Rooming-out

Ik denk dat ik vanaf aankomend weekend Lars op zijn eigen kamertje laat slapen. Hij is dan 5.5 week. Ik ben benieuwd of jullie kleintjes nog steeds op jullie kamer slapen of alweer op haar/zijn eigen kamer?? En hoe is dat gegaan? Sliepen jullie kleintjes meteen net zo goed op hun eigen kamer als bij jullie?

Groetjes, Liselotte

bjorn slaapt overdag in de kinderwagen beneden (ivm trap lopen) en s-avonds in zijn eigen bedje.
eigenlijk doen we dit vanaf het begin al zo en het gaat prima....

ben benieuwd hoe het gaat bij jullie... succes

Warren is een luxepaard ;-) hij heeft wel 3 bedden!
Hij slaapt 's nachts in zijn wiegje naast ons bed, met borstvoeding (maw hij komt 3x per nacht...) wel zo handig. Overdag slaapt hij of in de reiswieg beneden of in zijn ledikantje in zijn eigen kamertje.

We leggen hem sinds het weekend wel vanaf 07.30 in zijn ledikantje als wij zelf willen 'uitslapen', dat gaat redelijk. Hij schrok wel bij het wakker worden, maar da's een kwestie van wennen.

Ik wacht nog even met hem de hele nacht in zijn eigen kamertje leggen tot hij 1 voeding gaat weglaten. Hij is vandaag heeeeel erg aan het regelen, dus ik heb goede hoop....

sven lag na 2 wk al in zijn eigen kamertje. aangezien ik vroegtijdig gestopt ben mrt bv en hij nogal veel geluidjes maakt in zijn slaap (heel lief) leek het ons beter hem op zijn kamer te leggen.
het gaat heel goed.hij slaap heerlijk en wij ook.
de eerste nacht vond ik best spannend, maar nu weet ik dat ik evht wel wakker word als er iets is.

onze nachtrust is stukken beter en dat maakt ons ook leukere ouders.

gewoon doen waar jullie je goed bij voelen en ervaren wat je er van vindt.

succes.

Julia lag ook na 2 weken in haar bedje in haar eigen kamertje. Ging meteen goed. Ook zij maakt veel geluidjes in haar slaap en ik werd er steeds wakker van.
Haar slaapkamer ligt tegenover die van ons en 's nachts laten we beiden deuren open. We kunnen haar zo nog wel goed horen en zelfs haar bedje kunnen we zien.
Ik weet dat het CB zegt dat een baby 6 maanden bij je op de kamer moet slapen. Maar ik heb mijn twijfels of dat echt zoveel beter is voor Julia. Want ik heb het idee dat zij het ook veel prettiger vindt in haar eigen kamertje.
Overdag slaapt Julia overigens in de woonkamer. Daar hebben we aan het plafond een hangwiegje hangen. Zo ervaart ze overdag onze aanwezigheid en voelt ze zich denk ik ook geborgen.
Dus dan kan ze 's nachts best in haar eigen kamer slapen.

Stan ligt al vanaf dag 1 in zijn eigen bedje op zijn eigen kamertje.

Geen idee dus...

Gewoon doen inderdaad wat jezelf denkt dat goed is en niet teveel naar anderen luisteren!

Hoi, eerste week in het zkh lag Diederik bij ons op de kamer, maar werd 's nachts weggehaald door de verpleging zodat ik door kon slapen (was hard nodig). De eerste nacht thuis heeft hij in zijn wiegje bij ons op de kamer geslapen, maar wij werden ook gealarmeerd bij ieder geluidje, dus wij hebben hem vanaf de tweede nacht lekker in zijn wiegje op zijn eigen kamertje gelegd. Wij wonen in een flat, dus we horen hem sowieso goed als er iets is.

Hij slaapt dus praktisch altijd in zijn wieg en in de reiswieg van de kinderwagen als we buitenshuis zijn. Ik heb het idee dat hij het heerlijk vind om in de rust van zijn eigen wiegje en kamertje te liggen.

Hai, Maarten is morgen 3 weken en ligt nog bij ons op de kamer. Maaaaarr, hij is super verkouden en ik heb vannacht gewoon wakker gelegen van de geluidjes dus bij ons gaat hij vannacht ook naar zijn eigen kamer. Misschien dat ik de babyfoon wel even naast me neerzet, maar aan de andere kant weet ik ook van mijn oudste zoon dat je m echt wel hoort als ie wakker is. Ben alleen een beetje bang dat de oudste er ook wakker van wordt. Nou ja, even uitproberen dus :)

Waarom is dat advies er eigenlijk: 6 maanden bij je op de kamer. Ik kan me er iets bij voorstellen met borstvoeding (huilen is een laat hongersignaal, eigenlijk moet je je kind al aanleggen als hij smak-geluidjes begint te maken), maar waarom adviseren ze het ook als je flesvoeding geeft?

Terug
Bovenaan