Rot opmerkingen

Hoi hoi,

Ik ben nu zwanger van ons tweede wondertje.
En heb dus al een behoorlijke toeter. Ter vergelijking, mijn beste vriendin in morgen uitgerekend en ik had dezelfde formaat buik al haar.
Nu heeft zij voor een hoogzwangere wel een kleine buik, maar toch.

Ik ben van mezelf al wel dikker en gezet, maar bij mijn eerste zwangerschap had ik toch met 19+ weken niet zo'n toeter.

En wat krijg je voor opmerkingen?
Zo, hoe lang moet je nog? Hahaha je bent nog niet eens op de helft, jij zal een olifant worden.
Komt zeker omdat je al veel vet van jezelf hebt.
Ja je bent al een keer uitgewoond he?
Is het zeker weten geen tweeling?

Ik was trots dat ik zwanger was, maar inmiddels baal ik ervan. Ben vaak wel gevat in mijn opmerkingen, maar dat is met de komst van de hormonen ineens verdwenen.
Ik kan nu niet meer bedenken te zeggen dan dat ik bij mijn eerste niet zo'n buik had, en dat ik vrouwen ken die ook gezet waren en je met 25 weken nog niks zag.

Wie weet nog een gevatte opmerking?

En hoeveel kilo is iedereen al aangekomen?
Ik tot nu toe 4 kilo. Is dat veel? Ik weet t niet meer.

Liefs Irene

Gezellig zeg! Wat een opmerkingen. Weet je, je kan er zo weinig aan doen, je buik groeit zoals die groeit. Ik kan me nog voorstellen dat iemand wel vraagt hoever je al bent, maar die opmerkingen zijn echt niet normaal. Gevat zijn lukt misschien niet, maar zeggen dat je het een hele vervelende opmerking vindt en weglopen misschien wel.
Kop op hoor, kom nou je bent zwanger, er groeit een baby in je buik, dat is niet niks.

En (ik durf het bijna niet te zeggen) ik zit nog steeds een halve kilo onder mijn startgewicht. Ik vroeg me laatst af of de baby wel goed groeit. Volgens de vk was de baby gelukkig goed gegroeid.

Hoi Reneke,

Wat vervellend zeg. Ik ben nu ook bijna 4 kilo aangekomen en heb ook al een mega-buik.
Dit had ik ook van mijn zoontje ik was toen in totaal 22 kilo bijgekomen.
Eerlijk gezegd trek ik me er niet veel van aan, want ik krijg ook regelmatig veel opmerkingen over mijn buik.
Toen ik van mijn zoontje inverwachting was trok ik me hier ook meer van aan maar nu echt niet meer.
Een vriendin van mij die vorige keer bijna gelijk met mij uitgeteld was had tot op het laatst bijna geen buikje zij kreeg alleen maar vervellende opmerkingen over haar buik of alles wel goed was enz. zodat ze zich echt zorgen ging maken.

Probeer er gewoon lekker van te genieten en het je niet teveel aan te trekken, andere denken altijd dat ze het beter weten. Mijn v.k zij toen iedereen is anders en het wil helemaal niks zegen of je een mega-buik hebt of niet. ik draag echt neer voren en vind het zelf altijd leuk uitzien een zwangere vrouw.

Ik hoop echt dat je wat meer kunt gaan genieten.
Groetjes

Hey Reneke,

Ik herken wat je zegt, maar dan omgekeerd. Ik ben maandag 20 weken, maar er is nog nauwelijks iets te zien. Gevolg: opmerkingen als, zou 't wel goed gaan, geef je 'm wel genoeg te eten, weet je wel zeker dat 'ie raakgeschoten heeft etc. etc. Ik kan je verzekeren, ook niet echt een pretje!

Ik ben er ondertussen wel achter, dat je het als zwangere toch nooit goed kan doen. Als de één het eens is met de keuze van bijv. je babykamer, kinderwagen, keuze voor kinderopvang etc. is de ander dat weer niet en andersom. En dat wordt als we straks moeder zijn alleen nog maar erger.

Ik heb ondertussen gewoon geleerd het van me af te laten glijden, alles gewoon op mijn manier te doen. Ik maak dan ook, ongeacht de opmerkingen van anderen iedere maand een foto van m'n (zeer langzaam) groeiende buik en loop er vol trots mee te pronken, of mensen 't zien of niet (en in jouw geval, of mensen je buik te dik vinden of niet)!

Ik hoop dat het jou ook gaat lukken om gewoon te gaan genieten!

Hoi Reneke, ik ben ook behoorlijk gezet en mijn buik is nu ik 17 weken zwanger ben van de derde behoorlijk fors. Ik ben trots op mijn buik en dat straal ik ook uit. Ik heb een beetje een houding van ze denken maar wat ze willen, ik ben lekker zwanger en ze bekijken het maar. Die vraag van die tweeling heb ik ook al vaak moeten horen. Ik zeg dan gewoon dat het er echt maar 1 is en dat ze de echo mogen zien als ze bewijs willen, hihi. Kortom probeer het naast je neer te leggen ookal kwetsen die opmerkingen je. Groetjes Nouky

Hoi hoi,

Het gaat nu wel weer hoor en ik geniet zeker wel. De kleine volgt sinds van de week mijn hand als ik die over mijn buik wrijf, ik kan dus al echt contact maken met de kleine.
Zat er van de week gewoon ff doorheen. Was het ff helemaal beu al die opmerkingen.

A.s. donderdag hebben we de 20 weken echo, daar kijk ik wel naar uit. Wel grappige datum, 3 jaar geleden kwamen we op die datum achter dat we zwanger waren van onze dochter.
Sowieso wel grappig, want onze dochter kwam 2 jaar geleden met goede vrijdag thuis uit ziekenhuis, nu kwamen we op goede vrijdag erachter dat ik zwanger ben.
Veel leuke "toevalligheden".
Meiden bedankt, ik ben weer vrolijker....

Liefs Irene

Hoi Reneke,
Ik ben ook bijna op de helft, ben zelf nogal gezet maar had, lang leve het sporten, nooit een heel erg volle buik gelukkig. Dat is nu wel anders, hihi. Ik heb 1 keer de vraag gehad of ik er geen twee heb, maar verder vindt iedereen het heel leuk. Ik had van tevoren altijd gezegd, als ik pas heeel laat zou kunnen zien dat ik überhaupt zwanger ben, dan zou ik pas echt balen. Nu heb ik al een buikje en loop er trots mee rond te paraderen. Ik denk bij mezelf, laat anderen maar denken wat ze willen, interesseert me niets, en zolang mijn dierbaren om me heen net zo happy voor me zijn als ik zelf, ben ik meer dan tevreden met mijn bolle buik ;-)

Terug
Bovenaan