rugdrager

Hallo,
Ik heb geen ervaring met rugdragers. Ik heb Jarno (nu 3,5 jaar) tot aan zijn 2e jaar regelmatig in de draagdoek gehad (zo'n doek van 5 meter). En ik vond dat erg ideaal. Kon er prima heel lang mee lopen. We hadden ook het geluk dat hij dun en licht is. Hij is nu dus 3,5 jaar en weegt nu ca 13 kg.
Ik heb nu ook dochter, 16 maanden, en weegt nu denk ik 9kg en die draag ik ook wel eens in draagdoek. Wel minder. Omdat ik dan minder kan omdat ik dus ook nog wel eens Jarno wil optillen of zijn veter moet vastmaken of noem maar op en dat is dan wel lastig als je een kind voor op je buik hebt dragen. En daar komt bij dat Leanne nu goed kan lopen.

Maar ik vond het echt ideaal hoor toen ze beide 6 maanden waren om dan in die doek te dragen.
groetjes Chantal
 
Hoi Chantal,

Bedankt voor je reactie.
Jouw dochter is nu met 16 maanden 9 kg. Maar mijn zoontje met 5 maanden is nu al ruim 8 kilo. Iets zwaarder he, hihi. Maar hij is ook lang hoor dus het is geen dikkertje.
Maar met heel warm weer (op vakantie) lijkt mij zo'n doek erg warm.

Ik heb voor een prikkie een buikdrager gekocht op marktplaats. Die gaat maar tot 9 kilo maar het is ook maar voor 1 weekje.
Ik heb toch wel heel vaak gehoord/gelezen dat mn zoontje te  jong is voor een rugdrager.
We zien het wel of het lukt met die buikdrager en anders gaan we maar niet zo vaak de bergen in.

groetjes, Karin
 
Hoi Karin,

Je kan ook een buikdrager huren.
Kijk hiervoor op:
www.babyrent.nl
Mijn zoontje was ruim 7 maanden en 8 kilo. Het ging perfect. Hij genoot er zichtbaar van en het valt best mee qua zwaarte.

Groetjes Sanne
 
Hoi Karin,

Ik las net dat je er al 1 hebt gekocht op markplaats. Misschien als je ooit een rugdrager wilt kun je die ook huren. Zo kun je evt eerst kijken of het je bevalt voordat je er 1 koopt.

Groetjes Sanne
 
Wij hebben net een vakantie achter de rug met een rugdrager. Maar ons zoontje is inmiddels 10 maanden. Ik heb steeds begrepen dat als ze stevig genoeg zitten voor een fietszitje, dat ze dan ook in een rugdrager mogen.
Wij hielden steeds aan dat hij er 3 kwartier in zat, een half uur pauze of langer en weer 3 kwartier erin.
Ons is hij ontzettend goed bevallen. Wij hebben wel een nieuwe gekocht, maar ze staan bij bosjes op marktplaats. Koop/ leen er wel een die goed op je lijf past en die goed te verstellen is, want je draagt wel een heel geewixcht mee.
groejtes
greet
 
Terug
Bovenaan