Rot nachten

Jeetje wat vervelend zeg. Ik denk zelf dat je toch een paar nachtjes op een houtje zult moeten bijten. Het is namelijk volgens mij al bijna een beetje een gewoonte geworden o je kindjes bij je te nemen in bed.

Wij hebben sinds de eerste dag onze Stan gelijk in zijn eigen bedje op zijn eigen kamertje gelegd. Hij sliep door, en vind het niet erg om 'alleen' te liggen. Ook als hij wakker is ligt hij gewoon wat om zich heen te kijken en te doen.(gelukkig)

Ik begrijp dat het 'makkkelijker' is om je baby bij je te nemen, maar dat is ook nog gevaarlijk zoals je misschien wel weet.... Vraag anders eens aan het CB wat je het beste kunt doen...?

succes en sterkte ermee

liefs

Heel herkenbaar je verhaal over jullie oudste.. Hier begon het ook een paar weken vóór ik moest bevallen. Drama 'savonds en 'snachts, wanneer ze wakker werd wilde ze perse bij ons in bed, dit ook een paar x gedaan maar jah, dan ben je 'om' he en dat hebben die kleintjes feilloos in de gaten en willen dan niet meer anders. Hier ook heel veel geprobeerd, zoals boos worden, negeren enz maar uiteindelijk toch maar flink laten brullen zodat het niet weer voorkwam. Nu slaapt ze wel weer in d'r eigen kamertje en blijft er ook, we hebben haar zelfs een poos weer in het ledikant laten slapen ipv peuterbed omdat ze de geborgenheid msitte waarsch. Een veiliger gevoel én ik bleef een poos aan d'r bedje zitten tot ze sliep. Ze sliep dan veel rustiger in en door... Nu slaapt ze elke nacht met een nachtlampje, het helpt, ze komt niet meer bij ons in bed gelukkig. Al met al duurde dit wel een week of 4 en na Tim's geboorte werd het veel beter, ze voelde goed aan dat er e.e.a stond te veranderen in huis, ze was dan ook heel aanhankelijk enzo, omdat mama natuurlijk niet alles meer kon.. pfff..

En wat betreft je kleintje, je kan ze op deze leeftijd nog niet wennen of verwennen denk ik door ze bij je in bed te laten slapen, maar vanaf een paar mnd wél. Wij hebben ook veel gehad aan het boek van Ria Blom trouwens (bij ons 1e kindje). Zij was ook onrustig met armpjes waardoor ze moeilijk kon inslapen zelf of zich wakker maaide, en door inbakeren en door regelmaat ging het stukken beter. Want minder prikkels en ze sliep beter.

Ik kan me overigens voorstellen dat het voor jou en je man ook fijner is zonder altijd de kids tussen je in... ;-).
Veel suc6.

Hoi Jootje,

Het boek gaat niet in eerste instantie over inbakeren, maar over het aanbrengen van een voorspelbare regelmaat waarbij veel aandacht is voor het slaap-waakritme, rust en voeding. Het inbakeren is vaak pas aan de orde als een kindje al een tijd lang in een slecht ritme zit (weken/maanden) en dat patroon doorbroken moet worden. Overigens baker ik Diederik 's nachts wel licht in (met 1 hydrofielluier om zijn bovenlijfje) omdat hij zichzelf vaak wakker slaat met zijn armpjes, maar overdag doe ik het niet eens. De Puckababy schijnt hier ook heel prettig voor te zijn. Maar goed, het stuk over inbakeren (deel 2 van het boek) kun je dus ook gerust naast je neerleggen, ik vind de eerste paar hoofdstukken vooral de moeite waard.

Kijk anders eens op bol.com, daar kun je ws. wel een inkijkexemplaar zien ofzo! Succes!

Nou vannacht is al beter gegaan hoor dochter heeft gewoon doorgeslapen in eigen bedje.en Kyandro was om 24.00 wakker voor de voeding.heeft helaas wel bijna 2 uurtjes wakker geweest.zijn weer samen in slaap gevallen.hij heeft heel veel gepoept dus waarschijnlijk toch krampjes gehad..later terug gelegd in eigen bedje en bleef toen 2 uurtjes slapen.ook nu ligt ie weer in zn eigen bedje te slapen.dus denk dat het wel goed komt om in zn eigen bedje te slapen.alleen moet hem nog wel echt slapend wegleggen.een vriendin van me heeft het nog dat ze haar zoontje slapend weg moet leggen en die is al bijna 1 jaar.en zit iedere morgen om 4.30 beneden met hem.terwijl haar eerste met 3 weken al volledig doorsliep.is per kind ook zo verschillend ook.je kan er soms niks aan doen.
maar goed verder alles oke heb best goed geslapen verder en Kyandro is verder een heerlijke lieve baby.
@Essje:wat ben je heerlijk positief mens zeg!daar kan ik nog wat van opsteken.helpen de nieuwe medicijnen al bij je dochter?
liefs jootje

hallo ik heb een baby van 6 weken morgen het is mn vijfde kindje en elk kind is weer anders en bij elk kind die je krijgt moet je weer ff denken hoe was t ook alweer.ook ik kan me niet voorstellen dat er ooit weer een nacht komt dat ik kan gaan doorslapen voel me in de ochtend soms of ik flink aan t feesten ben geweest.
ik heb mn 1 na laatste kind 3 jaar en 4 mnd bv gegeven op verzoek zij sliep bij mij in bed en dronk wanneer ze zin had suuper dus t voelde niet als nachtvoeding ik sliep gewoon door terwijl zij dronk.mn zoontje nu die heb ik ook bv gegeven en ben daar net een week mee gestopt hij was niet tevreden en ik zat elke nacht om t uur te voeden,op een gegeven moment was ik zo moe dat ik heel prikkelbaar was en constant t huilen me nader dan t lachen stond.dus overgestapt op kv nu komt hij elke 3 uur vind t ook nog steeds vermoeiend maar wel beter ook ik struin dit hele forum af naar de ideale tip voor doorslapen maar ik denk dat je t gewoon moet loslaten t komt idd vanzelf (al lijkt t nu oneindig) want al mn kinderen slapen door zelfs de oudste van 21 hahahahahhaha (geintje) maar met andere woorden t is niet voor eeuwig en daar hou ik me maar aan vast dat geeft een hoop rust.

Terug
Bovenaan