rooming-inn of eigen kamertje

Hoi allemaal, ik ben benieuwd wat jullie gaan doen, laat je de baby de eerste tijd bij jou op de kamer slapen of slaapt hij 's nachts in zijn eigen kamertje? Groetjes Nouky

In de kraamweek slaapt de kleine in de kinderwagenbak naast mij. (Was bij mijn zoontje ook zo). Het is goed voor de stimulering van de borstvoedig en ik hoef 's nachts niet 2-3x aan de wandel om hem uit bed te halen te voeden en weer terug te leggen.
Na de vorige bevalling ben ik veel bloed verloren daardoor was ik veel duizelig en had ik constant nachtmerries. Ik kon eigenlijk niet uit bed komen, dan moest mijn man, maar die kan nog slechter tegen gebroken nachten dan ik.

Het wiegje (waar mijn moeder nog in geslapen heeft als baby) komt bij ons op de kamer.
Mijn dochter heeft 6 weken bij ons op de kamer geslapen voor ze naar dr eigen kamer ging.
Ideaal, want zo kon ik mijn arm in het ledikantje hangen als ze huilde en kon ik verder slapen haha.
Na 6 weken wilde we onze kamer terug, en dat ging heel goed.
Ik vond het ook heerlijk er niet uit te hoeven springen als er wat was, ik kon gewoon in de wieg graaien en de kleine eruit pikken. Heerlijk.
Dus ja, hier weer wiegje op de kamer....

Liefs

Hoi Nouky,

Het is onze eerste dus we moeten maar even kijken hoe het gaat maar het idee is dat de kleine de eerste weken in zijn/haar wiegje bij ons op de kamer en daarna naar zijn/haar eigen kamer. We kijken wel even hoelang we het prettig vinden. Je hoort zulke verschillende verhalen! Sommigen hebben hun kindje tot 6 maanden op de ouderslaapkamer gehouden en anderen waren het met 2 dagen al zat, dus we zien het wel. De wieg past er op de ouderslaapkamer prima bij en zodra we het zat zijn worden wiegje en baby verhuist!

ik heb dit keer 2 wiegjes aangeschaft een voor op de eigen kamer en een voor bij ons
Bij de andere 2 belande in de kraamweek 's nachts altijd het ledikant op onze kamer en dit keer zet ik hem er dus gelijk neer als ze 's nachts nog zo veel wakker zijn

ik heb dit keer 2 wiegjes aangeschaft een voor op de eigen kamer en een voor bij ons
Bij de andere 2 belande in de kraamweek 's nachts altijd het ledikant op onze kamer en dit keer zet ik hem er dus gelijk neer als ze 's nachts nog zo veel wakker zijn

Omdat dit ons eerste kindje is weten we nog niet precies hoe alles gaat lopen. Maar we hebben op onze eigen slaapkamer wel een wiegje staan. Daar hebben mijn broer en zusje ook in gelegen, en mijn neefje...dus dat is extra leuk! Als het niet werkt op onze slaapkamer gaat de baby natuurlijk gewoon naar haar/zijn kamertje

Ik wil wel aan room-inn gaan doen straks ivm bv. Op het kamertje hebben we een gewoon ledikantje staan en op onze kamer een wiegje waar mijn vriend zelf ingelegen heeft (tenminste nu nog niet maar straks zetten we dat neer, over een week of 8/10 denk ik) Wil de baby ook wel laten wennen in het grote ledikantje hoor niet dat je zo'n overstap periode hebt.

Terug
Bovenaan