Rond je 25ste moeder willen worden, tegenwoordig te jong??

Hoi Deetje,

IK ben nu 21 jaar en 22 weken zwanger van onze eerste. Wij hebben er heel bewust voor gekozen. We hebben allebei een goede baan waarmee het ouderschap goed te combineren valt. En een mooie koopwoning en alles wat ons hartje begeert. Misschien scheelt het dat mijn partner 26 is maar wij wilde gewoon graag lang van ons kind genieten, mijn ouders waren ook 20 dat ik geboren werd en ik heb met hun een fantastische band.

Ik zou zeggen zet hem op en heel veel succes.

Groetjes Linda

Wat die carriere betreft.
Ik was dus 28 toen de eerste op de wereld kwam.

En ja ik heb wel gemerkt dat ik in mijn werk een stapje terug heb moeten doen (en ook ik heb niet mijn top bereikt in wat ik had kunnen bereiken, dus daarin geen verschil met iemadn jonger dan 25), al is het alleen maar omdat ik niet meer zo flexibel ben om om 06:00 uur te vertrekken naar een klant en 's avonds pas na 20:00 uur weer thuis te komen.

Maar is die carriere dan zo belangrijk?

Ik heb nog steeds leuk werk, en ik heb twee geweldige kinderen, het is prima te combineren. Soms wat moeilijk, maar wel te doen. Het vergt gewoon een stukje onganisatietalent en het geeft ontzettend veel plezier.

Dames geniet ervan...

ik ben 25 en nu 6 weken zwanger. zeker niet te jong vind ik dus! sterker nog, ik zie dat vrouwen weer steeds jonger moeder willen worden. t wordt dus steeds minder een uitzondering al in het begin van je 20gers te gaan beginnen.

ik ben 19 en wil graag een kindje en was 18 toen ik met de pil stopte ik doe gewoon wat ik zelf graag wil en niet wat andere mensen er van denken dat maakt me niet zoveel uit ik wil het graag en me familie staat ook volledig achter me groetjes nel

Hallo dames,

Er is niks mis met kinderen rond je 25e. Dat is biologisch gezien nog de beste leeftijd. Ikzelf (31) ben vorig jaar bevallen van mijn eerste kind. En als ik het voor het zeggen had gehad was ik waarschijnlijk eerder moeder geworden. Aan de andere kant moet je je wel realiseren dat een kind voor altijd is en hoe ouder je bent, hoe moeilijker het is om verworven leventje met heeeeel veeeeeel vrijheid anders te moeten gaan indelen.

Veel succes en geluk met jullie gezinnetjes !

Hoi,

Ik heb absoluut geen negatieve reacties gehad!! Mijn omgeving reageerde juist superpositief op mijn zwangerschap. De opa's en oma's en andere familieleden waren erg trots. Dus misschien valt het mee. Het is wel moeilijk als je de eerste in je omgeving bent. Jouw leven gaat drastisch veranderen, terwijl bij hen alles bij het oude blijft.

Zelf was ik 24 toen onze oudste werd geboren, ben nu bijna 27 en ben zwanger van de tweede.
Ik heb gelukkig nooit opmerkingen gekregen dat ik te jong zou zijn, ik denk dat het veel aan je persoonlijkheid ligt, maar daarnaast heb je natuurlijk altijd van die mensen die denken het recht te hebben overal iets van te mogen zeggen.

Lekker doen wat je zelf wilt en je gevoel volgen, als jullie weten dat het goed zit, door wie zou je je dan tegen laten houden??

Ik vind het leuk om jong moeder te zijn, ben ook altijd een werkende moeder gebleven en wil dit ook blijven doen als ons 2e kindje er is.
Ik weet dat er tegenwoordig veel vrouwen zijn die voor hun carrière kiezen, wat natuurlijk hun goed recht is. Maar zelf had ik geen zin om te wachten tot ik boven de 30 ben.
Tenslotte kàn je vruchtbaarheid ook afnemen, en aangezien ik zo gek op kinderen, wilde ik dat risico absoluut niet nemen. Een combinatie van moederschap en 2 dagen werken,(zonder hoge carrière kan ook net zo goed bevredigend zijn)

Ieder moet de keuze voor zich maken, laat je niet beïnvloeden door wat anderen zeggen.

Groetjes Mosy

Ik ben zelf 18 en mijn vriend 20 ben onverwachts zwanger geworden,ik vind het ook jong,maar ben er wel super blij mee.25 vind ik een mooie leeftijd hoor.Als het geld en huis er is enzo,is er niks om je zorgen over te maken

Terug
Bovenaan