Ronde 7

<p>Hoi allemaal,</p><p>In februari ben ik gestopt met de pil en inmiddels nog niet zwanger. We zitten nu in ronde 7. Ik merk dat ik steeds meer onzeker word. Ik heb een normale en erg strakke cyclus, steeds 26 dagen. Temperatuur nu 2 maanden & al ovulatietesten gebruikt. Ook niks geks en eisprong steeds gevonden. Mijn man heeft diabetes type 1 (jeugddiabetes). Hij is wel heel stabiel en goed ingesteld.</p><p>Denken jullie dat het zin heeft om naar de huisarts te gaan als het deze maand niet raak is? Hebben jullie ervaring daarmee? Of misschien tips om hoop te houden? Ik weet dat het misschien nog niet super lang is, maar zo voelt het wel...</p>
 
Ik zou me nog niet zo druk maken.
Snap dat het vervelend is, en als je iets wilt wil je het ook meteen. Maar bij de een duurt het maanden En bij de anders is het zo raak. Heb er zelf ook een jaar precies over gedaan. Ook elke maand ovulatie testen en gevonden. Uiteindelijk komt het wel goed.
De dokter gaat je verhaal aanhoren en waarschijnlijk zegt hij kom over een half jaar maar weer terug. Vaak doen ze niks binnen het jaar, tenzij je al gemiddeld iets ouder bent of je cyclus heel erg onregelmatig is.
 
Ik zou me ook nog geen zorgen maken. Om te illustreren, bij al mijn zwangerschappen heb ik ovulatietesten gedaan:
eerste zwangerschap: raak in ronde 4
tweede zwangerschap: raak in ronde 8
derde zwangerschap: raak in ronde 1
nu terug in ronde 3...
(ps ik heb maar 1 kindje, de andere zwangerschappen draaiden uit op een miskraam)
Het hangt van zoveel verschillende factoren af: vermoeidheid, stress, aanleg, etc.. en ze doen ind pas iets als het langer dan een jaar duurt
 
 
Dankjewel Milaaa en Amberle. Geduldig zijn is soms zo lastig als je iets heel graag wilt ? maar bedankt dat jullie het zo voor mij opschrijven. Helpt mij weer er realistisch naar te kunnen kijken.
 
@Evietje: Ja ik ben net in ronde 8 gestart. Maar ik heb een zeer onregelmatige cyclus: zelfs 38 dagen de laatste ronden. Dus ik heb wel a.s. woensdag een afspraak bij de huisarts. Overigens met ovulatietesten afgelopen maand mn eisprong ontdekt. Dus die heb ik wel.
Ik denk dat je moet doen wat voor jou goed voelt. Ik wil dat ze eens van binnen checken of alles oke is. Want ook ik word onzeker van elke keer weer die teleurstelling. En ben inmiddels 32.
 
@Joena: Ja die teleurstelling elke keer weer... wil je laten weten hoe het was bij de huisarts? Ik ben benieuwd wat er gezegd zal worden...
 
Hoi! Ik ben bang dat de huisarts er niet zoveel mee zal doen. Maar ik herken het wel goed hoor. Toen wij voor de eerste bezig waren, duurde dat ook 7 maanden en zo'n 10 rondes verder. Toen dacht ik ook steeds, ik ga eens langs de huisarts. De teleurstelling wordt dan ineens zo groot, en elke keer weer als het mislukt. Zeker als je lichaam je steeds voor de gek houdt. Vanaf het moment dat we het probeerde voelde ik elke maand krampen in mn onderbuik. Dus je denk elke keer keer, van. O zal het? Maar dan is een teleurstelling steeds groter als het keer op keer mislukt. Ik was er na 6 maanden ook een beetje klaar ben, heb toen ook letterlijk het bijltje erbij neer gegooid. De zomer was begonnen en ik dacht ik ga lekker genieten. De maand erop was ik ineens wel zwanger. En ik stond er niet eens zozeer bij stil, was aan het wachten op een menstruatie die niet kwam. Toen begon er wel een belletje te rinkelen, ik kon niet testen omdat we bij vrienden op bezoek waren een weekend. Maar, eigenlijk had ik de test niet nodig, ik wist het al.
Maar goed, ik wil niet zeggen dat het bij jou ook zo zal gaan, maar ik snap je gevoel. En ik hoop dat het gauw raak zal zijn.
Wij gaan nu voor de 2de. Onze meid is nu 16 maanden, nu naar ronde 4. Weer spannend. Stiekem hoop ik dat het niet weer 7 maanden duurt. 
Houdt de moed erin. ? 
 
Dankje voor je lieve berichtje G-G. Inderdaad de teleurstelling is het ergste elke keer en soms begint er ook een stemmetje te komen die zegt dat ik niet zwanger kán raken. Ik ging er heel relaxt in, maar hoe langer het duurt hoe moeilijker het lijkt te worden om relaxt te blijven... 
Hoe is het jou gelukt G-G om het echt even te laten? Ik wil het ook graag wat meer proberen los te laten, al hoewel ik nog niet echt geobserdeerd ben ofzo, maar naarmate het langer duurt, raak ik wel wat minder relaxt ofzo.
 
Terug
Bovenaan