Ronde hoeveel??

A

Anoniem

Guest
Meiden,

Ik heb een serieuse vraag en tip,
Ik lees hier zovaak dat mensen bezig zijn met ronde.... dat het eigenlijk naar mijn inziens niet meer gezond is.
Ik bedoel, waarom zijn we er met ze allen zo mee bezig, en hoe denk je dat t steed maar weer niet lukt?
Juist...omdat we er teveel mee bezig zijn.
Mijn zusje is 3 jaar bezig geweest met het krijgen van een kind, maar die was er zo erg mee bezig dat t juist niet lukte.
Toen heeft ze een leuke hobby gevonden, het kinderen krijgen van zich af gezet, en nu heeft ze 2 heerlijke kinderen.
En dat kwam alleen maar doordat ze rust had gevonden en niet meer elke maand bezig was met eisprong enz...

Tuurlijk zijn er mensen die er gillend gek van worden, maar als je vruchtbaar ben en je heb een goede relatie, dan komen die kindren vanzelf wel, gewoon lekker vrijen en je niet constant bezig houden met kindjes maken en krijgen.

Maar ik krijg uiteraard grootse discussies hier, dus sorry als iemand zich persoonlijk voelt aangevallen.
Dit was mijn mening.

En ik wens iedereen veel succes en geluk toe.

xxx Mieke

Op het moment dat je samen besluit dat de tijd rijp is voor een kind dan wil je dat ook heel graag en het liefst zo snel mogelijk natuurlijk. Je kan wel zeggen "het komt vanzelf" maar dat is dan niet de insteek. Je kiest er op een bepaald moment voor om ermee te beginnen. Uiteraard hou je dan je eisprong en alles in de gaten want je wil de kans dat het lukt zo groot mogelijk maken. Dat je die zaken bijhoudt wil niet zeggen dat je meteen geobsedeerd bent en er zo gestressed van raakt dat het niet lukt... Kennelijk is dat bij jou zusje wel het geval geweest (of misschien waren er andere oorzaken die voor stress zorgden) maar dat wil niet zeggen dat dat voor iedereen geldt die actief bezig is met het voortplanten :)
Ik voel me absoluut niet persoonlijk aangevallen, ik denk alleen niet dat je het helemaal begrijpt...

Groetjes,
Aurora (28) - ronde 1 :p

hoi mieke,

Ik ben zelf blij dat ik wel mijn eisprong in de gaten heb gehouden want nu weet ik na een jaar dat we het wel goed hebben gedaan maar dat bij ons spontaan zwanger worden niet gaat lukken(adv test). Als je bij de HA komt dan vraag hij een temperatuurlijst anders kan je dat alsnog 3 maanden gaan doen dus hoe wil je voorkomen dat je er dan niet mee bezig ben????
Ik denk dat je er absoluut te licht over dit feit denkt en je moet niet vergeten dat iedereen anders is.
Maar wel bedankt voor je tip...

Marielle

Ik heb zelf ook kinderen en t is me ook allemaal niet voor de wind gegaan, maar ik zeg niet dat elke situatie hetzelfde is, alleen er zo erg mee bezig zijn, wat ik wel hier lees af en toe, is na mijn inziens gewoon zonde van je kostbare leven.

hoi hoi,ik ben het wel een beetje met je eens!!! maar als je inderdaad besluit om een kindje te nemen,is het heel erg moeilijk om het helemaal van je af te zetten.en tuurlijk houden we bij waneer de eisprong enzo is,anders zijn je kansen een stuk kleiner natuurlijk.ik was er in het begin heel erg mee bezig als ik dan ongi werd was ik depri,maar ben er nu wel wat makkelijker tegen aan gaan kijken,maar het is wel heel moeilijk hoor gr manuela

hoi mieke,
Waar ik niet mee eens ben is jouw opmerking:"Ik bedoel, waarom zijn we er met ze allen zo mee bezig, en hoe denk je dat t steed maar weer niet lukt?
Juist...omdat we er teveel mee bezig zijn." Ik ken zoveel meiden(ook van dit forum) die elke dag met dit onderwerp bezig zijn en het toch lukt om in 3 maanden zwanger te worden. Ik ken ook genoeg meiden die lang bezig zijn maar daarvoor een aanwijsbaar oorzaak hebben. Je hebt het nu wel of een klein percentage vrouwen hoor!
Ik ben wel met je eens dat sommige vrouwen zich enorm kunnen aanstellen over kwaaltjes elke maand wat ze allemaal wel of niet voelen, dat is zonde van je tijd.

gr
Marielle

meer bedoel ik ook niet, ik vind t zonde van je tijd tijd is kostbaar, daar ben ik onlangs achter gekomen.
ik wil dat mensen genieten, en ook van het feit dat ze ongesteld kunnen worden.
een kind krijgen is niet voor iedereen weggelegd, hierboven beslissen ze toch wel of je bij het moederschap hoort ( nee ben niet gelovig, haha)

xxx

nogmaals ik val niemand aan, ik hou van iedereen!

Je hoort wel vaker dat als mensen het eindelijk wat loslaten, ze ineens zwanger zijn.
Maar ja, ik kan geen knop omzetten van: nu niet meer er mee bezig zijn.
Het is een gevoel in me wat me vaak bezig houdt, ook op de momenten dat ik dit niet wil!
En je wordt er zo vaak mee geconfronteerd: loop je in het dorp, zie je continue kinderwagens en zwangere vrouwen.
Bovendien is m'n schoonzusje nu ook zwanger (bij wie het zeg maar aan is komen waaien).
Maar genieten doe ik echt wel!
Ik heb een lieve vriend, leuk huis, leuke baan en over 2 weken krijgen we een klein katje.
We zijn bezig met een leuke vakantie te plannen en hebben nog een paar weekendjes weg voor de boeg.
Mijn leven houdt dus niet op als ik weer eens ongi ben geworden.
Maar er ontbreekt nog een ding: een kindje!

Terug
Bovenaan