ruim 1 jaar en alleen bv drinken

Hoi,
Zoë ons dochtertje is van december 2007. We hebben met haar behoorlijk wat getobt, erge reflux wat uiteindelijk beter ging met medicijnen, allergieen, minder goede ontwikkeling door dat ze te flexibel was in bijna alle gewrichten enz.

Nu gaat alles goed met ons meisje gelukkig maar 1 ding wil niet veranderen. Ze drinkt alleen bv. Op een goede dag dat zal 1x in de week zijn dan drinkt ze 50 tot 100cc extra naast de bv. Zelfs met het warme weer dronk ze alleen bv.
En eerlijk is eerlijk ik zou het zelf wel fijn vinden als het iets minder zou zijn.

Iemand die dit herkent en misschien tips heeft?

groetjes joyce
 
Misschien heb je het allang geprobeerd maar helpt het om af te kolven dus het dmv de fles te geven en dat dan af te bouwen volgens schema dus een week lang bv met fles dan een week lang bv met fles maar 1 vervangen door flesvoeding volgende week 2 vervangen door flesvoeding etc. tot je alleen nog flesvoeding geeft en als dit goed gaat het aanpassen door er pap van te maken en dan rustig aan beginnen met groenten e.d. Wat zegt het cb ervan? Succes hoor lijkt me idd wel moeilijk. Heb er zelf dus geen ervaring mee maar weet dat een vriendin van mij er ook zo'n moeite mee had (en dat kindje weigerde ook nog eens om uit een fles te drinken :eek:)
 
Hoi Macka,
Zoë is al anderhalf jaar dus flesvoeding is niet aan de orde en groente enz krijgt ze al lang.

Kolven deed ik toen ik werkte en dronk ze idd uit een fles maar nu ik gastouder ben drinkt ze niet meer uit de fles.
Ze drinkt als ze al wat anders drinkt alleen maar koemelk of wat sap uit een bekertje.

Bedankt voor het meedenken.

groetjes
 
Hier wilden ze allebei ook pas na anderhalf jaar echt meer dan af en toe een slokje water drinken naast de borst. Borst was tot die tijd echt favoriet. Ze dronken het beste water uit zo'n waterflesje met een bidondop (spa en zo).
Heb je al eens ijsjes (zelfgemaakt, kan zelfs van restjes kolfmelk) geprobeerd? Dan krijgen ze ook vocht binnen.

Ik heb me er nooit echt druk over gemaakt. Op een gegeven moment besefte ik 'hee, ze drinken nu vaker water, ze vragen er zelfs om'.
Koemelk kregen ze niet i.v.m. KEA en sap ben ik niet zo'n voorstander van.
 
dirksmama,
fijn dat ze dat bij jou ook deden. Dat voelt in iedergeval niet zo "alleen". In mijn omgeving ben ik de enige die bv geeft en dan ook nog eens zolang. Dat is al bizar genoeg vinden ze. Op zich vind ik het zelf niet zo een heel groot probleem hoor. Maar ze groeit ook niet zo heel hard en moet donderdag naar het cb en nou ja dan word er weer gemiept en gepiept dus wilde even kijken hoe het bij andere bv moeders gaat.

Bedankt groetjes
 
Hoi joyceje,

Probeer je niet te druk te maken.......jij voelt je goed en je kindje ook.En vergeet niet dat de kindjes in afrika wel bijna 2 jaar bv krijgen. Nu weet ik wel dat we niet in afrika leven maar in ned maar toch.....Laat het cb maar roepen als jou meisje vrolijk is, goed plast en poept enz enz lengte en gewicht in verhouding zijn is het goed.
Hier in ned willen de baby's het liefst al vanaf de geboorte aan de stampot bij wijze van spreke.
Ik lees in een van jou eerdere reacties dat je er zelf niet vervelend vind........volg je gevoel en laat de rest maar praten...sterkte

gr louise mama v Floortje
 
Mmmm stamppot....
Maar er zijn gelukkig in Nederland ook heel wat kinderen die 2 jaar krijgem hoor...alleen hoor je er nooit over, omdat het altijd zo 'gek'' gevonden wordt...
 
Terug
Bovenaan