanden en vorige week draaide ze zich voor het eerst op haar buik en inderdaad hetzelfde probleem als bij jou, het niet lang vol kunnen houden en huilen.
Maar vanavond draaide ze zich weer terug op de rug, we hadden zelf ook niet gedacht dat het zo snel zou gaan maar het kan dus wel.
Hopelijk heeft jouw kindje het ook snel in de gaten, eerst probeerde ik m'n dochtertje te helpen draaien maar dat had eigenlijk geen resultaat, ze moest het echt zelf ontdekken.

Hallo, onze dochter Jady is 6 maanden en kon met 4 maanden van haar rug naar haar buik en met 5 maanden van haar buik naar haar rug en rug naar buik. het gaat nu zo rap dat we het al snel niet meer zien en ze ligt al op haar buikje...

In het begin toen we haar op haar buik rolde vond ze het ook niet leuk maar naar een tijdje toen ze met haar handjes naar haar speelgoed kon op haar buikje was het weer feest en nu is het 3x zoveel feest ze giegelt me toch alles bij elkaar als ze net op haar buikje rolt en we roepen haar dan gaat ze snel terug...

Hoi, mijn dochter (6 maanden) kan ook nog niet terugrollen naar haar rug. Wel is ze inmiddels zo sterk dat ze een flinke tijd op haar buik kan liggen. Als ze het zat is, geeft ze het aan en dat is steeds minder vaak. Ze is wel een aantal keer van buik weer terug naar rug gerold, maar dat waren steeds toevalstreffers.
Hoe vaker je het op de buik liggen 'oefent', hoe sneller ze het lang vol kunnen houden.

Mijn zoontje kon met drie maanden van z'n rug naar z'n buik rollen. Daarna was het ook huilen.... Dat heeft hij volgehouden tot 9 maanden, nu 2 weken geleden, want nu kan hij kruipen en zich optrekken  en heeft hij het rollen niet meer nodig. Vorige week heb ik hem in ons bed tijdens het stoeien een keer van buik naar rug zien draaien, maar of hij dat bewust deed?????
Van het CB kreeg ik de tip hem te helpen met draaien door de beweging vanuit z'n heupen te begeleiden. Misschien kan jouw CB je dat ook voordoen. Bij ons heeft het niet geholpen, maar je weet het nooit!

Succes.
Monique

Terug
Bovenaan