Ruggenprik...Denkt iemand daar aan?

Heey dames,

Ik ben ook in februari uitgerekend, en ik vind het super eng! Het is mijn eerste bevalling en thuis bevallen is voor mij echt geen optie..Sterker nog ik wil de ruggenprik...Ik ben heel erg bang voor de pijn.

Heeft iemand al ervaring met de ruggenprik? Hoe gaat het in zn werking? En waneer moet je duidelijk maken dat je er een wilt ??
 
Ik heb geen ervaring met een ruggenprik, maar waarom wie je die? Het is, zoals bij mij, je eerste bevalling. Je weet toch helemaal niet wat er gaat komen, er zijn 1000 enge verhalen over bevallen, maar dat weet je toch niet van te vore?? Maybe 'valt het reuze mee', tuurlijk zal het niet pijnloos zijn, maar goed das mijn mening hihi
En ben zelf ook niet zo heel erg bang voor de pijn, al weet ik echt wel dat het flink tegen gaan kan vallen voor mij, want ik denk misschien te makkelijk..

En anders moet je het even aan je verloskundige vragen??
 
Ik heb ook geen ervaring met de ruggenprik. Ik heb al 2 bevallingen achter de rug en ik heb eigenlijk nog nooit over een ruggenprik nagedacht. Verder is het ook zo dat op het moment dat jij in het zh bent en je een ruggenprik wil er een anasthesist beschikbaar moet zijn. 's Nachts zijn die er vaak niet en ik weet niet of ze daarvoor opgeroepen worden. Als je heel erg bang bent voor de pijn, zou ik dit wel met je vk bespreken. Zij is dan op de hoogte van je angst en kan hier tijdens de bevalling rekening mee houden. Maar, zoals ik hierboven al zei, ik heb zelf geen ervaring met een ruggenprik tijdens de bevalling (wel tijdens het hechten, maar dat is een ander verhaal:))
 
Ik heb twee bevallingen gedaan zonder en de laatste met ruggeprik gedaan. Het ging prima met de ruggeprik, er is iemand echt gewoon teruggekomen hoor voor mijn prik, dat had ik zo afgesproken. Mijn bevalling was daardoor pijnloos en dat vond ik een verademing dus als je geen pijn wilt hebben kan het wel pijnloos (althans mijn ervaring dan!)
 
Je denkt vast niet negatief! Want je zegt zelf al bang te zijn voor de pijn. Misschien moet je eens aan familie vragen hoe hen het ervaren hebben.. En de 'enge' verhalen maar even niet aanhoren, anders maak je het misschien moeilijk voor jezelf...
En indd even met de verloskundige bespreken meid
 
Terug
Bovenaan