ruggeprik

een ruggenprik lijkt mij in ieder geval niks al heb ik wel mijn bevalling als erg heftig ervaren en heb er niks voor gekregen ik was zo de weg kwijt dat ik er niet eens aan dacht bizar eigenlijk he
het begon met 36 weken en 4 dagen ik moest heel vaak plassen ik bleef gaan naar de wc een uurtje later verloor ik mijn slijmprop en daarna 3 kwartier later mijn vruchtwater ik mocht niet thuis bevallen dus moest naar het ziekenhuis daar aangekomen kreeg ik best al heftige weeen maar ik mocht niet getoucheerd worden ivm met infectiegevaar ivm gebroken vliezen dus deden ze het met een eendenbek en wat bleek ik had nul komma nul ontsluiting daardoor mocht ik nog niet de bevallingskamer op ik een beetje piepen op de gang de mensen zullen ook wel gedacht hebben maar uiteindelijk een paar uur later mocht het toch en hun weer kijken 2 cm ontsluiting afijn ik heb er 20 uur uiteindelijk over gedaan waarbij 8 uur goed te doen was al deed het echt wel pijn en 12 uur heb ik in een soort weeenstorm gezeten ik kwam niet meer op adem had rug en buik weeen en crepeerde echt van de pijn ik denk daarom ook dat de ontsluiting zo lang duurde omdat ik zwaar gestresst was, in het ziekenhuis kwamen ze ook maar om de 3 uur kijken omdat het druk was en mijn verloskundige is die dag ook niet gekomen dus ben wel aan mijn lot over gelaten eigenlijk dat het verhaal van mijn zoontje ik hoop dat ik nu lekker thuis kan bevallen en beter begeleid word want toen ik van mijn zoontje ging bevallen wist ik niks van een bevalling dat had ik wel gevraagd aan de verloskundige met 35 weken maar zij vond het niet nodig ze zij dat vertel ik je met 37 weken en die had ik toen niet gehaald

@witgeelkruisje

je hebt in elk geval je bevalling als "prettig" ervaren das toch keimooi, ik vroeg me gewoon af omdat die laatste cm wel ontzettend heftig zijn (geef ik toe) maar gaan wel ontzettend snel voorbij (in de meeste gevallen dan he..)

Ik had zoiets van okay 7 cm laat die baby maar komen hihi toen moest ik natuurlijk nog een paar uur  maar voor mij was het einde in zicht en vond ik een geweldig idee!

Als ik ooit nog eens beval doe ik het weer zonder, niet dat ik kick op pijn maar wel dat geweldige voel van (hoe leg ik dat eens uit) kracht het is net of er oerkracht door je aderen heen gaan en de adreline die je erbij krijgt, machtig gevoel dat een lichaam dat KAN...vind ik een ongelovelijk idee...

@esmee ja als je inderdaad niet genoeg kan ontspannend (waar ik me iets bij voor kan stellen) schiet het niet echt op nee..

Ik zei tegen die dokter mijn verstand gaat nu op 0 dat je even geen moeilijke dingen gaat vragen want die hersens staan uit (wij lachen natuurlijk)

Ik heb nog gelachen toen ik 7 cm had omdat ik er zo belachelijk bij zat (ze hadden de tafel zo gezet dat ik wel een budha poppetje leek) okay NA die 7 cm verging het lachen me wel snel maar denk wel dat ik door de nodige portie humor en omdat ik goed heb kunnen ontspannen dat ik hierdoor best snel ben gegaan, als je dat met een ruggeprik kan bereiken WAAROM DAN NIET? niet iedereen kan zijn hersens op 0 zetten je moet het ook kunnen/willen/durven, ik snap best dat door de stress / spanning e.d. dat niet lukt...

Een bevalling moet geen hel zijn en als er hulpmiddelen zijn om het prettiger te maken moet je deze pakken als je dit wilt natuurlijk...

Terug
Bovenaan