rollen

Hoi Koensmama,

Elk kindje heeft zijn eigen interesse. Mijn dochter kon al snel van buik naar rug draaien en pas veel later van rug naar buik. Nu is ze bijna 8 maanden en weet opeens niet meer hoe ze terug moet draaien. Houdt het allemaal spannend. Je kunt het wel oefenen. Ik deed het op ons grote bed en de eerste keren schrok ze zich te pletter. De wereld zag er opeens zo anders uit. Je kunt het altijd even bij het bureau checken als je er weer bent. Don't worry.

quote: Marisca schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('16-03-2005 09:47:09'));

Mijn zoontje kan nu van zijn rug op zijn buik rollen, maar nog niet terug.
Als hij even op zijn buik ligt begint hij te huilen.
Ik leg hem dan weer op zijn rug, maar hij draait zich direct weer terug met als gevolg weer huilen.
Hoe lang duurde het bij jullie kindje voor hij/zij ook weer terug kon rollen en zo weer meer plezier had in het spelen?
groetjes Marisca

Hee hoi Marisca!

Lekker op zijn buik laten liggen, dan maar eventjes jammeren. Het is goed voor zijn rug en hij zal het toch echt zelf moeten leren. Bij Yannick heeft hier twee maand tussen gezeten. Hij is wel uitgegroeid tot een mini-bodybuilder, heeft me toch een spierballen   !!!!   hahhaha

Groetjes,
Yvonne

Reactie voor koensmama,

Mijn zoontje is ook 6 maand en kan ook nog niet omrollen.
Vandaag wel geoefend. Hem op de buik gelegt en dan geholpen om weer op de rug te komen. Na een paar keer scheen hij het een beetje door te krijgen. Maarja je weet het niet. Hij schijnt nu dus wel van buik naar rug door te hebben alleen lukt het van rug naar buik alleen als ik zijn kontje meehelp.
Ach ja volgens mij moeten wij gewoon langer gedult hebben.

Hoi

Onze zoon is 7,5 mnd en rolt ook nog steeds niet! Het interesseert hem gewoon niet, ik oefen, maar moet telkens het laatste 'zetje' geven, Het cb heeft het al over fysio, maar ik denk dat we gewoon geduldiger moeten zijn. Voor de rest doet hij alles prima, hij is gewoon een beetje angstig aangelegd (z'n gezicht betrekt direct als je hem bijv. van zitten naar liggen legt o.i.d.) Heeft denk ik ook met karakter te maken. Maar wat kun je doen om het te stimuleren??

Karin

Hoi,

Mijn zoontje is volgende week 6 maand en rolt van zij naar zij maar ook nog niet verder hoor! Hij krijgt fisio voor zijn platte achterhoofd en elke keer als ze komt zegt ze "oh hij rolt snel een keer" en elke keer als ze komt moet ik zeggen dat het hem nog niet gelukt is . Ach het buurmeisje is nu 15 maand en heeft het rollen gewoon overgeslagen. Ze is pas gaan rollen toen ze goed en wel kon lopen. Ik maak me er niet druk om hoor. Nu hoeven we er ook nog niet achteraan .

Groetjes Esther

hoi mijn dochter wordt bijna 6 maanden en kan rollen van haar rug naar haar buik maar terug dat doet ze nog niet ook zij gaat liggen mopperen en huilen dat ze nog niet terug kan op haar rug maar blijven oefen dan komt het vanzelf

Terug
Bovenaan