ruggenprik

Ik ben reeds twee keer bevallen zonder enige vorm van pijnstilling. Ik vond dat best te doen. Ik ben nog banger voor de ruggeprik dan voor de weeën, moet ik eerlijk bekennen. Lijkt me niets.....

Ik ga het dit keer dan ook weer op eigen kracht proberen.

Mariska
24 weken

Hallo,
Ik heb inmiddels 2 bevallingen achter de rug. De eerste was echt een rampbevalling met echt zoveel pijn en afzien (en ben echt niet kleinzerig). De tweede bevalling wilde ik me indekken door af te spreken voor een evt ruggeprik of andere pijnbestrijding en dus bevallen in het ziekenhuis. Op de 1 of andere manier zien verloskundigen dit niet zitten en heb haar echt moeten overtuigen. Helaas moest ik dan wel naar een andere stad uitwijken, maar gezien de eerste ervaring kon me dat niets schelen. Uiteindelijk is de tweede  bevalling thuis begonnen en leek goed te gaan waardoor ik zelfs thuis kon bevallen, maar alsnog moest ik met spoed naar het ziekenhuis omdat het toch niet goed ging.
Ik vind het ongelooflijk dat je op alle manieren kunt bevallen, maar als je vraagt om pijnbestrijding dan is er niemand thuis.
Ik denk dat je je goed moet laten informeren wat de mogelijkheden zijn (want naast ruggeprik zijn er nog meer mogelijkheden) en uiteindelijk moet je zelf de keuze maken.
Succes.
Groetjes, Yoeke

hoi,

Ik heb een ruggenprik gehad alleen was het bij mij niet goed bevallen.
Mijn bevalling duurde in totaal 47,5 uur. Na 42,5 uur weeen kreeg ik eindelijk(dacht ik)een ruggenprik maar jammer genoeg schoot die door omhoog.. op een gegeven moment kon ik mijn vingers niet meer bewegen en mijn hoofd en armen tintelden heel erg. Ik vond het vreslijk!!
Ik ben nu weer zwanger en ik weet heel zeker dat ik geen ruggenprik meer wil..

liefs esther

Terug
Bovenaan