Ronde 5

<p>Hoi, <br /><br />Mijn man en ik willen graag een kindje, we zijn nu 5 maanden aan het proberen maar helaas nog zonder resultaat. Hiervoor heb ik jaren aan de pil gezeten, mijn cyclus kwam direct weer op gang. Ik gebruik ovulatietesten, mijn cyclus is heel regelmatig, 29 dagen, en mijn ovulatie rond dag 14/15. Wel merk ik dat ik de ovulatie snel mis omdat hij maar heel kort positief is. Ik gebruik de clear blue met smiley, maar die geeft maar voor een aantal uurtjes een smiley aan en is de rest van de tijd negatief. Terwijl de verpakking aangeeft dat het 2 dagen zou moeten aangeven. Wanneer ik rond dag 14 s avonds test krijg ik dus wel een smiley die de volgende ochtend weer weg is, dus ik vermoed dat ik dan s nachts mijn eisprong heb of de dag erna? <br /><br />Ik heb een verleden met ziekte, wat volgens mijn arts geen invloed zou hoeven hebben op mijn vruchtbaarheid. Momenteel ben ik gezond. Toch maak ik mij hier soms zorgen over want om eerlijk te zijn had ik verwacht dat het allemaal sneller zou gaan. Ik ben bang dat mijn lichaam toch beschadigd is en ik niet zwanger zou kunnen raken of het het moeilijker maakt. Is 5 maanden proberen zwanger te worden met ovulatietesten nog normaal of moet ik mij zorgen maken? Om mij heen hoor ik dat iedereen direct zwanger is of in ieder geval binnen 3 maanden. Op fora lees ik ook dat dat anders kan.<br /><br />Ik hoop op wat advies/geruststelling en misschien tips wat we nog zouden kunnen veranderen. En of die korte ovulatietesten normaal zijn of niet. </p>

Zwanger worden kan prima 6 maanden tot een jaar duren. Als het langer dan een jaar duurt, dan kun je naar de huisarts voor een verwijzing naar de gynaecoloog. Het scheelt in ieder geval dat je cyclus regelmatig is. Ik gebruik geen ovulatietesten van CB, dus daar kan ik niets over zeggen. Ik kan alleen wel zeggen dat zwanger worden een kwestie van geluk is. Sommige vrouwen hebben tijdens hun eisprong 1x seks en zijn zwanger. Sommige vrouwen hebben de hele week seks en het lukt niet. Dat ene zaadje moet maar net het eitje bevruchten. Ik snap dat het frustrerend is, maar geen reden voor paniek.

Hoi TTC,
Ah ik begrijp je gevoel! Wij zitten inmiddels in ronde 8,om me heen raakt iedereen zwanger behalve ik. Ik heb een ziekte waarbij hormonen een rol spelen  en maak me daar ook erg zorgen om. Toch moet je proberen op je arts te vertouwen. Hoe moeilijk dat ook is want de moed zakt je in de schoenen als het voor jou gevoel niet wil lukken. Toch zeggen ze dat maar 33procent binnen 3 maanden zwanger raakt en 80procent binnen een jaar dus er is er nov hoop hoor. Anders wellicht gewoon overleggen met de huisarts om eventueel verdere onderzoeken te doen? Al is de kans groot dat diegene zal zeggen dat het nog te vroeg is.
Wat betreft de ovu testen. Met die van CB ben ik niet bekend dus kan je helaas geen advies geven. Zelf gebruik ik die van 2besure maar heb in die 8 maanden tijd maar 3 keer een knal positieve test gehad (ik test eigenlijk zo goed als door tot aan ongi). De rest was er wel een streepje maar stuk lichter. Die knalstreep was bij mij ook maar een dag ,dus de volgende dag weer weg.
Momenteel ben ik 7 dagen overtijd maar twee keer negatief getest. Krijg einde middag bloed uitslag dus erg spannend. 
Ik hoop dat je hier wat aan gehad hebt, al is het alleen maar even een andere ervaring te lezen. 
Zet hem op.
Liefs !

Hey,
Wat vervelend dat het je zo onzeker maakt. Ik gebruikte destijds ook ovu testen van CB, heb ik maar 2 maanden hoeven te gebruiken maar bij mij was de smiley ook maar heel kort positief hoor! Hou je bij op welke dag het meestal positief uitpakt? Als dat standaard op dag 14 is zou je de dag ervoor de dag zelf en de dag erna kunnen klussen, dat is wat wij deden! Geen idee hoe jullie dat doen?. Het zou idd wat langer kunnen duren maar heb vertrouwen in je lijf! Succes

IK heb ook de testen van cb gebruikt, en kreeg bijna altijd ook maar 1 dag een smiley. Dat hoeft dus echt niks te zeggen. En zoals hierboven al is aangegeven: ondanks dat t bij jezelf altijd als té lang vindt duren is 5 maanden nog niks om je druk t maken! Hier heeft het ook 10 rondes geduurd, vreeen we op de juiste momenten en waren we ook gewoon gezond. Het is helaas soms net als een loterij!

Bedankt voor jullie reacties! Dit stelt me wel wat gerust. Soms is het gewoon even fijn om het uit te kunnen spreken en met anderen over te hebben :) Goed om te horen ook dat bij anderen de ovulatietesten ook niet altijd even duidelijk zijn. Ik heb weinig vertrouwen in mijn lichaam door die ziekte die ik had, maar jullie hebben wel gelijk er is geen reden om aan te nemen dat het niet lukt en dan moet ik daar ook op proberen te vertrouwen. En wat spannend Mayyy! Ik zal voor je duimen!
@Izzy, Wij doen nu ook de dag ervoor, dag zelf en de dag er na. In de hoop dat ik dan in ieder geval de eisprong niet mis loop. 

Hi, 
Ik gebruikte de CB. Er wordt aangeraden deze testen met ochtend urine te doen. Zodra ik rond mij ei ben doe ik ze sochtends en savonds.
Daarnaast geeft hij maar 1x smiley aan, en dan is die dag en die dag erna je vruchtbaarste dagen. Dus niet 2 smileys, maar wel 2 dagen. Zodra je de smiley hebt zal de ei springen binnen 24/36 uur. Ik heb ze 4x gebruikt, 3x raak (2 miskramen). 

Hi, 
Ik gebruikte de CB. Er wordt aangeraden deze testen met ochtend urine te doen. Zodra ik rond mij ei ben doe ik ze sochtends en savonds.
Daarnaast geeft hij maar 1x smiley aan, en dan is die dag en die dag erna je vruchtbaarste dagen. Dus niet 2 smileys, maar wel 2 dagen. Zodra je de smiley hebt zal de ei springen binnen 24/36 uur. Ik heb ze 4x gebruikt, 3x raak (2 miskramen). 

Terug
Bovenaan