A
Anoniem
Guest
Er zijn voors en tegens: het is aangetoond dat vrouwen die veel van hun cyclus weten, maanden eerder zwanger zijn dan de vrouwen die er maar op los klussen. Maar er zijn ook aanwijzingen dat stress je cyclus juist overhoop kan gooien, waardoor je misschien minder kans hebt om zwanger te worden. Ik denk dat je er vaak niet zoveel over te zeggen hebt, als je een heel grote kinderwens hebt en snel onzeker bent is het natuurlijk heel moeilijk om niet te gaan stressen iedere maand. Iedereen moet voor zichzelf een manier vinden om er mee om te gaan denk ik. Goedbedoeld advies helpt in dit geval vaak niet. Ik ben geen stresskip, meer het wetenschappelijke type, dus ik heb alles haarfijn uitgezocht. Als ik het aan het lot had overgelaten zou ik juist gaan stressen, nu wist ik zeker dat ik alles goed deed. En ik was 2x heel snel zwanger. Dit kan natuurlijk toeval zijn maar volgens mij komt het mede doordat ik me er zo in verdiept had. En dan nog kampte ik bij iedere dag overtijd met dezelfde onzekerheden die ik hier op de pagina's lees. Het hoort er ook gewoon bij denk ik.
Groetjes
Groetjes