Ruim in de 30 en zwanger willen worden van eerste kind

Hallo, normaal schrijf ik nooit mee maar ook ik ben boven de 30. Om precies te zijn ben ik 36 jaar en ik heb mijn eerste kindje 12 weken geleden gekregen. Ik was na 2 maanden zwanger en dat had ik niet gedacht na 16 jaar aan de pil te zijn geweest. Mijn vriend heeft al 2 grotere kinderen en wij wilde graag samen een kindje. Wij rookte iedere dag en dronken in t weekend borreltjes en zijn daar mee gestopt toen ik zwanger bleek te zijn. Hier kwamen we na 7 weken achter.

Oke ik zie t al ik ben hier niet handig in!

Wat ik wil zeggen is dat je echt niet de enige bent. Ik heb ook op zwangerschapgym gezeten en was duidelijk de oudste. Voor de rest allemaal twintigers. Er was nog een groep en daar zaten veertigers bij. Helaas was ik daar niet bij ingedeeld had ik misschien wat meer aansluiting gehad.
 
Hee dames,

Leuk dat jullie reageren. Nou ik herken dat gevoel dat er wellicht iets mis is maar al te goed hoor! We zijn dan een maandje langer bezig, maar ik ben er niet zo gerust op. Heb het gevoel dat het misschien niet klopt, zonder dat ik daar aanleiding toe heb. Mijn vriend is gestopt met roken toen we gingen proberen en ik drink sowieso al niet zo vaak, dus dat zal het niet zijn. Je kunt jezelf er ook helemaal gek mee maken, maar uiteindelijk wil ik ook gewoon leven hoor! Lijkt me hartstikke balen als je menstruatie zo onregelmatig is, dan kun je er echt geen peil op trekken wanneer een goed moment is om even extra te sexen. Tenminste, dat lijkt me handig, de kans op zwangerschap in ieder geval vergroten.

Heel fijn dat je zo snel zwanger bent geworden, Anita, dat kan dus ook. Ik heb ook niet het idee dat het mijn leeftijd is. Maar toch, dat het langer duurt, maakt me wel wat onrustig, en eens dat het heel fijn is om een forum te hebben om af en toe even je hart te luchten ;)
 
Hee allemaal,

Ik had goede hoop dat het deze ronde gelukt was. Ik had echt dat gevoel. Maar mijn lijf heeft me helaas voor de gek gehouden. Vanochtend een test gedaan, niet zwanger. Bizar hoe je zo het gevoel kunt hebben dat het anders is, dat je lijf anders voelt, dat er wat in je groeit en dat het dan toch niet zo blijkt te zijn. Ik denk wishful thinking. Hoe gaan jullie ermee om dat het wat langer duurt dan je zou willen?
 
Hoi,

ik ben nu 37 en inmiddels 16 weken zwanger van m'n eerste kindje. Hoewel ze bij ons maar 20% kans gaven op een natuurlijke zwangerschap was ik toch vrij snel zwanger. Helaas in september vorig jaar een miskraam gehad bij 8 weken dus allemaal heel spannend of het nu goed zou gaan.

Wij hebben er wel voor gekozen om een nek plooimeting te laten doen en die uitslag was goed.

Nu genieten van de zwangerschap
 
Dag allemaal,

Ik ben net 37. Begin februari zijn we met de pil gestopt en in juni was ik al zwanger. Helaas hebben we afgelopen vrijdag een 8-wekenecho gehad waarop alleen een dooierzakje te zien was. Ik hoop dat mijn lichaam het snel afstoot en mijn cyclus weer op gang komt.

We proberen positief te blijven en hopen dat we snel weer zwanger mogen raken en dit keer met een succesvol einde.

Goed om te lezen dat het ook goed kan gaan op "oudere" leeftijd.

Heel veel succes iedereen!
 
Terug
Bovenaan