RS virus

Ja t is echt zo zielig om te zien. Vooral toen ik t voor t eerst zag met die slangetjes, toen moest ik wel even huilen! Ze heeft gewoon walletjes onder dr ogen van vermoeidheid. Ze word iedere keer wakker van dr eigen hoestje. Ze krijgt nu wel af n toe een flesje, maar daar drinkt ze echt maar een paar slokken van en dan wordt de rest via de sonde gegeven.
Ze heeft een neussonde ja. Heb gelukkig niet gezien hoe ze dat er in zetten, want ik moet dat op mijn werk wel eens doen, en dat is echt een rotgezicht! En dan vooral bij je eigen kindje..
Ze krijgt nu ook pufjes om de 3 uur. Kijken of ze dan zo van de zuurstof af kan. Maar zag net nog dat ie weer een kwart verhoogd was. Dus dat loopt nog niet echt lekker.
Afwachten maar weer....
Marian, jij heb wel een tijd langer natuurlijk in het ziekenhuis gezeten met je kleintje! Echt verschrikkelijk.
Had echt zin om dr vanavond al lekker mee naar huis te nemen! Maarja, ze is daar nu even beter af dan thuis...

Ja klopt was behoorlijke lange tijd, maar ik werd toen geleefd! Wist niet beter dan dat mijn kind in het ZH lag, het voelde toen nog niet eens zo echt als mijn kind, heel raar.
Om die neussonde moet je je niet zo druk maken, bij Lisa werd hij elke week vervangen, soms vaker want ze trok hem er vaak zelf uit haha Dit is niet heel fijn voor de babys maar doet ook geen pijn, beetje kriebel gevoel.
Oja, Lisa heeft in 3 ZH`s gelegen, de laatste was Zutphen en daar zeiden ze voor het eerst (in de andere ZH`s niet) dat ze handschoentjes/sokjes om de handjes moest als ze sondevoeding kreeg, het was namelijk gevaarlijk dat als ze hem eruit trekken tijdens de voeding, dan kon de voeding in de longen komen. Vond zo raar dat ze dat niet eerder hadden gezegt! Weet niet of ze dat bij jou doen maar dan weet je dat.
Hou je ons op de hoogte van jullie meiske.
Lisa heeft vandaag toevallig weer prik gehad tegen RS
x

Nee ze is nog niet thuis! Ze was gisteren van de zuurstof af, maar vannacht had ze toch weer even nodig, en vanmorgen ook weer. De sonde heeft ze nog steeds, want door het hoesten spuugt ze steeds dr voeding uit. Nu proberen ze Johannes broodpitmeel om het te verdikken en zo te proberen dat ze t niet uitspuugt! Moest afgelopen zaterdag en zondag al weer beginnen met werken. Mn hoofd stond er totaal niet naar om te werken, maar moest toch omdat het erg druk was qua personeel. Maar heb gelukkig voor gisteravond een collega gevonden die voor mij wilde werken! Kon ik weer naar mn kindje toe. Heeeel misschien mag ze morgen mee naar huis, maar dan moet ze natuurlijk 24 uur zonder 'slangetjes' zijn. Ben benieuwd!

Terug
Bovenaan