rompertjes; lange mouw/korte mouw? slaapzakje?

Hoi dames,

Ik kom er niet helemaal uit, ben benieuwd naar jullie aankopen.
Rompertjes, kopen jullie die met lange mouw of korte mouw of zelfs zonder mouw?
Het is straks natuurlijk wel januari, maar aan de andere kant er komen ook nog kleertjes over heen....
En een slaapzakje, de een vertelt dat het niet meteen nodig is, de ander raadt 'm wel aan. En zo ja, hoe groot dan? en hoe dik/warm? en ook misschien met of zonder mouwen?

Wat een vragen he.....
Ik ben gewoon even benieuwd naar wat jullie doen.

Hoi,

Ik heb 2 rompertjes met lange mouwen en de rest met korte. Zonder leek me wat fris in de winter, maar volgens mij maakt het ook niet heel veel uit. Binnen is het toch niet superkoud. Een slaapzak wil ik ook nog kopen, op mijn werk heeft een kind een met lange mouwen, maar dat is erg dik, zeker als je nog een lakentje oid gebruikt. Tja de maat weet ik ook niet goed, ik zag tot nu toe alleen grotere maten in de winkel.

groetjes
Jadeje

Hallo,

Kwa romperjes vind ik het ook wel moeilijk. Heb dan ook van alles wat, lange mouw, korte mouw en zonder mouw.
Slaapzakjes heb je de eerste weken nog niet nodig. Ze hebben slaapzakjes al in maat 70, meestal is dat de kleinste maat. Zelf zou ik ze zonder mouw kopen. De beeb heeft een pyama aan en ligt meestal ook onder een laken of deken.

Liefs xxx

Ik zeg altijd kleed je kindje hetzelfde als wat jij aan hebt.
Plus als je naar buiten gaat een extra dekentje , maar in je kinderwagen heb je die toch al en in de autostoel gewoon erover heen leggen.
Wel altijd een mutsje op want op het hoofd verliezen ze de meeste warmte.

Ik heb eigenlijk voornamelijk rompertjes zonder mouw, die zijn handiger de kleine krijgt er toch nog wat overheen en ligt de eerste tijd  toch veel  onder de dekens.  
Ik heb wel een slaapzakje voor in de maxicosi maar voor de rest krijgt ie gewoon een of twee dekentjes. Een trappelzak zou de kleine in principe pas nodig hebben als ie begint met draaien en onder de dekens uit kruipt denk ik.

Hoi
Ik heb ook een paar rompertjes met lange mouwen (voor als het erg koud is) en de rest zonder mouwen. Verder heb ik een winterslaapzak gekocht met afritsbare mouwen (dit omdat wij boven geen verwarming hebben).
Groetjes nurse

hoi,
ik had bij mijn dochtertje geloof ik 2 gekocht met lange mouwen, maar ik heb ze weinig gebruikt. het is wat lastiger om er iets overaan te trekken en mij leek het al snel te warm met een truitje.
Een slaapzakje is moeilijk te vinden in zo'n kleine maat denk ik. Ik heb het niet gebruikt en ook niet gemist.
Ach en een rmpertje is snel genoeg gekocht na de geboorte, dat kan iedereen even voor je doen.
Voor de eerste dag maakt het al helemaal niet uit, want dan bivakeert je kindje ingepakt in een badcape of iets dergelijks overde kleren.
groeten Elke

Terug
Bovenaan