Ruggenprik...Denkt iemand daar aan?

Hoi hoi,

Mijn eerste bevalling was met ruggenprik.
Net op het nippertje, want ik had eigenlijk al net iets teveel ontsluiting maar ik trok het anders niet meer. Als ik de ruggenprik niet had gekregen was het waarschijnlijk een keizersnede geworden. Ik was na 24 uur helemaal uitgeput. Ik heb niks gevoeld en was erg blij toen de anesthesisten binnenkwamen met de prik. Toen kon ik even op krachten komen waarna ik langzaam op volledige ontsluiting kwam. En pijnloos is een bevalling met een ruggenprik niet hoor, maar het helpt je wel de scherpe kantjes ervan af te halen.
Ik zou het zo weer doen, maar hopelijk gaat deze bevalling iets makkelijker :)

xxx
 
Hmm...Weer een ander verhaal! Dankje wel voor het schrijven...We zullen zien hoe het zal gaat tijdens de bevalling...Maar ik voel me wel rustiger als ik weet dat ik een prik kan krijgen..:)
 
Iedere vrouw heeft in Nederland recht op pijnbestrijding bij de bevalling. Ik was echt verbaasd over het verschil tussen bevallen in 2007 en in 2010. De 1e x werd het me echt afgeraden en was het zelfs niet mogelijk omdat ik op zondag beviel. De 2e x maakte wordt er zelfs in de nacht een anesthesist opgeroepen. Ieder ziekenhuis MOET er eentje stand-by hebben, ook voor barende vrouwen. Ook verloskundigen zijn veel relaxter wat pijnbestrijding betreft. Jij bent de baas hoor!

Ik ben ooit wel naar het ziekenhuis toegegaan voor een speciale voorlichtingsavond voor zwangeren. Ze vertellen dan precies hoe en wat over de ruggenprik. Wanneer je hem krijgt en wanneer niet. Bij mijn 1e bevalling heb ik trouwens Remifentanil gehad. Ook een infuus middel, maar dan iets minder heftig dan de ruggenprik. Check ff internet of vraag je VK!

Van alle moeders die ik ken die de ruggenprik hebben gehad ken ik er overigens NIET EENTJE die spijt had. Ze raadden het me allemaal aan. En nog wat: Geen extra medische ingrepen qua pompen of klemmen. Laat je niet gek maken. De negatieve reacties komen vaak van vrouwen die zonder pijnbestrijding hebben gebaard.
 
Terug
Bovenaan