Rommelen in slaap middag

Lastig hè, wij zijn er ook vaak mee aan het puzzelen. Nu merk ik wel dat als we smorgens weggaan hij even in de auto slaapt. Dan is hij er ook overheen, slaapt hij smiddags vaak 2 uur en dan gaat het wel goed om 19.00. Maar ook regelmatig dat hij nog ligt te spelen of 'praten'.
 
Oké met pijn en moeite op stap geweest vanmorgen naar de kinderboerderij en speeltuin ernaast. Bij weggaan super moe en wilde de auto niet in (lopen was te ver). Bij aankomst vrolijkte hij op en beleefde van alles. Bij weggaan moe en wakker moeten houden in de auto. Thuiskomst meteen eten, al ging dit moeizaam. Beetje fles nog gehad en 11.45 in bed en slapen, na 45 min wakker, kort zacht huilen en in slaap gevallen tot 13.15. Hij gaat nu niet meer slapen zo te horen. 5 uur later op bed leggen volgens de boekjes? Of de gebruikelijke 19.00 proberen. Hij heeft maar 1,5u geslapen dan op de dag. Is dit niet te weinig?

Maar.. ik kan niet dagelijks naar de kinderboerderij. Nog andere ideeen? Ook bij slecht weer, dan kan ik dit proberen vol te houden
 
Die anderhalf uur deed mijn dochter ook in het begin. Dan legde ik haar half 7 al op bed. Soms werd ze dan in de ochtend weer ultra vroeg wakker, maar de laatste tijd laat ze zich na en slokje drinken weer lekker wegdommelen tot 6.30 ongeveer. Dan is de nacht dus wat langer na zo'n korte middagslaap. Maaaaar na een paar weken oefenen met 1 slaapje kwam vanzelf dat ze 2 a 2,5 uur ging slapen tussen de middag. 
Het klinkt al heel goed hoor. Hier lukt het ook niet iedere dag. En wij moeten dus ook wel even door die 9 uur dip heen. Bij de lunch heeeeeel moe. Maar langzaam gaat het steeds beter. Het middagslaapje en de nacht gaan in elk geval wel echt beter dan met twee slaapjes nu. Je moet even door het beginnetje heen. 
 
Poeh we hebben de dag overleefd! 18.30 op bed en slapen. Dat gaat de komende dagen en weken nog een pittige en uitdagende weken worden. Ik heb het gevoel dat deze dag wel een week duurde hahahah

Veel afleiding gaan bedenken en zoeken op internet, want dat werkte wel goed.

Bedankt! En afleiding tips mogen hier zeker worden gedeeld, 3 uur vermaak lukte me nog maar 5-6uur moet ik ook aan gaan wennen merk ik.
 
Ja dat vond ik ook erg wennen. Dat je ineens wel echt een programma moet bedenken ?
Ik ga toch wel regelmatig boodschappen doen met haar, lopend naar een supermarkt die wat verder is, zodat we er echt wel ruim een uur uit zijn. Of met de auto naar het tuincentrum of bouwmarkt. Ook is er een betaalde speeltuin in het park waar we ons echt wel een uurtje vermaken. Even een uur de tuin in, zandwatertafel erbij, schommelen, stoepkrijten, werkt soms ook wel. De kinderboerderij is bij ons een autoritje en dat houdt me wel vaak tegen. Eens in de twee weken ofzo gaan we. Oh en op bezoek bij vriendinnen voor een uurtje thee. Een ander huis doet ook wonderen. Geen echt speciale dingen dus. 
 
Oh en binnen ga ik gewoon heel actief dingen met haar doen. Flapjesboeken, puzzel oefenen, op de leertoren en samen koken (ik geef haar wat opdrachtjes die ze dan enthousiast mee probeert te doen, zoals aardappels na het schillen in de pan doen en het afspoelen), een afl Timmy Time, een "tekening maken" met wascokrijt, vingerverven. Maar ook wel dingen als mamma helpen de was vouwen of afstoffen, de honden voeren, heel handig want zo krijg ik ook wat gedaan haha! De truc zit m hier vooral in actief samen doen. Als ze goed uitgeslapen is speelt ze prima zelf. Maar eenmaal moe is dat echt lastiger. Even keten en spannend achter haar aan gaan helpt ook wel op haar weer even wakker te maken. 
 
Ik doe idd al wel deels dingen zoals in het rijtje.. maar dan is hij er snel klaar mee en veegt hij alles van tafel..
Ik heb nu weer andere variatie tips erbij gekregen dus ik ga alles gewoon af. En de volgende dag weer haha.
Toch gaat het wakker houden wel tegen mijn gevoel in. Het is echt een klein moe mensje wat op de bank zit en zijn speen en doek vast heeft.. waterige oogjes. Ik heb hem nu 11.00 op bed gelegd. Ik ga toch eerst maar rekken in stapjes denk ik, want ineens naar 12.00 is een te grote stap ook gisteren ervaren.
Nogmaals bedankt
 
Terug
Bovenaan