rugdrager

Ons zoontje  is nu vier maanden. Als we op vakantie gaan is hij zes maanden en dan willen wij voor hem zo'n rugdrager aanschaffen. Hebben jullie daar ervaring mee? Kan zo'n kleintje al in een rugdrager? Ze zijn best prijzig dus we willen er een kopen waar hij volgend jaar ook nog in kan.
Ik ben erg nieuwsgierig naar goede maar zeker ook slechte ervaringen met zo'n rugdrager. Ook een voorkeur voor een bepaald merk?
Alvast bedankt!

groetjes, Karin
 
Toen ons zoontje ruim 6 maanden was, gingen wij op wandelvakantie in de bergen. Wij hadden dus ook wat nodig om hem in te dragen. Tot die tijd droeg ik hem altijd in een draagdoek (tricot slen).
Wij zijn in een buitensportzaak gaan kijken, maar vonden de rugdragers heeeeeeel erg duur. Als een kindje nog zo klein is, kan hij al wel in de rugdrager, maar omdat zijn ruggetje nog niet heel stevig is, moet hij wel goed ondersteund worden. Anders is het slecht voor zijn rug als hij er langer dan een half uurtje in zit. Je moet er bijv. ook opletten dat je kindje beter met een bolle rug kan zitten dan met een holle rug. Dan vangt hij de klappen van het lopen beter op.

De rugdrager die een goede ondersteuning gaf, was Euro 200,- .

Wij hebben dus maar een andere oplossing gezocht. De ondersteuning van je kindje in een draagdoek is veel beter dan in een rugdrager. Dus wij hebben een andere manier van knopen opgezocht waardoor we ons zoontje op onze buik of op onze rug konden dragen met de doek. Ging perfect, geen moment spijt van gehad.

Groetjes,
Helena
 
Hoi ,

Rugdragers zijn er in allerlei soorten en maten. Het is heel belangrijk dat ie goed op je rug zit anders draagt hij niet fijn. Maar nog belangrijker is dat je kindje al goed kan zitten voordat je hem/haar in een rugdrager gaat vervoeren.   Met 6 maanden lijkt mij dus nog en beetje te jong om lange stukken in een rugdrager te doen.

gr Renée
 
Als je een goed rugdrager wilt, waar je lang plezier van wilt hebben ben je aardig wat geld kwijt. De meeste rugdrager gaan maar tot 15 kilo en als je een stevig kind hebt, kan die rond 1 jaar daar al op zitten.

Toevallig hebben wij vorige week een Vaude gekocht, deze kunnen tot geloof ik 20 kilo/3 jaar. Langer als de gemiddelde rugdrager. Je bent alleen wel een vermogen kwijt. Je kan eens kijken bij verschillende outdoorwinkels, meestal hebben ze daar wel meerdere modellen staan.

Je baby kan in een rugdrager als hij zelfstandig kan zitten. 6 maanden lijkt mij erg vroeg om er dan al stevig in te zitten. Maar is natuurlijk afhankelijk van hoe vroeg je kind goed stevig kan zitten. Maar persoonlijk zou ik een andere oplossing zoeken.
 
Ja, ik denk dat jullie wel gelijk hebben.
Maar ik heb ook gehoord dat een buikdrager ook niet meevalt als ze al best zwaar worden. Zoontjelief is nu al 8 kilo dus wat dan over  1,5 maand.
Maar om nou een buikdrager te kopen voor zo'n korte poos nog.
Tja, een andere oplossing verzinnen maar wat dan???
 
6mnd is een wat rare leeftijd qua dragen enzo. Buikdrager zal idd erg zwaar worden, rugdrager is hij te klein voor.

Je zou zo'n doek kunnen kopen/lenen/huren daar kun je ze ook mee op de rug dragen.
Volgens mij zijn er ook buikdragers die je ook op de rug kan dragen en die dus wel al zou kunnen.

Bij www.hetrietje.nl  heb je wel een rugdrager die kan vanaf 3mnd, maar ik vind het wat een apart ding.
 
Je hoeft toch ook geen buikdrager te kopen? Je kunt ook gewoon een draagdoek kopen. Ik vind dat comfortabeler dragen en bovendien kun je dan eerst nog op je buik dragen en als je kindje nog wat zwaarder is op je rug. Dan heb je er nog heel lang plezier van. Mijn zoontje is nu 16 maanden en zit nog steeds in de draagdoek.
Het enige nadeel wat ik aan een draagdoek kan bedenken is dat je moet leren knopen, maar met een paar keer oefenen kan iedereen dat!
 
Hallo allemaal,

Ik ben voor het eerst op deze forum en ik zag een vraagje over rugdragers staan.
Mijn dochter is 5 maanden en wij hebben een tweedehands goeie stevige rugdrager gekocht.
afeglopen week vroeg ik aan het consultatiebureau wanneer ze in de rugdrager zou mogen. Het antwoordt was dat dat nu al wel mocht als ik het tenminste langzaam opbouw. Zaterdag even naar de markt geweest en mijn dochter vond het echt geweldig in de rugdrager. Ze had de grootste lol.

Groetjes Patricia
 
Terug
Bovenaan