RUGGEPRIK

Hallo,

Ik ben afgelopen oktober natuurlijk bevallen met een ruggeprik.
Ik had de hele nacht niet geslapen omdat ik de weeen moest opvangen.
's ochtends had ik nog maar 2 centimeter ontsluiting.
Toen besloten ze te gaan opwekken met een infuus en een ruggeprik.
Ik was altijd heel bang voor de ruggeprik maar ik vond het een verlossing.
De anesthesist zette de prik tussen twee weeen door.
Tegen mij werd gezegd dat het de scherpe kanten ervan af haalde.
Ik heb elke wee gevoeld maar ze deden mij niet pijn.

Door middel van het infuus had ik binnen een paar uur volledige ontsluiting en mocht ik mee gaan persen. Toen ze zagen dat er al haren kwamen hebben ze de ruggeprik uitgezet (had een pompje die elke uur een bepaalde hoeveelheid gaf). Ik heb geperst zonder pijn!

Ik ben op 11 oktober 2006 bevallen van een prachtige zoon; Thijmen.
Achteraf een ideale bevalling!
Ik zou het bij een volgende graag op dezelfde manier weer doen!

Groetjes Marieke

PS volgens mij ben je bij een ruggeprik voor een keizersnede volledig verdoofd vanaf je middel tot aan je tenen. Bij een ruggeprik voor pijnstilling ben je niet verdoofd maar halen ze de scherpe kanten eraf!

Hoi Nathalie,

Ik ben 3 weken geleden beavallen en heb tijdens de bevalling een ruggenprik gehad om mij wat meer rust te geven. Ik zag erg op tegen de ruggenprik maar het is me alles mee gevallen. Ik heb liever 10 ruggenprikken dan 10 weeen . De ruggenprik voor pijnstilling zit op een andere plaats in je rug en bevat een ander medicijn dan die voor totale verdoving bij een keizersnede.
Wat het platsen van een caheter betreft hoef je je geen zorgen te maken, daar voel jeweinig van als je jezelf   maar probeert te ontspannen.

Succes, groetjes Anja

hallo hier een angsthaas!!

ik zie er zo tegen op terwijl ik helemaal niet weet wat het is.
ik heb bij mijn vk aangegeven dat ik volledige narcose wil bij een eventuele keizersnede.
maar ja ik wacht wel af....
groetjes angela

Hi Angela,

Hier nog zo'n angsthaas... ruggeprik, infuus, catheter... ik heb het liever niet. Maar voor algehele narcose wil ik zelf niet gaan. Vind je het niet jammer dat je je kindje niet gelijk op je buik/borst kan leggen als het er is? Ik moet er niet aan denken pas veel later wakker te worden en dat het kindje al een paar uur oud is. Nu het bijna zover is, wil ik het ook zo snel mogelijk zien ook...

Groetjes Tamara.

Hoi Nathalie,

Ben 4 weken geleden bevallen van een dochter met een geplande keizersnee, (eerste met spoedks) Beide keren nauwelijks iets van gevoeld! Vooraf bengen ze catheter & infuus in, catheter voel je nauwelijks, infuus vond ik iets pijnlijk, maar prima te doen!

Succes!

Terug
Bovenaan