rooming-inn of eigen kamertje

Omdat wij geen kamertjes meer over hebben gaat de baby de eerste tijd bij ons op de kamer en ik hoop dat ik er aan kan wennen. Bij de eerste twee werd ik gek van alle geluidjes die ze maakten als baby, zij lagen dan ook snel op hun eigen kamer.

Een wiegje is wel handig hoor. Zo'n pasgeboren kindje kan zichzelf en het bedje nog niet zo goed warm houden. Ze zijn in de eerste paar dagen meestal nog niet toe aan een ledikantje. Zeker omdat ze in de winter worden geboren. Betekent niet dat je gelijk een of meerdere wiegjes aan moet schaffen, de kinderwagenbak is voor die tijd goed genoeg. Mijn zoon heet ook nog wat nachtjes met de kinderwagenbak in zijn ledikantje gelegen (onderstel van de kinderwagen was te zwaar om naar boven te slepen). Het was een huilbaby, en ik was aan mn slaap toe. Toen moest hij maar in zijn eigen kamertje slapen.

Ik houd beide opties nog open. We zullen een wiegje op onze kamer zetten, maar overdag wil ik de baby zeker zoveel mogelijk in zijn/haar eigen ledikantje leggen.
Bij onze zoon waren we het na 2 nachten niet slapen al 'beu' dat hij bij ons op de kamer lag, dus vanaf dag 3 sliep hij in zijn eigen ledikant. Geen probleem. En de babykamer is naast onze kamer, dus we (nou ja, ik meer dan mijn vriend!) horen toch nog alles wat nodig is.
We zullen zien hoe het deze keer loopt...

Dit mijn vierde zwangerschap en heb ze alle drie zeker 8 maanden bij mij op de kamer gehad!! heerlijk hoor makkelijk met voeden s''nachts en gezellig!! maar ja het is maar net wat je wil! maar ook deze komt weer lekker naast mama in het wiegje!!!!!!

Ik heb zo'n mozesmandje en dat gaat de eerste tijd bij ons op de kamer. Daarna laat ik onze zoon wennen aan zijn eigen bedje, mocht ik niet slapen als hij bij ons op de kamer slaapt gaat hij met mandje en al in zijn ledikantje.

Het wordt onze eerste, maar ik denk dat het de eerste weken bij ons op de kamer komt in de kinderwagen en daarna lekker in eigen ledikantje op eigen kamer. Maar hangt er ook vanaf hoe ik me voel, of ik wel of geen BV ga geven en of we kunnen wennen aan de geluidjes 's nachts. Houd dus wat dat betreft de opties nog een beetje open.

hoi nouky,

mijn dochter heeft 4 maanden bij ons op de kamer gelegen. ik vond het heerlijk.
deze baby komt ook eerst op onze kamer, we zien wel voor hoe lang.

gr Sanne

Ik was er vol van overtuigd dat het kindje gewoon in zijn eigen ledikantje ging slapen. Maar naar al die verhalen hier boven ben ik enorm aan het twijfelen geslagen ...

Terug
Bovenaan