rolverdeling man/vrouw

<p>Ik ben op zoek naar vrouwen die ook een man hebben die nog in de traditionele rolverdeling denkt. Of eerder die zegt altijd moe van het werk te zijn waardoor automatisch alles op de vrouw neerkomt. Ik werk ook maar de huishoudelijke taken en de opvoeding komen op mij neer. ik ben super blij met mijn dochter maar graag had ik een partner gewild die cooperatief was. Ik lees hier weinig over maar ik weet zeker dat er veel vrouwen moeten zijn  die ook zowat aan een burn out hierdoor bezwijken. ik hoor graag van jullie misschien helpt het alleen al om te delen dat je niet de enige bent in het "gelukkige" facebook tijdperk. </p>

Ik ben helaas nog niet zwanger maar ook hier denkt mijn man nog wat ouderwets. Nu geef ik hier ook mn schoonmoeder de schuld van wat hij hoefde vroeger thuis helemaal niets te doen! Ben er al mee bezig om hem steeds meer taken te geven thuis (sorry, klinkt heel kinderachtig) want als ik straks een kind heb, heb ik geen tijd om die volwassen baby ook nog eens te verzorgen ?
Af en toe zeer frustrerend. Laat staan voor jou want jij hebt al een kleine!

Hier ook zo'n man. Ik zou hem niet ouderweta noemen, meer gewoon niet bij de opvoeding mee gekregen en gemakszucht. Zo heeft mijn man geen rijbewijs. Zijn ouders brachten hem overal naar toe. Hij ziet wel dat ik veel onafhanhelijker ben dan hem en dat vindt hij wel lastig. Ik heb hem ook taken gegeven waar hij verantwoordelijk voor is, maar moet wel ff zeuren voordat er ook wat gedaan wordt.

hoi Jilla, bedankt voor je reactie.
het is zeker frustrerend ja.
ik heb al geprobeerd om hem meer taken te geven. een schema gemaakt ook. maar er lijkt niks te werken. het enige dat ik nog zou kunnen doen is zijn was niet meer doen. niet meer voor hem koken maar ik zit dan wel met een hok vol herrie weet ik nou al. wel jammer dat het zo moet allemaal. 

hoi w83
waarom hebben ze je man zo verzorgd, lijkt dan wel of ze dit doen omdat ze toch geen vertrouwen erin hebben dat hij zelf wat kan.
of is er een andere reden?

Wat vervelend voor je! Hoe denkt je man hier zelf over? Heb je hem bijvoorbeeld in een een gesprek al eens gezegd dat je hem hierin echt nodig hebt? Probeer hem juist eens te bekrachtigen in zijn rol als man en ‘hoofd’ van jullie gezin (als hij dan toch in traditionele rollen denkt...). Hopelijk voelt hij zich dan verantwoordelijk (een echte man zorgt toch voor zijn gezin) en helpt hij uit zichzelf meer mee ipv dat je het op moet leggen. Want dat laatste werkt denk ik niet echt. Succes!

Hoi,
Ik doe ook bijna alles in het huishouden. Vind dat in mijn situatie ook normaal. Ik werk 2,5 dag en mijn man fulltime. Die hoeft, als hij dan thuis komt, echt geen huishoudelijke taken te doen. 
Hij doet wel regelmatig helpen met onze dochter naar bed brengen enz. 

Hier ook zo'n volwassen kind in huis...
De laatste tijd valt het mee! Hij doet steeds meer uit zichzelf..
Maar moet ook nog heel veel tegen hem zeggen en veel vragen of hij iets wil doen.
Toen we net gingen samenwonen was het heel erg. Maar ik geef ook mijn schoonmoeder de schuld ( en dat doe ik nog steeds ) hij hoefde nooit iets te doen thuis! Zelfs zijn broodtrommel werd klaargemaakt voor het werk ( en hij was toen 24 ) dus ja. Zo erg was het.
Ik heb hem echt opnieuw moeten ''opvoeden'' wat dat betreft. En ik heb ook gezegd, we hebben nu een zoontje, dus je móét meer doen om mij te ondersteunen met het huishouden. Want ik werk ook. Niet zoveel als hij, maar dan nog! En mijn schoonmoeder bemoeit zich nog steeds constant met ons, heel irritant zo'n moederskindje.

Hij haalt vanmiddag voor het eerst onze zoontje op van de opvang en is hij alleen thuis met hem. Dus heb ik briefjes gemaakt met wat hij moet doen en wanneer onze zoontje de fles moet en op bed moet etc. En dat hij wel moet spelen met onze zoontje. ( want als het aan mijn vriend ligt legt hij hem in de box en kijkt er niet meer naar om, en dan gaat onze zoontje huilen ( uit ververveling oid ) en kom ik straks thuis en zegt ie... ja hij huilt steeds, wat moet ik doen? ) Nou wat dacht je van hem aandacht geven?!
Dus ben benieuwd hoe dat gaat.

Poeh, als ik dit zo allemaal lees, lijkt het of ik een lot uit de loterij heb! Mijn man is heel zelfstandig, doet uitzichzelf de was, ook als hij eerder thuis is, begint hij vast met koken en ook de stofzuiger weer hij te staan. Met de opvoeding van ons zoontje bemoeit hij zich ook gewoon mee. Wij doen werkelijk alles samen en alles in goed overleg.
Ik snap mannen ook niet die ouderwts denken. Vroeger werkte de vrouw niet, dus dan is dat ook prima dat zij het huishouden op zich nemen, maar tegenwoordig werkt ook de vrouw, dus dan kun je daar toch gewoon afspraken over maken?

Terug
Bovenaan