rot leidinggevende...

Hey dames,

ik voel me zo rot. Zoals jullie eerder hebben kunnen lezen ben ik 5 maand geleden bevallen van mijn lieve meisje. Pittige zwangerschap waardoor ik bij 28 weken gestopt ben met werken ( de arts vond het nog knap dat ik het zo lang volgehouden heb...).

Mijn man en ik hebben altijd graag een tweede gewild, maar vanwege de zwaarte van de zwangerschap en evt risico's voor mij durfde ik na de bevalling niet meer toe te geven aan dit gevoel. Niet dat we direct weer wilden, maar ook het idee om over 1 jaar weer eens te gaan proberen durfde ik niet.

Nu heeft moeder natuur ons een enorme verrassing gegeven, want ik ben weer (ongepland) zwanger. De keuze wordt al voor me gemaakt :). Niet gepland, maar zeker ontzettend welkom!

Nu komt het... Ik werk bij een bedrijf waar een enorme reorganisatie gaande is. In principe zit ik veilig. Maar.... mijn leidinggevende maakt steeds opmerkingen dat ik van het grote verlof ben tegen anderen. Niet heel lullig, maar wel onderliggende boodschap. Ik ben als de dood dat ik dadelijk wel mijn baan kwijt raak als bekend wordt dat ik zwanger ben. Hoogstwaarschijnlijk moet ik weer (veel) eerder stoppen met werken. Ik weet dat je daarom niet ontslagen mag worden, maar dat wordt wel anders ingekleed. Al met al hebben we mijn baan wel nodig... En iets nieuws vinden in deze tijd is ook lastig.

Ik voel me dus echt rot en maak me zorgen. Het overschaduwd het blijde gevoel een beetje.

Sorry voor dit hele verhaal, maar ik voel me gewoon echt rot.

Liefs

Hè meid, zo als je zelf ook al zegt, zodra je hebt verteld dat je zwanger bent mag een werkgever je niet ontslaan. Tenzij het vanwege inkrimping moet. ( maar dat is heel moeilijk te bewijzen)
Je kunt er voor kiezen om hè voorlopig niet te vertellen. Tja je bent net bevallen, dus een buikje zal niet zo snel opvallen. Moeilijke keuze.

Ik vind wel dat hij wel eens aangesproken mag worden op zijn gedrag. Dat soort opmerkingen kunnen echt niet. Lijkt me erg moeilijk maar ik zou het wel doen. Werken moet leuk blijven en zo ga je er steeds met een rot gevoel naar toe. Maar ik heb makkelijk praten ik heb een baas die super met me meedenkt.

Hoi Essie,

Nou wij moeten dus inkrimpen... En ik heb hem er al een keer op aangesproken op gedrag en daar heb ik helemaal niets mee bereikt helaas. Ik heb maandag wel een gesprek met de directeur gepland om te kijken of ik naar een andere afdeling kan. Kans is alleen klein..

Was net weer helemaal afgevallen, dus dat buikje zal snel zichtbaar zijn :)

Och jee, maar wat goed dat je met de directeur gaat praten. Ik hoop echt dat je dan ergens anders terecht kan. Dan ben je gewoon van het hele probleem opgelost. Helaas veranderen mensen niet en snappen ze niet als je aangeeft wat je niet prettig vind. Dat zijn mensen die alleen maar aan zich zelf denken.

Niet te veel stressen er om. Hoe moeilijk het ook is, hij wint dan en dat wil je hem niet gunnen. Succes er mee.

Hoi,

dit is inderdaad wel erg naar voor je dat je in zo'n werksituatie zit. ik hoop dat je mag blijven werken en vooral dat je het weer naar je zin gaat krijgen.

je werkgever krijgt volgens mij geld van het uwv voor je als je door zwangerschap uitgevallen bent. het kost hun dan geen geld.
bij mij op de vestiging werken ongeveer 80 mensen, waarvan 65 vrouwen zijn. ik denk dat elk jaar minimaal 4 vrouwen zwanger zijn. het enige wat mijn werkgever moet doen is vervanging regelen, dit is bij ons meestal wel goed te regelen.

sterkte ermee

liefs

Jeetje wat onwijs lullig van je leidinggevende! Weet niet hoe je band verder met haar is, maar je kunt het best een keer bespreekbaar maken. Zeg bijv dat het je een vervelend gevoel geeft. Als ze dat zegt en dat je het ook niet voor je lol deed...

Herkenbaar is het wel, ik moest eerder stoppen / halve dagen ivm ernstige bekkenklachten. Waar had jij erge last van?

Ik ben nu wel veel waakzamer en zuiniger op mn lijf, wil t dit keer niet zover laten komen dat ik nauwelijks meer kan lopen.

Groetjes

Idd wat superlullig. Zwanger worden plan je niet. Dat is een cadeau. Maar ik weet er alles van. Toen ik op mijn vorige werk vast contract moest krijgen, was ik bijna uitgerekend! En kreeg in een beoordelingsgesprek te horen dat ik niet tegen veranderingen kon. Terwijl ik er al drie jaar werkte.......! Hadden ze wel ff eerder kunnen opmerken hé. Maar op basis daarvan ben ik dus weg moeten gaan.....

Succes meid! Ik hoop voor je dat dit niet bij jou gebeurd!

Liefs

Hoi hoi,

@Didi, de werkgever krijgt idd doorbetaald alleen heb ik een beroep waarbij inhuur niet zo makkelijk te regelen is helaas.

@ Charlotje, ik ben 5 jaar geleden aangereden op mijn motor door een minder oplettende mede (snel)weg gebruiker. Resultaat 6 bekkenbreuken, breuk in rug en nog wat andere dingetjes. Daardoor ook tijdlang onduidelijk geweest of een zwangerschap makkelijk op de natuurlijke weg kon gaan. Gelukkig dat dus we!!! Het gaat weer supergoed. Ik sport heel veel, maar wel elke week nog fysio. Een zwangerschap slaat bij mij dus ook meteen op het bekken... Vorige keer echt tot max doorgegaan en met 28 weken gestopt met werken. Deze keer wil ik dus ook zuiniger op mezelf zijn ook omdat ik nu een kleine heb van 5 maand!!!! Het is belangrijker dat ik voor haar kan blijven zorgen dan dat ik maar blijf werken. Hoe gaat het met jou nu dan?

@ heppy, dat is nu precies de situatie waar ik ook bang voor ben... Wel alles goed gekomen uiteindelijk?

Terug
Bovenaan