RRR

Ho Dorien
Het ene kindje zal meer slaap nodighebben dan anderen. Maar ik denk dat het goed is wanneer je inderdaad je kind af en toe in bed legt om te rusten. Onze zoon is nu 9 maanden en ook ik ben fan van Ria Blom, zoon is nooit ingebakerd maar wel het ritme gedaan van eten, spelen, slapen etc. Hij slaapt nu nog 3 keer per dag in zijn bedje en gaat er s'avonds tussen 19.30/20.00 in en slaapt dan tot de volgende ochtend half 8. MIsschien hebben wij wel een slaapkopje.

Grt Debby
 
Hoi Dorien,

Ik wil even reageren op jouw vraag. Ik begrijp nu dat hij tot 1 uur in bed blijft en van 1-6 beneden is. Natuurlijk is je kindje nog erg klein en heeft rust nodig. Maar slaapt je kiindje   tot 1 uur dan steeds? Misschien is het wel zo lang wakker 's middags omdat het de hele ochtend in bed heeft gelegen. Ook ik ben een voorstander van schema spelen, eten, etc. Ik zie dat Jochem na de voeding nog een uurtje wakker is en dan weer gaat slapen want dan begint hij te huilen. Ik zou zeggen, haal hem ook lekker ee tijdje uit bed in de ochtend.
Succes! marijke
 
hoi Dorien
we zijn nu ongeveer 3 weken verder na jou vraag en ik ben eigenlijk eens benieuwd hoe het nu met jullie gaat.
Wil je dit  laten weten?
Groetjes Jeanette
 
Sorry, ik had eerder van mij kunnen laten horen! Het gaat veel beter na mijn post en ik heb zeker wat aan jullie reacties gehad. Ik ga  na de fles er even lekker voor zitten en dan brabbelen we er samen er op los. Eerder kreeg hij voor de fles een schone luier en viel hij tijdens de laatste slokken uit zijn fles in slaap. Nu verschoon ik hem na de fles en leg hem na 'het spelen' in bed terug. Als hij een tijdje wakker is en hij heeft genoeg in zijn eentje gespeeld, want hij kan zich  gelukkig heel goed zelf vermaken, neem ik hem mee naar beneden. Dat is nog steeds rond een uur of 13.00 uur. Volgens het cb kreeg hij genoeg slaap, want ik laat hem lekker slapen en maak hem ook niet wakker voor een flesje. Ik moest  het schema  van hen een beetje loslaten. Tja, dan doe ik dat dan ook maar. In ieder geval begint de dag rond 6 uur, dus dat tijdstip zit er bij hem in. De rest van de dag komt ie vanzelf, maar wel redelijk rond dezelfde tijdstippen.
 
Terug
Bovenaan