RRR

Mijn zoon is bijna 2 maanden en is 's middags heel vaak wakker. Hoeveel slaapt jullie zoon/dochter of sliep jullie zoon/dochter op deze leeftijd?
Schema nu; tot 13.00 uur in bed en dan 18.00 uur weer naar bed (als het allemaal lukt!).

Alvast bedankt voor jullie reactie!
 
Hoi Dorien,
Onze dochter is nu 7 maanden, maar is nog steeds een echte slaapkop en is hooguit 2 uurtjes wakker tussen de voedingen door. Wat wel belangrijk is, dit is mijn eigen mening en er zullen beslist moeders zijn die hier anders over denken, dat je kind ook gewoon wakker in zijn/haar kamertje laat liggen dan krijgen ze toch de kans om te rusten en als ze bij je blijven krijgen ze zoveel prikkels van buitenaf dat ze zichzelf die rust niet gunnen. Ik heb natuurlijk heel makkelijk praten omdat onze dochter heel veel slaapt. Ik heb wat dat betreft een vrij strak schema, maar dat heeft ze er zelf een beetje ingebracht en daar ben ik me aan gaan houden. In de eerste 2 maanden sliep ze nog wel eens in de box, maar daarna werd ze erg snel wakker van geluiden en hebben we haar op bed gelegd zodra ze zelf ging aangeven dat ze moe werd (wrijven met handjes in de oogjes, jengelen, duimen). Wij hebben haar wel vanaf het begin af aan overal mee naar toe genomen en bij iedereen waar het kon te slapen gelegd zodat ze daar ook aan kon wennen en nu hoeven we niet moeilijk te doen als we weggaan. Het campingbed gaat mee en we kunnen ze overal neerleggen waar we maar willen al staat er een wasmachine te draaien op die kamer, daar draait onze dame haar hand niet voor om en is zo in dromenland.
Ik wil je heel veel succes wensen!!
Groetjes Daantje (mama van Michelle)
 
Hoi mamaatje,

Hij is van 13.00 uur tot 18.00 uur beneden en soms 's avonds als ie echt niet wil slapen. Hij ligt dan beneden te zwaaien naar zijn mobile en te lachen, natuurlijk ook een traan op z'n tijd. Om ongeveer 22.30 uur zijn laatste flesje en dan rond 05.30 uur (hij wordt zelf wakker) en tot 13.00 uur blijft hij boven, wakker of niet.

Heb je meer aan deze info?

Groetjes,
Dorien
 
Hallo Dorien
Ik heb altijd het volgende schema aangehouden:
Eten - samen spelen - alleen spelen - slapen - eten - etc........
Na de fles, die hij op vaste tijden krijgt,  een tijdje samen spelen. Daarna legde ik hem in de box en moest hij zichzelf even vermaken. Zo gauw ik de eerste tekenen van vermoeidheid zag/hoorde legde ik hem weer in zijn bedje. Hij sliep dan tot aan de volgende voeding.
In het boek regelmaat en inbakeren van Ria Blom  staan heel veel tips over hoe je meer rust en regelmaat kunt creeeren voor je kindje. Je kunt het ook lenen in de bibliotheek.
Mijn zoontje is nu 7 mnd en we hanteren nog steeds hetzelfde schema maar nu zijn de slaapjes korter geworden. Hij slaapt nu in de ochtend nog een uurtje, tussen de middag 2 uurtjes en dan rond 16.30 nog een uurtje.
Hopelijk heb je wat aan mijn verhaal. laat je nog eens weten hoe je het hebt opgelost?
In elk geval succes ermee, groetjes.........
 
Hoi,
Mijn dochter Meike is nu 12 weken. Wij volgen dit schema:

06:45 wassen en aankleden
07:00 eerste voeding
07:15 spelen in de box
08:00 - 08:15 slapen
11:00 tweede voeding
11:15 spelen in de box of wandelen etc.
12:45 - 13:00 slapen
15:00 derde voeding
15:15 spelen in de box
16:00 slapen
17:00 spelen in de box en met papa die dan weer thuis is van zijn werk
18:30 in bad of douche
19:00 vierde voeding
19:15 slapen
23:00 vijfde voeding en slapen tot 06:30 uur
 
quote: Yogey reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('13-05-2005 09:00:33'));

Hoi,
Mijn dochter Meike is nu 12 weken. Wij volgen dit schema:

06:45 wassen en aankleden
07:00 eerste voeding
07:15 spelen in de box
08:00 - 08:15 slapen
11:00 tweede voeding
11:15 spelen in de box of wandelen etc.
12:45 - 15:00 slapen
15:00 derde voeding
15:15 spelen in de box
16:00 slapen
17:00 spelen in de box en met papa die dan weer thuis is van zijn werk
18:30 in bad of douche
19:00 vierde voeding
19:15 slapen
23:00 vijfde voeding en slapen tot 06:30 uur



 
Hallo,

Teneerste bedankt voor jullie reacties. Ik heb wat anders geprobeerd, maar blijkbaar houd hij zich aan zijn eigen schema en blijkbaar wil hij daar niet van afwijken. Wel heb  ik wat gehad aan jullie verhalen, want over het spelen en het feit dat hij blijkbaar genoeg rust krijgt stelt mij gerust. Zoals jullie misschien wel gemerkt hebben (of niet) zijn er heel wat adviseurs wanneer je een baby hebt (ook al wel tijdens de zwangerschap) en kreeg dus van verschillende moeders te horen dat een baby in z'n bedje moet liggen en niet al te veel prikkels moet krijgen. Met dat laatste ben ik het wel eens, maar met het eerste niet.

Dank jullie wel!
 
Terug
Bovenaan