Rot nachten

Moet weer even klagen hoor maar ik vind de nachten zo zwaar worden...ons kleine ventje slaapt nog steeds graag bij ons in bed soms gaat het wel in zn bedje maar na een nachtvoeding wil ie niet meer terug.kan hem niet laten huilen want dan word grote zus vaak wakker.heb ook een puckababy voor hem gekocht maar hij wil toch liever zn vrijheid dus dat helpt helaas niet erg.maar goed hij komt dus 1 a 2 keer per nacht dus te doen.maar vaak blijft ie nog wakker en afgelopen nachten heeft hij een poosje liggen huilen(niet gewend van hem)is dan soms 2 uur wakker.daarnaast word onze kleine meid van 3 ook nog regelmatig wakker.en wil dan ook bij ons kroelen.anders jankt ze heel de buurt bij elkaar,soms doen we dat en slaapt ze later weer.maar kan ook uren volhouden.en dan nemen we ze maar bij ons in bed want wij willen ook wel een paar uurtjes nog slapen.maar ik baal hier zo erg van dat we dan soms met zn 4 rtjes in bed liggen..het hoort niet zo en wil gewoon lekker kunnen slapen niet met mn kids in bed.pff wordt er soms echt depri van want heb mn slaap zooo nodig nu!en mn man kan het zo toch ook niet volhouden hij moet altijd om 6 uur uit bed.ik weet dat het wel weer over gaat maar wanneer he?!
heeft iemand soms goede tips om dit te voorkomen zonder dat mn kids hele nachten liggen te bleren?
liefs jootje

Hoi lieve Jootje,

Wat vervelend voor je zeg! Ik ben van 1 ding overtuigd: als soort 'slechte gewoontes' te lang doorlopen, dan wordt het steeds moeilijker om ervan af te komen.

Ik heb geen baby die alleen maar bij ons in bed wil, maar wij hebben hem ook alleen de eerste nacht na het ziekenhuis in zijn wieg op onze kamer gehad. De tweede nacht direct al op zijn eigen kamertje, in zijn eigen wiegje. Omdat we gek werden van ieder geluidje dat ons wakker hield.

Waar ik zelf HEEL VEEL aan heb gehad, is het boek Regelmaat en Inbakeren van Ria Blom. Nu hoef je niet van alle aspecten fan te zijn (bijvoorbeeld het inbakeren), om toch goede dingen uit het boek te kunnen halen. Met name het stuk over slaap- en waakritme en voorspelbare regelmaat vind ik erg goed. Zij behandelt precies zulke situaties zoals jij hierboven beschrijft. Dus ik zou zeggen: vraag eens rond in je omgeving of iemand het boek heeft of haal het uit de bieb. Ik heb het zelf aangeschaft, is ong. 20 euro denk ik.

Succes en tob hier niet te lang mee rond, ook jouw kindjes kunnen echt lekker in hun eigen bedje de nacht doorslapen!

Liefs Blossom

Heb geen tips voor je maar onder het mom gedeelde smart is halve smart... ik zit de laatste nachten om 4 uur al met mijn dochter beneden zodat mijn man nog een paar uurtjes kan slapen. Hij moet natuurlijk gewoon werken en das niet te doen als hij elke nacht vanaf 4 uur wakker is.
Voordat mijn dochter zoveel last had van haar maagzuur sliep ze soms zelfs door en nu ben ik al blij als ze een paar uur achter elkaar wil slapen.

Kan me heel goed voorstellen dat je niet elke nacht met 2 kindjes in bed wilt liggen. Werd jullie dochter 's nachts ook wakker voordat jullie zoontje was geboren of is het iets"nieuws"?

Sterkte vannacht!

@essje:jij hebt het dus ook maar zwaar zeg!dan mag ik eigenlijk helemaal nog niet klagen.maar je weet dus nu ook waar het aan ligt.hoop zo dat het snel beter gaat met je kleine meisje.trek je het zelf nog een beetje?
en ja mn dochter is helaas nog nooit een super goede doorslaper geweest met periodes soms wel.ze word ook niet iedere nacht wakker.meestal om de nacht zeg maar.nu word ze van dr broertje wel eens wakker en dan is het dus feest hier.

@Blossom:bedankt voor je tip.maar ons mannetje houd er niet van om ingebakert te liggen.hij slaapt graag met de handjes bij zn gezichtje.j
bij mn dochter heeft inbakeren wel goed geholpen
we zien wel en anders maar een paar slapeloze nachten als het daarna beter gaat
moet het maar
liefs jootje

Ben vanmorgen weer met Karlijn naar de huisarts gegaan. Heb medicijnen gekregen die vrij snel zouden moeten gaan werken en anders vrijdag naar de kinderarts.
Ik ga 's avonds op tijd naar bed op toch een paar uur slaap te pakken maar vooral als ik foto's van mezelf ( met dochter natuurlijk..hihih) zie dan vind ik dat ik er vreselijk moe uit zie. Ach ook deze fase hoort er bij en heeft ook gezellige kanten, ik sms de halve nacht met een vriendin die hoog zwanger is en daardoor niet kan slapen:)

Wat vervelend dat je dochter zo'n slechte slaper is, tja dan helpt een huilend broertje niet echt mee om door te slapen.
Wanneer zou het 4 persoonsbed worden uitgevonden:) hebben jullie in ieder geval wat ruimte. Ik kan het me voorstellen hoor dat jullie ze in bed nemen, als dat betekend dat jullie nog een paar uur kunnen slapen.

he wat vervelend zeg!
Onze meid sliep ook slecht, Zowel 's nachts als overdag. gelukkig heeft de Puckababy bij ons wel geholpen. Ik heb van het CB het boek geleend over Regelmaat. Hierin staan goede tips. Vooral over het aanbrengen van vaste patronen. Niet alles werkt of past bij ons. Maar ik ben me wel veel bewuster geworden dat regelmaat bij die kleintjes zo belangijk is. En dat je snel geneigd bent om je baby te overprikkelen ipv rust te bieden. Dus ik zou zeker kijken of je het boek kunt kopen of lenen.

Liefs Maartje

ooh meid wat vervelend....
ik heb ook niet echt tips voor je.

ik heb het geluk dat wij vanaf het begin af aan bjorn meteen mee hebben genomen in het ritueel wat wij al hadden.
ik wil ook avond dus liggen ze hier allemaal VOOR 20.00 onder zeil. (7 jaar/ 5 jaar en 4,5 week)
dat werkt erg goed.
hopelijk blijft dat goed gaan, je weet maar nooit he...

succes ermee

Terug
Bovenaan