<p>Hoi, <br /><br />Mijn man en ik willen graag een kindje, we zijn nu 5 maanden aan het proberen maar helaas nog zonder resultaat. Hiervoor heb ik jaren aan de pil gezeten, mijn cyclus kwam direct weer op gang. Ik gebruik ovulatietesten, mijn cyclus is heel regelmatig, 29 dagen, en mijn ovulatie rond dag 14/15. Wel merk ik dat ik de ovulatie snel mis omdat hij maar heel kort positief is. Ik gebruik de clear blue met smiley, maar die geeft maar voor een aantal uurtjes een smiley aan en is de rest van de tijd negatief. Terwijl de verpakking aangeeft dat het 2 dagen zou moeten aangeven. Wanneer ik rond dag 14 s avonds test krijg ik dus wel een smiley die de volgende ochtend weer weg is, dus ik vermoed dat ik dan s nachts mijn eisprong heb of de dag erna? <br /><br />Ik heb een verleden met ziekte, wat volgens mijn arts geen invloed zou hoeven hebben op mijn vruchtbaarheid. Momenteel ben ik gezond. Toch maak ik mij hier soms zorgen over want om eerlijk te zijn had ik verwacht dat het allemaal sneller zou gaan. Ik ben bang dat mijn lichaam toch beschadigd is en ik niet zwanger zou kunnen raken of het het moeilijker maakt. Is 5 maanden proberen zwanger te worden met ovulatietesten nog normaal of moet ik mij zorgen maken? Om mij heen hoor ik dat iedereen direct zwanger is of in ieder geval binnen 3 maanden. Op fora lees ik ook dat dat anders kan.<br /><br />Ik hoop op wat advies/geruststelling en misschien tips wat we nog zouden kunnen veranderen. En of die korte ovulatietesten normaal zijn of niet. </p>