Rond je 25ste moeder willen worden, tegenwoordig te jong??

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal!

Ik merk dat er over het algemeen tegenwoordig zo raar wordt opgekeken, als je ipv rond de 30, je bijvoorbeeld 'al' rond je 25ste zwanger wilt worden.

Hebben jullie hier ook ervaringen mee? En wat is jullie mening?

Ik ben van mening dat dit niet te jong is, mits je een stabiele relatie, het geld en er de woning voor hebt.
Ik ben benieuwd!

groetjes deetje

Hoi Deetje,

Tegenwoordig komt het inderdaad veel vaker voor dat vrouwen al wat ouder zijn voordat ze aan kinderen gaan beginnen. En als meiden van onze leeftijd dan de stap willen maken om zwanger te raken, wordt er inderdaad wel eens raar gereageerd. Ikzelf trek me er niet zoveel van aan. Iedereen is anders en de ene vrouw is met haar 25-ste meer volwassen dan iemand van 30. Gewoon lekker je eigen hart volgen. Veel succes en plezier!

Gr. Monique23

er wordt idd raar tegenaan gekeken als je jong moeder wilt worden.
ik ben zelf gestopt met de pil toen ik 21 was en tot op heden nog niet zwanger,maar je hoort mensen bijna denken van zoo zij is jong ,ze heeft nog een heel leven,ga eerst genieten,nou ik geniet zeker en we hebben allebei een goede baan en een mooi huis gekocht en genoeg liefde te vergeven dus waarom zou het dan zo raar zijn als je jong kids wil,ik snap dat echt af en toe niet hoor.maar goed ieder zn ding en wij dus ook.

liefs nathalie

ik ben zelf ook 25 en mijn vriend ook. wij zijn ook aan het "klussen"nog niet zo lang, maar toch. ik denk ook wel dat onze omgeving vreemd zal reageren, maar moet de omgeving ons kindje opvoeden? nou nee, dacht t niet!!! al zeg ik t zelf, we hebben het goed voor elkaar. een eigen huis, genoeg ruimte, genoeg geld, niet dat we een top baan hebben maar we kunnen goed rondkomen,en niet geheel onbelangrijk, een heleboel liefde over, die we graag aan een kindje willen geven! als dat geen goede argumenten zijn, dan weet ik het ook niet meer!

groetjes esther

Enerzijds wordt er raar opgekeken, anderzijds verwachten we ook dat er raar opgekeken wordt, en zijn er zat vrouwen die dan zelf al beginnen met redenen op te noemen waarom ze nu al kiezen voor het moederschap.

Zelf vind ik 25 helemaal niet te jong, maar na de dertigste pas voor de eerste gaan juist oud. Verschil van benadering lijkt mij.

Doe waar je je goed bij voelt, en wat betreft de woning, het geld etc. Niet alles hoeft op en top in orde te zijn, je leven houdt niet op als je kinderen krijgt, ook dan kan je nog iets opbouwen.

Een stabiele relatie is wel belangrijk, alhoewel beslist geen garantie, maar waar krijg je tegenwoordig nog wel garanties op?

ik was ook 25 toen onze eerste kwam en 29 toen me dochter geboren werd.ik heb nu zoiets me zoon is bijna 16 en me dochter bijna 13 dus kan je wel nagaan hoe oud ik ben,,dus meid gewoon doen.ik heb het heerlijk naar me zin met me zoon en dochter wat maak die leeftijd toch uit de ene krijg kids op 25jarige leeftijd en de ander op haar 40tigste leeftijd wat maak het uit gewoon lekker je eigen zin doen.

Mijn moeder was 18 toen de eerste kwam, toen heel normaal, nu haast ondenkbaar, en toch denk ik dat mijn ouders het helemaal niet zo slecht hebben gedaan. Mijn moeder geeft aan dat ze er niet aan moet denken pas na haar 30e aan kinderen te beginnen.

hoi

Ik ben ook 25 en heb soms zelfs het gevoel dat ik mezelf moet verdedigen als het gaat over "jong" aan kinderen beginnen. Er wordt gesproken over dat het zonde is van je leven, zielig voor de jonge moeder en zels dat je dan geen eigen carriere kan maken dus dat je niet geemancipeerd zou zijn....als of dat het aller belangrijkste is tegenwoordig!
Ik kijk ook gewoon naar mijn eigen situatie. Mijn man en ik zijn er aan toe en kijken wanneer het raak is. Door mijn jonge leeftijd hebben we alle tijd!
Jullie ook veel succes en plezier.

groetjes

Terug
Bovenaan